22 Eyl 2007

GÜVEÇTE PATLICAN OTURTMA

RAMAZAN ETKİNLİĞİ SEVGİLİ DİYALOG YEMEKLERİNİN RAMAZAN İÇİN HAZIRLADIĞI ETKİNLİĞE ESKİ BİR TARİFİMLE KATILIYORUM
http://diyalogyemekleri.blogcu.com/
MALZEMELER
1 kilo patlıcan
300 gram kıyma
3 adet orta boy patates
2 kuru soğan
4 adet yeşilbiber
2 adet domates
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı karışık biber ve domates salçası veya ben kavanozlara yazdan hazırladığım Domates suyundan 2 yemek kaşığı koydum
Tuz, karabiber, pulbiber
YAPILIŞI
Patlıcanlar alacalı soyulur, boydan 3 e enden 4 parçaya ayrılır, yani parmak gibi olacak şekilde veya arzu ettiğiniz bir şekilde bu şekilde yağ içmedikleri için böyle kesilmesini tavsiye ederim tuzlayıp 15 -20 dakika bekletip acı suyunun çıkması sağlanır. Yıkanıp kurulanır, sıvı yağda önce küp şeklinde kesilen patatesler kızartılır, arkadan patlıcanlar kızartılır .
Kıyma tencereye konup ateşte suyu çektirilir, üzerine sıvıyağ konup kavrulur yemeklik doğranan soğanlarda koyulur iyice kavrulur 2 adet yeşilbiber doğranır 1 yemek kaşığı salça doğradığımız bir adet domates ( veya yazdan hazırladığımız domates suyundan) koyulur suyunu çekince tuzu,karabiberi, pulbiberi ilave edilir , 1 su bardağı sıcak su katılıp, hepsi harmanlanır, bir taşım kaynar ve küçük güveçlere taksim edilir, üzerlerine domates ve biberleri dizip fırında üzerleri hafif kızarana kadar tutulur ve sıcak ikram edilir .

19 yorum:

Adsız dedi ki...

Ablacigim yine neler yapmissin böyle,son eklenenler hepsi bir harika,etkinlik icin hazirladiginda süper,ellerine saglik.Ugramaz oldun ablacigim,kendini özlettin bak..
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik nefis görünüyor,iftara yapmak gerekli bu tarifi bugünün menüsü belli oldu..Hayirli geceler,hayirli sahurlar.........

minikkusum dedi ki...

canim merhaba nasilsin?
ben seni hic unuturmuyum canim
ben gunduz giremiyorum gec vakitte ancak.ramazan etkinliklerinden bile haberim yoktu dun gordum.
bugun bir tarifte ben gonderim bakalim.diger blogcu arkadas nasibim.blogcu.com da beni etkinliklere yazmis yeni bir tarifle katilmami istiyor ama ben yeni tarif bile gonderemedim canim
hayirli gunler sevgiler

Unknown dedi ki...

selamlar canim,
harika olmus patlicanli güvecleriniz, ellerinize saglik, sevgiler, selamlar, hayirli iftarlar....

Leziz Sofralar dedi ki...

Gül ablacim uzun kisa ama bana uzun gelen bir aradan sonra tekrar merhabalar nasilsin?güvecte her yemek harika oluyor otutturmada nefis görünüyor ablacim ellerine saglik hayirli günler diliyorum sana sevgiler...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

İftar sofralarında değişik bir sunum olur. Çok şık olmuşlar ellerine sağlık...

Baharcicegi dedi ki...

Patlicanin her cesidi nefis oluyor,özelliklede güvecte,eline saglik gül ablacim etkinlik hayirli olsun.Yukaridaki yazina yorum yazamadim,bizde seni cok seviyoruz,kalbi güzel ablacim

Adsız dedi ki...

super olmus.. tahmın edebiliyorum lezzetini.. ellerinize saglık.. afiyetle.. gorusmek uzere:)

Adsız dedi ki...

selamlar
güvec harika olmus ellerine saglik sevgiler

Unknown dedi ki...

canim arkadasim neler yapmis ellerine saglik harikalar yaratmissin her zaman oldugu gibi.
sevgiyle yapilan yemekler bu kadar guzel ve leziz olur.
canim ben pek pc ye giremiyorum.vakit buldukca geceleri girebiliyorum.tarif ekleyip cikiyorum.davet yemekleri beni biraz ugrastiriyor.
hayirlisiyla ramazanimizi atlatalim
rahatlayacagim.
canim blogerde avatar nasil yukleniyor yorum yazildiginda avatarin cikmasi icin ne yapmam gerekiyor.yardimci olursan sevinirim.
canim kucak dolusu sevgilerimi birakiyorum kendine cok iyi bak Allaha emanet ol canim arkadasim.

Unknown dedi ki...

canim biraz once sana yorum yazdim ama gidip gitmediginden emin degilim insallah basarmisimdir:)

Adsız dedi ki...

gül ablam ben geldim.nihayet bu yorum işini çözdüm.biraz geç oldu ama kusura bakma.seninde dediğin gibi gönüller bir olsun.patlıcan oturtmayı hiç güveçte denemedim ama tadını tahmin edebiliyorum.güveçte yapılan her yemek çok lezzetli oluyor.eline sağlık canım.ayrıca cevaplarında çok güzel.ALLAH bizi sevdiklerimizden ayırmasın.kolay gelsin.

NiNo dedi ki...

ablacim ellerine saglik cok nefis gorunuyor;lar

Adsız dedi ki...

S.A Dogadan hanimefendi,
Nasilsiniz, umuyor ve diliyorum ki saglik-afiyettesinizdir, malum mübarek günler sayili cabucak gelip geciyor, daha dün Ramazan-i Serife geliyor diye heyecanla beklesirken, bugün yarisina neredeyse ulasmis bulunuyoruz, gücümüzün yettigince ibadetlerimize ayri bir heycanla yöneldigimiz su günlerde blog ziyaretlerimiz seyreklesti, yine de o cok degerli zamaninizdan esirgemeyerek bana gelip yorum birakmis olmanizdan cok mutlu oldum, Y.Rabbimde sizi mutlu etsin, hayirli ve bereketli ramazan sofralariniz olsun, en kalbi muhabbetlerimle, selamliyorum...
Güvecte patlican oturtmanizda paylasima sundugunuz her yemekleriniz gibi yine harika bir lezzet olmus, ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

s.a. gül ablam bu oturtma hem güveçte olması hem porsiyonluk olması fikrine bayıldım.ellerin dert görmesin.hergün sizlerden yeni bişeyler öğrendiğim için çok mutluyum.öptüm ellerinden...
http://sevilcedeninciler.blogcu.com

Özlem Ceylan dedi ki...

Merhaba canim ablacigim güvecler de nefis görünüyor,insallah bende en kisa zamanda tarifini denerim...sevgiler

Adsız dedi ki...

cok güzel oldu denedim butarifi gecen gün süper oldu tavsiye ederim mutlaka yapın ben üzerine kasarda rendeledim enfesti..

gülşah dedi ki...

Gül abla merhB,ben bu tarifi deneyeceğim,en son bir su barağı sıcak su katmA AŞAMASINDA PATLICAN ve patatesler demi kıymayla suyla harmanlanacak?bu tariften yaklaşık kaç güveç çıkardınız?

dogada.blogspot.ru dedi ki...

gGülşahçım hepsi birlikte karıştırılıp bir taşım kaynatıp fırındada sadece üzerideki domatesler kızarana kadar tutulacak fırının lezzeti geçsin diye çok kaynatma çok pişince iyi olmuyor sen onu sebzelerinin yumuşaklığına göre ayarlarsın canım 7-8 adet güveç çıkıyor güveçlerinde bOyu farklı oluyor biliyorsun sevgiler canım