4 Kas 2007

PATATESLİ MİLFÖYLÜ BÖREK






MALZEMELER
16  adet milföy hamuru
2 adet yufka
4 adet patates
250 gram kıyma
1 adet orta boy sağan
1 yumurta
1 kaşık yoğurt
1 şişe maden suyu
1 çay bardağı sıvıyağ
Tuz, karabiber,susam, çörek otu
YAPILIŞI
Soğan çok küçük yemeklik doğranır, patatesler tavla zarı büyüklüğünde doğranır, kıymaya katılır tuz, karabiber eklenerek iyice karıştırılır.
Milföy hamurlarının yarısı tepsinin altına koyacaklarımız  unlanıp merdaneyle tepsinin büyüklüğünde hafif açılır, 8 tanesi tepsinin altına yerleştirilir, üzerine yufka buruşturularak serilir, kenarlarının bir kısmı tepsiden taşacak şekilde, üzerine hazırladığımız kıymalı harç eşit şekilde yerleştirilir yufkanın taşan kısımları üzerine kapatılır,  diğer yufkada büzürülüp yerleştirilir,,en üste diğer 8 milföy hamuru yerleştirilir, her milföy 8 parça olacak şekilde kesilir ,üzerine yumurta, yoğurt, sıvıyağ, çırpılır en son maden sodası eklenir böreğin üzerine dökülür, susam ve çörekotu serpilir 200 derecede ısıtılmış fırında pişer.
not: çok sıcak yenmemesi tavsiye edilir, dinlenip ılık olarak servis yapılmalı .


7 yorum:

Sevil Altunel dedi ki...

slm gül ablam resim var ama tarif yok sanırım erken geldim.olsun bu görüntü yeterde artar bana..sevgiler..

Adsız dedi ki...

Selam Gül'cüğüm, yine çok değişik ve güzel bir tarif daha.Ellerine sağlık.Nefis olmuş.
guldenelkan.blogcu.com

lezzetlilerim dedi ki...

Immmmmmmmm nefis bir görüntü ellerine sağlık ablacım. Öpüyorum seni. Sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Ergülcüm, günaydın, yine çok güzel bir börek yapmışsın, gerçekten de pratik ve çok lezzetli bir börek, çay saatleri için de mükemmel, bizim çocuklar da bu böreği çok seviyorlar, daha önce milföyleri açmadan yapıyordum, şimdi artık bende böyle yapıyorum, öbürü çok fazla kabarıyordu.
Canım ellerine sağlık, yiyenlere afiyetler olsun, sevgiyle öpüyorum...

Sevil Altunel dedi ki...

slm gül ablam tarifte resim gibi süper ellerine sağlık.en kısa sürede deneyeceğim sevgiler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

canım salata ve kek harıka gorunuyor fakat ben boregı daha once hıc denemedım degısık geldı mılfoy ıle elıne saglık nefıs olmus

Adsız dedi ki...

S.A Sevgili Dogadan Hanimefendi,
HER HAYIR KAPISININ ANAHTARI BESMELE,BAŞLAYALIM BU GÜNE YÜCE ALLAH İSMİYLE,İHSAN KAPILARINI,SEN BİZE AÇ YARABBİ!ÜSTÜMÜZE BEREKET,MAĞFİRET SAÇ YARABBİ!.HAYIRLI CUMALAR.
ve ve ve mmm harika görünüyor börek,ellerinize saglik.