14 Ara 2010

ÇİLEK SOSLU KEK



Çilek Soslu Kek / Ergül Baykaran

Malzemeler
* 4 yumurta
* 3 su bardağı un
... * 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu
* 1,5 su bardağı şeker
* 1 su bardağı sıvıyağ+ erimiş margarin karışımı
* 1 su bardağı süt

Sosu İçin
* Dr.Oetker ahududulu ,çilekli meyveli sos
* Üzeri için Hindistan cevizi

Şeker ve yumurta’yı mikserle 5 dakika çırpıyoruz 1 su bardağı süt ve sıvıyağı ilave ederek 1-2 dakika kadar çırpıp un, kabartma tozu ve vanilyayı ilave ediyoruz kaşıkla karıştırarak yağladığımız 27 x40 santim boyutlarındaki bir tepsiye döküyoruz.170 dercede ısıtılmış fırında pişirilir. (çok çabuk pişiyor ince bir kek olduğu için)

Pişen ve soğuyan kekimizi küçük dilimlere kesiyoruz .

Sos malzemelerini tarifine göre pişirip soğumaya bırakıyoruz.

Kestiğimiz keklerimizi soğuyan sosun içine batırıp her taraflarının sosa değmesini sağlıyoruz ve Hindistan cevizine bulayıp servis tabağına yerleştiriyoruz.

20 yorum:

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacııımmm çok güzeller bayıldım eline sağlık ama ben alttaki dolmalardan istiyorum offf çok güzel görünüyorlar,sevgiler...

yeşim dedi ki...

bayıldım bu tarife

ellerine sağlık
sevgiler

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Gülüm, mikemmel bir sunum mikemmel. Mutlaka deneyeceğim, görselliğe vuruldum, ellerine sağlık Gülüm.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Sizin gibi değerli ve işin ustası büyüklerimin övgü dolu sözleri benim için çok değerli.. teşekkür ederim..

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Çİlek soslu kekin görünüşü harika.. ellerinize sağlık..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim harika bir tarif bu,çok begendim eline saglik,mutlaka denicem,sevgilerle.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis bir kek olmuş
mis gibi çilek kokuyordur ellerine sağlık

Ferkay dedi ki...

Gül canım benim çok güzeller..
Ellerine sağlık.
Aldım tarifini..
Sevgiler..

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

Gizemli Tatlar dedi ki...

ne güzel bir görüntü böyle, tadı da nefis olsa gerek.ellerinize sağlık...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

!! yemeğe kıyamadan :)
sadece seyretsem...

Disalce dedi ki...

çikolata sosundan sıkılmaya başlamıştım güzel bir fikir:))

ellerine sağlık canım..

Baharcicegi dedi ki...

Alttaki lahana sarmasindan yesem üstüne cayla bu nefis süslü püslü kekden yesem ahhh ahhh ancak bakiyoruz yutkuna yutkuna
Cilek sosu cok yakismis keke ellerine saglik ablacim

Sevil Şahin dedi ki...

ayyy ablacım çilek mi aman allahım kızım aysu duymasın hemen ister valla
bayıldım tarifine ablacım hemen yapacağım ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Ablacim bu nasil bir güzellik yarabbi?, ellerine emegine saglik

Unknown dedi ki...

Canım ablam dün yoğundum yoksa ben
bu enfes keklere yorum yazmayı atlarmıyım:))Ellerine sağlık koca
man öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık enfes gözüküyor bende yarın kısmetse tarifi deneyeceğim yanlız kalp şeklini kek piştikten sonra kalıplarla mı verdiniz

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Closely Fashion: güzel yorumunuz için çok teşekkürler kek ince oluyor sonra kalıplarla kesiyorum isterseniz düzde kesebilirsiniz kolay gelsin sevgiler

Adsız dedi ki...

slmar.kek süper görünüyor kesinlikle deneyecem..ama bu ciklekli sos hangisi oluyor.ben almanyada yasiyorum..hangisini alacagimi bilemedim..toz halindemi?Pisirilen sostanmi nasil ?detayli yazarsaniz sevinirim..tskler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

selam sos toz halinde dr ötkerin paketlerde satılıyor 2 çay bardağı su ile pişiriliyor kabuklanmasın diye arada karıştırıp soğumasını bekliyoruz soğuduktan sonra kullanıyoruz kolay gelsin