7 Ara 2007

KARAKIZ KÖFTESİ+ LABNELİ KREMALI PASTA

PORSELEN DEMLİK ÇAY ETKİNLİĞİ- 6- SEVGİLİ KARDEŞİMİZ GÜLDENCE HOBİNİN EV SAHİPLİĞİNİ YAPTIĞI ETKİNLİĞE ESKİ BLOĞUMDAKİ 2 TARİFİMLE KATILMAK İSTEDİM SEVGİLER KOLAY GELSİN http://guldencehobi.blogcu.com/




MALZEMELER
3 adet yumurta
1,5 su bardağı un
1,5 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı kakao
½ su bardağı süt
½ su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
½ su bardağı meyve suyu keki ıslatmak için
ÜST KREMASI
1 paket kakaolu hazır pasta kreması
1 su bardağı süt
1 paket 200 gram labne peyniri
1 kutu krema 200 gram
1 çay bardağı damla çikolata
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket krema sertleştirici
1 paket vanilya
Kakao üzerine elenecek
YAPILIŞI
Oda sıcaklığındaki yumutalar ve şeker mikser ile 5 dakika çırpılır, içine sıvıyağ ve süt ilave edilir 1-2 dakika çırpılır, elediğimiz un ,kakao, kabartmatozu ve vanilya eklenir, kaşıkla iyice karıştırılır yağlanmış kelepçeli kalıba dökülür, 180 derecede ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişer .Soğuduktan sonra kalıptan çıkartılıp ortadan kesilir.
Kek kalıbının içine streç yerleştirilir kesilen kekin 1 parçası kalıbın içine tekrar yerleştirilir ½ su bardağı meyve suyu ile ıslatılır .
Diğer tarafta 1 su bardağı süt ile pasta kreması 3 dakika çırpılır, içine labne peyniri, süt kreması , krema sertleştirici,1 çay bardağı pudra şekeri ve vanilya katılır iyice çırpılır , damla çikolata ilave edilir , kalıptaki kekin üzerine hazırladığımız kremanın yarısı dökülür . Buzdolabında 5-6 saat bekletilir, kalıptan yavaşça çıkartılır, üzeri süslenir ve kakao elenerek servis yapılır .
NOT: BU ÖLÇÜ İLE 2 ADET PASTA ÇIKIYOR İSTENİRSE TEK PASTA YAPILIR GERİ KALAN KUPLARDA SUPANGLE GİBİ HAZIRLANIR VE YAĞ BAŞKA ŞEKİLDEDE DEĞERLENDİRİLİR .

KARAKIZ KÖFTESİ

MALZEMELER
1 su bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı nane
1 yumurta,yeterince tuz
SOSU
1çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı biber salçası
3-4 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı kimyon
1 çay kaşığı pulbiber
½ demet maydanoz
YAPILIŞI
Bulguru ıslatıp ,1 saat bekleyip, yumuşayınca yoğurmaya başlayın. Bulgurun ezildiğini anlayınca ,unu, nişastayı, yumurtayı, tuzu ve naneyi katarak tekrar yoğurun . Bütün malzeme birbirini tutacak bir hamur olacak şekilde yoğurun. Sonra ufak yuvarlaklar yapıp ortasına iki taraftan hafifçe basarak yassıltın Tamamı bitince kaynayan tuzlu ve limon sıkılmış suda haşlayıp suyunu süzerek bekletin.
Sosu için yağı ısıtıp içine salçayı koyup kavurup, biber ve dövülmüş sarımsağı koyup karıştırarak, kimyonu döküp ateşi söndürün içine köfteleri koyup karıştırın üzerine kıyılmış maydanozları dökerek servis yapın.

26 yorum:

ceyt dedi ki...

sevgili gül ablacım köften özellikle de pastan harika görünüyor.ellerine sağlık .ziyaretin içinde çok teşekkür ederim.böylece bu güzel blogu ve seni tanımış oldum.tekrar görüşmek dileğiyle
sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili arkadasim,tarifini coook memnun olarak alip 72-73 üncü tarif olarak yayinlamaktan cok mutlu oldum,bu anlamda size tesekkürlerimi sunuyorum.
Birazda davet konusubda serzenis hissettim canim.....!!!
Benim arkadaslarim listem disinda önden davet gönderebilme sansim olmadi diger etkinliklere katilan arkadaslara davet göndermemde gerekiyordu.
Kendinizce haklisinizda..her sey olmasi gerektigi gibi olmaliydi aslinda.
Ben baslarken bu ev sahibeligine bir sürü aksiliklerle basladim,allah utandirmasin diyerekte devam ediyorum.Benim davet edilecekler listesi önceden elime ulasmasi gerekirdi diye düsünüyorum canim.
Canim elimde hicbir davet edilecek katilimcilarin listesi önceden olsaydi,emin ol davetim olurdu.
bu zamana kadar katilan kisilere davet gitmeliydi oysa.
Benim nurcan arkadasima sorup rica etmemle birlikte bir liste alabildim ondan sagolsun!
Gelen tarifleri yayinlamak cok zamanimi aldigi icin,birde iki gün üstüste blogcunun sorunlariyla baska bir sey yapamadim o yüzden.
Senin bana yinede gelmis olman cok ice ruhlu..bir kisilik oldugunu gösterdi bana canim...!!
Canim o kadar incelik gösterdinki hatta 2 tarif birden gönderdin.
Sana mütesekkirim canim benim:))
TARIFIN

Sayfa ( 12-23 )
Sira NO: 73-73
Sayfamda yerini aldi...güzelim,harikasin.Binlerce tesekkürler ederim tekrar sana.canim.

CANIM ARKADASIM:))
BENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,
BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.
ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!

ab-ı hayat dedi ki...

Özellikle pasta hayır diyemeyeceğim lezzetler arasında yerini aldı bile,kakaolu tadları çok sevdiğimden belki....


Ellerine sağlık,çok lezzetli görünüyorlar.



sevgiler....

Serpil dedi ki...

Hemen hemen buna benzeyen bir tarifim var ama ben kızartıyorum. Galiba böylesi daha hafif olur değilmi canım. Görüntüsüde şahane . Ellerine sağlık...Sevgiler banada beklerim...

Leziz Sofralar dedi ki...

Ablacim ellerine saglik her zamanki gibi tek kelime ile nefissss.....

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu köfte nefistir bilirim:)
insanın tabak tabak yiyesi geliyor,hatta blogumdaki başlık resmide karakız köftedir:)))
bu arada bugün pasta düşünüyordum birşey için tek katlımı olsa şöylemi olsa derken tamam işte dediğim görüntü böyle olmalı.ellerine sağlık!.

Baharcicegi dedi ki...

Pastada köftede nefis olmus,köftenin sunumu istah aciyor,ellerine saglik gönlü güzel ablacigim

Adsız dedi ki...

Pasta ve karakiz köftesi harika olmuslar,ellerine saglik.

Yaren dedi ki...

Karakiz köfte tarifini yapmistim bir kere cok nefis olmustu.PAstanda cok güzel görünüyor.Ellerine saglik.Ayricaaa Banerinde harika,ne güzel bir resim,insanin ruhu dinleniyor bakinca,orda olmak isterdim yani.Iyi hafta sonlari diliyorum canim.

Chaplin Cafe dedi ki...

Günaydın demeye gelmiştim ama köfteyi görünce gaza geldim yapsam mı ne :P
Yok yok ben şimcik sabah yürüyüşüne çıkıcam...
Benim kilo almaya değil vermeye ihtiyacım var :))
Öpüyorum ablacım.Ellerine sağlık!

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık ikiside nefis olmuş. Sen yaparsında kötü olur mu hiç.
Beni merak ettiğin için çok teşekkür ederim. Ama bizim bilgisayar biraz çıldırdıda son günlerde o yüzden giremedim sayfama. Gerçi belkide bloggerdedemi hata vardı bilmiyorum. Birtürlü resim ekleyemiyorum sayfama aslında boş durmadım bu arada ama tabii resimleyemedim. Neyse sağlık olsun. Hiç olmazsa sizleri ziyaret edebileceğim. sevgiler ablacım

Adsız dedi ki...

canım sen neler yapıyon böyle nasıl canım istedi şimdi hadi yeşo kalk mutfağa

Tijen dedi ki...

Gül'cüğüm,
Bayılırım bu köftelere. Yapan olsa da yesek... Yoksa kolları sıvayıp ben mi girsem mutfağa?

Adsız dedi ki...

Canım Gül Ablam, bu pasta tarifini okuyup, fotoğrafı görünce kendimden geçtim :)

ellerinize sağlık. müthiş olmuş...

ben tatlı delisi olarak başka hiçbirşeyi görmüyorum :))

Sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

İki tarifde süper olmuş ellerinize sağlık.Ama şu karakız köftesini ne zamandır denemeyi düşünüyordum.Artık sizin tarifinizi yaparım çok güzel anlatmışsınız bayldımmmm....

Betül dedi ki...

merhabalar
oyyy oyy oyyy o ne güzel köfteler öyle mm misler gibi elcaazlarına sağlık, pastada çok nefis görünüyor
sevgilerimi bırakıyorum mutlu pazarlar...

MUTFAKISTAN dedi ki...

karakiz bende anali kizli diye biliyorum ama adi ne olusa hic farketmez bayiliyorum bu koftelere cok severim harika olmus pastada oyle eline saglik,etkinlik icin guzel secim sevgiler canim

Adsız dedi ki...

selam.. etkinlikten geliyorum..pasta ve köfte çok güzel olmuş elinize saglık.iyi haftasonları dilerim..sevgiler..

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ablacığım karakız köfteni yaptım harika oldu.Tarifini unutmuştum bizlerle paylaşmana sevindim sağol.Sayfamda yayınladım seninki kadar güzel olmadı ama beklerim öpt...

Adsız dedi ki...

merhaba pasta ve karakiz köften cok güzel görünüyor eline saglik,pastaya canim gitti,iyi aksamlar

SOFRAM dedi ki...

Canım merhaba,nasılsın,yine çok güzel iki tarifinle etkinliğe katılmışsın, hayırlı olsun, canım.Pastanın kekini daha önce alıp yapmıştım, çok güzel olmuştu, şimdi kremalı pastaların çoğunda kullanıyorum, herkese tavsiye ederim. Karakız köftesi de sevdiğimiz lezzetlerden,ellerine sağlık canım, görüşmek üzere öpüyorum, sevgi ve selamlar...

Unknown dedi ki...

canim benim neler yapmis ellerine kollarina saglik... pastaya, karakiz koftene bayildim.
istah acici.rejimde neymisss bakmak bile yetiyorr.
sevgilerimi biraktim canim arkadasima.

Adsız dedi ki...

Ablacigim,güzel bir hafta gecirmeni diliyorum.Köfteyi ve pastayi alip gidiyorum.

Adsız dedi ki...

DAVET...
SEVGILI DOGADAN HANIMEFENDICIGIM,
ÖNCELIKLE BU NEFIS TARIFIN ICIN ELLERINE SAGLIK DIYEYIM...VEEEE...
PORSELEN DEMLIK ÇAY TARIFLERI ETKINLIGI 7
http://nasibim.blogcu.com tarafindan hazirlanmistir
Aksamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanimlarla yapilan günlere,
Bes çayina gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler
___________________________________________________
SEVGILI ARKADASLARIM;
10.12.2007-17.12.2007 Tarihleri arasinda
PORSELEN DEMLIK CAY SAATLERI ETKINLIGINE EV SAHIBELIGINI
www.baharhabercisiyim.blogcu.com/ BEN YAPACAGIM.

SIZ SEVGILI ARKADASLARIMI,
KATILMAK ISTEYEN HERKESI ETKINLIGIMIZE KATILMAYA DAVET EDIYORUM!!!
HEP BIRLIKTE COK GÜZEL TARIFLER KAZANDIRMIS OLACAGIZ ETKINLIGIMIZE INSALLAH.
TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK,TARIFINIZE
"PORSELEN DEMLIK CAY SAATLARI ETKINLIGI 7"
BASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA TARIFINIZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA DUYURU BIRAKIRSANIZ,BEN SIZE GERI DÖNÜP TARIFINIZI KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAGIM.

SIMDIDEN KATILIMCI ARKADASLARIMA COK TESEKÜRLER EDIYORUM:)))
DESTEKLERINIZI BEKLIYORUM!!! SELAMLARIMLA...

Adsız dedi ki...

merhaba
Sevgili gül ablacım ne güzel şeyler yapmışsın yine hepsi birbirinden nefis görünüyor. Eeee sen yaparsın da olmaz mı değil mi?

Özlem'den Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili gül pastan çok güzel ellerine sağlık tarifini not ettim en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum bu tarifi borcamda yapıp çıkardıktan sonra servis tabağına koyup kremayı üstüne sürüp bekletsem olmazmı kelepçeli kabım yokkkkkk cevabın için şimdiden tşk. iletirim Sevgiyle Kal..... Selen...