27 Mar 2009

İÇLİ PATATES KÖFTESİ

Sevgili arkadaşımız ZEYNEP in ev sahipliğini yaptığı porselen demlik 39 çay saati etkinliğini ne bu tarifimle katılıyorum kolay gelsin diyorum sevgiler



MALZEMELER
2 su bardağı ince bulgur
3 adet haşlanmış patates
1 yemek keşığı biber salçası
3 yemek kaşığı un
Tuz, karabiber,pulbiber,kimyon
İÇ MALZEMESİ
300 gram kıyma
1 adet kuru soğan
1 çay bardağı ceviz içi
Maydanoz, tuz, karabiber, pulbiber
2 kaşık sıvıyağ
DIŞINA
1 yumurta akı
Kızartmak için sıvı yağ ve galete unu
YAPILIŞI
Kıyma tencereye konur hafif ateşte suyunu çekince sıvıyağ ve ince doğradığımız soğan ilave edilerek iyice kavrulur, içine baharatları ve ceviz eklenerek soğumaya bırakılır.

Bulgur sıcak su ile ıslatılır biraz bekler, patetesler haşlanır, soyularak ezilir bulgura eklenir salça , tuz , pulbiber, karabiber, kimyon, un ,ilave edilerek iyice yoğurulur.
Ceviz kadar parça kopartılır, içli köfte gibi oyulur kıymalı içten 1 tatlı kaşığı konularak kapatılır hepsi bitince yumurta akına batırılıp galeta ununa bulanır sıvıyağda kızartılıp sıcak servis yapılır.
NOT: İÇLİ KÖFTE GİBİ ÇOK İNCE AÇILMADIĞI İÇİN HERKESİN YAPABİLECEĞİ ÇOK LEZZETLİ VE KOLAY BİR KÖFTE .

34 yorum:

Ferkay dedi ki...

Gül üm bu köfteler çok güzel olmuş
harika görünüyorlar bana da iyi fikir oldu misafirlerim gelecek tam zamanı bende yapayım. Ellerine sağlık.
Kocaman öpüyorum canım...

eviminnuru dedi ki...

çok güzel yaa tamda aradığım tarif ti ellerine sağlık sevgiler

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

nefis süper olmuş ablacım harikasın ellerine emeğine sağlık.güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

hunerlieller dedi ki...

selam..köfteler harika görünüyor.ellerine saglık canım.mutlu bir haftsonu dilerim.sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Patatesle kiymaya göre daha hafif olmustur ve daha lezzetli,ellerine saglik
Ablacigim ailenle saglikli güzel bir hafta sonu dilerim

sevil dedi ki...

gül ablacım bu köfteler mükemmel olmuş ellerine saglık

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah ne emek...
eline sağlık gülcüğüm..
iyi olduğunu düşünüyorum artık.
tekrar geçmişler olsun.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

ay bu tarif tam bana göre cok severim :)))

ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Canımmmm ablam ellerine sağlık yine harika bir lezzet,mutlu hafta sonları,kocaman sevgiler...

Unknown dedi ki...

selaaaam.)
gül hanımcığım eline sağlık köfteler çok lezzetli görünüyor bizimkilerin tam damak tadına göre tarif alındı teşekkürler canım sevgilerle sağlıkla kal

made in funda dedi ki...

mmmm bayılırım bayılırım..ellerine sağlık canım.harikasın..

üç böcek bir çiçek dedi ki...

ablacım süper ötesii ne lezzet bunlar böyle muhakkak deniyeceğim sevgiler hayırlı pazarlar öpüldün

özgülün tarifleri dedi ki...

canim bu kofteler nefis gorunuyor icli kofte gibi olmus nefis.
icli kofte hayrani ev halki mutlaka deneyecegim canim ellerine saglik hamarat arkadasim benim.
kucak dolusu SEVGİLER.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hımmm görüntüye bayıldım harika olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

karamel mutfak dedi ki...

Çok hoş olmuş ben sade patatesle yapıyordum bunuda yakın zamanda eniyicem ellerinize salık.

lezizsofralar dedi ki...

Gül ablacim ellerine saglik bende ne zamandir yapayim diyorum ama hep erteyip duruyorum, nefis görünüyor hakikaten bu lezzete dayanilmaz...

sevgilerimi gönderiyorum...

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık ablacım nasıl iştah acıcı bir tarif böyle.. içli köfteye bayılan biri olarak bunun tadını düşünemiyorum en kısa zamanda denemek istiyorum ...

afiyet şeke rolsun.. sevgiler çook çook öptüm

www.hayriye73.blogcu.com dedi ki...

canım ellerine sağlık, bende çok önceleri denemiştim lezzetli bir köfte olmuştu gerçekten tekrar hatırlatmış oldun bana...sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

en sevdiğim patatess harikaa


ellerine sağlık
sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
icli köfteler degisik ve nefis görünüyor, ellerine saglik, sevgiler....

yildiz dedi ki...

Harikasin ablacigim,ellerine saglik.

sevil dedi ki...

gül ablacım nasılsın guzel gunler senle olsun

hdidem95 dedi ki...

ablacım allah şifa versin inanki herşeyin başı sağlık aman dikkat et kendine çok severim patatesli köfteyi ellerine sağlık öptüm sevgiler

Disalce dedi ki...

tam denenecek bi tarif...

ellerine sağlık...

bayıldım....

öpüyorum....

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Gülüm, hoşgelmişsin canımın içi. Geldiğini görmedim, ben sana kahve ikram edecektim :) Neyse kahve makinasını kenara koyayım, ben yokken gelenler bir fincan kahvemi alsın gezerken :)
Bi tanem, sen bir harikasın, kelimelerin nasıl yüreğime dokunuyor anlatamam. "Bu en güzel bu en sıcak duygudur arkadaş".. Bloğuna her geldiğimde ise şaşkınlıktan kendimi alamıyorum, emin ol hiç abartmıyorum. Hayatımda hiç içli köfte yapmadım, bana şevk veriyorsun. Bir arkadaş ancak bu kadar yararlı olabilir. "Bana yürümeyi öğrettin yeniden
El ele ve daima ileriye"
Kucak dolusu sevgiler canım..

zeytintanesi dedi ki...

Bu yemeği çok severim ama yapmasını bilmem. Ama çok zahmetli bir yemek. Uğraştırıcı şeyler zaten hep leziz olur. Ellirine sağlık.

birsence dedi ki...

ablacığım yazdığın güzel yorum beni çok mutlu etti...sağolasın...seni tanıyalı sanırım m3 yılı geçti...yemek saatinin bana kazandırdığı en güzel şey sizlersiniz...sağolasın ablacım...seni çok seviyorum...köftenede diyecek yok zaten...harika...

şirinem dedi ki...

çok güzel görünüyorlar en kısa zamanda denemek isterim sevgilerimle

Kul dedi ki...

Değişik bir tad..Yalnız bizim evde yağda kızartma tercihi pek olmadığından tarifi fırında denemeyi düşündüm..Bakalım nasıl olacak..

Ellerinize sağlık..

nanekokusu dedi ki...

sevgili gülcüm bu köftenle beni ta uzaklara götürdün rahmetli annem yapardı bizde severek yerdik değişik şekilerde kapatırdı çocukluk ya bizlerde değişik isimler takardık ne güzel olmuş ellerine sağlık bi tane alsam kızmasın umarım seviyle kal..

Unknown dedi ki...

Gül hanım tarifleriniz çok güzel emeğinize sağlık İçli patates köftesini yaptım süperr oldu.
Herkeze tavsiye ederim :)

Adsız dedi ki...

hangisi guzel degilki
hepsi birbirinden nefis bunuda cok beyendim en kisa zamanda yapacagim
zahmetli olmasa okuldaki cocuklarima yaparim ama goze alamimiyorum ellerine saglik canim
tulay

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Pazar günü misafirlerim için yapmayı düşünüyorum. Ancak 2 gün önceden yapıp dondurucuya atsam sonra kızartsam tadında bi farklılık olur mu ? Tşk.ler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

BUZLUKTA BENDE SAKLIYORUM TADINDA BİR DEĞİŞİKLİK OLMUYOR KOLAY GELSİN