3 Eyl 2008

VELİBAH

MALZEMELER
1 kilo un
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kurumaya (instant)
1 çorba kaşığı şeker
Aldığı kadar ılık süt
İÇ MALZEMESİ
1kilo patates, tuz, pulbiber, karabiber, tereyağ (50 gram)
YAPILIŞI
Unun içine tuz, şeker, maya katılıp iyice karıştırılır , süt yavaş yavaş eklenip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurulur.Mayalanmaya bırakılır. Mayalanan hamurdan elma büyüklüğünde bezeler yapıp nemli bir bezin altında bekletelim. Patatesler haşlanır, sıcakken iyice ezilir , iyice ezilmesi gerekiyor hamurumuz açılırken yırtılmaması için, içine tuz, karabiber, pulbiber ve tereyağ katılır, yağ iyice yedirilir, mandalina büyüklüğünde kopartılıp resimdeki gibi top şekline getirilir. Bezelerimizden alıp unlanmış masa veya tezgah üstünde biraz açılır içine patatesler yerleştirilir, ağızlarını kapatıp elimizle ortasından bastırarak yavaş yavaş açabildiğimiz kadar açıp sonradan oklavayla istediğimiz incelikte açıyoruz ,Teflon tavada veya sac üzerinde pişiriyoruz,pişen hamurları tereyağ ile yağlayıp üst üste diziyoruz .

25 yorum:

nurdan dedi ki...

elinize sağlık sahurda çok güzel yenir.sevgiler

banu kırmızıgül dedi ki...

canım nefıs gorunuyor mutlaka denıyecegım ellerıne saglık hayırlı ramazanlar sevgıler..

Adsız dedi ki...

canım nefis nefisss...ellerine sağlık..iyi ki tokum..bu görüntüye can mı dayanır:)
çk çok öptüm canımcım..emeğine sağlık..

made in funda dedi ki...

CANIM ENFES BİR TARİF.ELLERİNE SAĞLIK..

Adsız dedi ki...

aaaaaaa velibak ben ona öyle diyorum.çok severim.annem çok sık pişirir nefis oluyor.ellerine sağlık hayırlı ramazanlar

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harika bir lezzet olmuş resimlere bakarken bile bayıldım resmen...ellerinize sağlık ablacığım...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam..mis gibi kokusu bana kadar geldi...harika bir tarif...elinize saglık..sizlere afiyet olsun..sevgilerimle.
http://hunerlieller.net

hdidem95 dedi ki...

tam sahurluk bayılırım bende olsada yesek yani:)) ellerine sağlık ablacım öptüm sevgiler

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

selam,
bu patetesli yufka çok güzel olmuş ellerine sağlık bende deneyeceğim,hep gözleme yaparız ama bu farklı olmuş,ellerine sağlık,
hayırlı ramazanlar diliyorum,

HÜLYA dedi ki...

ablacım yine harika bir tarifle gelmişsin kocaman maşallah sana.. hem torun bakıp hemde bunları yapmak hüner işi.. ellerin dert göremsin ablacığım.

Rabbim sağlıklı mutlu ve hzuur dolu uzun bir ömür nasip etsin sana... çok öptüm ..

Adsız dedi ki...

canım çok güzel olmuş, bizim komşumuz vardı kendisi sivaslıydı yapardı bunu hala lezzeti damağımdadır, nasıl yaptığını bilmiyordum tarifi verdiğin için teşekkürler, sevgiler canım....

NiNo dedi ki...

offf ablam harika bisi bu ellerine saglik

SOFRAM dedi ki...

Merhaba Gül'cüğüm, velibahlar ne güzel olmuş, bunu yemek saatinde de yapmışlardı değilmi, hep yapmak istemiştim ama fırsat olmamıştı. Şimdi sende görünce olsa da yesem dedim , tereyağıyla da pek lezzetli olmuştur, ellerine sağlık güzelim.
Canım mantarı beğenmene sevindim, böyle yoğurtlu mantı gibi çok hafif ve lezzetli oluyor, tavsiye ederim canım.
Canım rahat oruç tutmana sevindim, allah kolaylığını veriyor. Ben de günler uzun nefesim darlanırsa diye korkmuştum ama çok şükür bir sorunum olmadı, hatta ilaç bile kullanmaya gerek duymadım çok şükür.Burda havalar da serin gidiyor, o bakımdan gayet iyi, inşallah bundan sonra da aynen bu şekilde devam eder.Allah kabul etsin canım oruçlarımızı, ibadetlerimizi, iyi iftarlar diliyorum, ailecek sevgi ve selamlarımızla...

Baharcicegi dedi ki...

annemde cok yapardi ben hic denemedim,ama tadini bildigim icin kesinlikle deneyecegim hazir sende tarifi vermisken,ellerine saglik ablacigim.
bereketli iftar sofralari

ceyt dedi ki...

merhaba Gül ablam uzun zamandır yoktum yeni geldim.ellerine sağlık nefiss bir sahur yemeği.hayırlı ramazanlar diliyorum sevgiler...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ablacım nefis olmuş bayıldım..hiç denemedim ama bu görüntüden sonra zor tutarım kendimi artık:)

ellerine sağlık ablacım..hayırlı ramazanlar..

Adsız dedi ki...

ablacım gene dokturmussun masallah.. zaten senın tarıflerıne bayılıyorum ve hepsı de masallah tutuyor:) ellerın dert gormesın.. afıyet olsun sıze..
hayırlı cumalar dılıyorum..
cok optum:)

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacımbeni merak etmişsin geldim ziyaretine, çoluk çocuk evde bir oruçtur gidiyor genelde bilgisayarda vakit geçiriyorlar bende ne yapsam ne pişirsem derken bilgisayara oturmaya vakit olmuyor dün akşam iftara misafirim vardı yarın tekrar var artık bir ara tarif eklemeye çalışacağım,öptüm sevgiler.

Unknown dedi ki...

harika birsey bu canim arkadasim mutlaka saur icin yapacagim ellerin dert gormesin.
hayirli ramazanlar.
selam ve sevgiler

Disalce dedi ki...

ıımmhh...çok severim...benim bloğumdada var.....bayıldığım bir lezzettir...

canım istedi gül ablacım..enfes görünüyor..ellerine sağlık....

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

İlk defa portakalağacında görmüştüm.Biraz zahmetli gibi ama denemek lazım.Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.

Tijen dedi ki...

Gelip de yöresel bir lezzet bulmak ne güzel Gül'cüğüm. Ellerine sağlık.

keskinli dedi ki...

ay balacim bayildim ben bu tarife hemen kopyaliyorum müsadenle en kisa zamnda deniycem süper bir sey
ellerine saglik öpüyorum kocaman
hayirli günler sevgiler

Adsız dedi ki...

velibah ın ıspanaklısı süper olur asıl bence patatesi az olmuş ayrıca patatese biraz kaşar peynir rendelerseniz çok yakışıyor. düğünlerde mutlaka yapılır bizde. annem hemel hemen her haftasonu yapar ıspanaklısını. çerkes yemeklerini görünce çok seviniyorum
ellerinize sağlık
hülya

Adsız dedi ki...

MERHABA VELIBAH ÇOK HAFIF BIR GÖZLEME TURU ELINE SAĞLIK GUN ARKADAŞIMIZ ÇERKEZDIR GULCAN HANIMIDA ANDIK AFIYET OLSUN BIZIM İÇINDE YIYIN