8 Tem 2008

FIRINDA KARIŞIK KIZARTMA



MALZEMELER
1 kilo patlıcan
500 gram biber
3 adet kabak
1 kilo patates
3-4 kaşık sıvıyağ
SOSU
1 kilo domates
5-6 diş sarımsak
2 kaşık sıvıyağ
tuz,
YAPILIŞI
Patlıcanlar alacalı soyulur, kuşbaşı doğranır , tuzlu suda yarım saat bekler .
Patatesler , kabaklar, biberler kuşbaşı doğranır patlıcanlar tuzlu sudan çıkartılıp yıkanır bütün malzeme tepside üzerlerine tuz ve sıvıyağ dökülerek harmanlanır ,tepsiye yağlı kağıt serilir hazırladığımız malzeme dökülür 180 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişer.
Domatesler kabukları soyulup küçük doğranır, sarımsaklar küçük doğranııp domatesle birlikte sıvıyağda kavrulur, tuzu eklenir hazırladığımız kızartmanın üzerine dökülerek servis yapılır .

NOT:ESKİ BLOĞUMDAN BİR TARİF BEN KIZARTMA YI ARTIK BU ŞEKİLDE YAPIYORUM DİĞERİNDEN HİÇ FARKI OLMUYOR HEM SAĞLIKLI HEM HAFİF
AFİYET OLSUN .

3 yorum:

yildiz dedi ki...

Ellerine saglik ablacigim.Ben de
kizartmayi bu sekilde yapiyorum ve
de gercekten harika oluyor.Hem de
daha saglikli.Yani hem fikiriz.
Güzel günler diliyorum,sevgiler....

SOFRAM dedi ki...

Canım harika bir kızartma olmuş, hiç fırında denemedim, gerçi çok fazla da kızartma yapmıyorum ama bu şekilde ben de deneyeyim, çok güzel görünüyor çünkü, hem pratik, hem de çok sağlıklı, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

selam ablacım....ellerine sağlık...bende gecen yıldan beri bu şekilde yapıyorum. daha sağlıklı.kızartmadan da mahrum kalmıyoruz...sevgiler...