27 Tem 2008

NOHUTLU EKŞİLİ BAMYA

MALZEMELER
500 gram bamya
300 gram kuşbaşı et
3 kaşık sıvıyağ
3 adet domates
1,5 limon
2 adet soğan
3-4 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 su bardağı haşlanmış nohut
YAPILIŞI
Bamyalar ayıklanıp yıkanır iyice kurulanır, üzerine 1 limon sıkılıp iyice
karıştırılır,en az 1 saat bekler.
Tencereye sıvıyağ konulur iyice kızdırılır , etler ilave edilir etler biraz kavrulduktan sonra çok küçük doğradığımız soğan ve sarımsaklar eklenir, soğanlarlada kavurduktan sonra biber salçası ,kabuklarını soyup küçük doğradığımız domatesler ve tuzu ilave edilir, domatesler suyunu çekince üzerine bir miktar sıcak su konulur, etler pişmeye bırakılır , etlerin pişmesine yakın yarım limon sıkılır, bamyalar ve haşlanmış nohut katılıp pişirilir.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

offffffff offfffffffffffffffffffffff..
etli bamyaya da etli nohut'a da bayılırım ben...Gerçi buraya geldiğimden beri hiç yapmadım...
canım istedi şimdi...deep freeze'de haşlanmış nohutum,kilerde konserve bamyam var...tek eksik kuşbaşı et...hımm anlaşıldı bu gece yapamıyorum :(
ellerine sağlık ablacım..bitmediyse bana 1 tabak ışınlar mısın? :P

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım ellerine sağlık görüntü süper ailece bamyaya bayılıyoruz yaz kış vazgeçilmez yemeğimiz bende bugün ayıklayıp biraz dondurucuya koydum,sevgiler...

lezzetlilerim dedi ki...

Hayırlı günler ablacım;
Her zamanki gibi harika bir görüntü. Bayılırım bamyaya, nohutlu hiç denemedim.Eminimki güzeldir. Ellerine sağlık

sevgilerimle sağlıcakla kal...

Leziz Sofralar dedi ki...

Ablacim ellerine saglik yine nefis bir yemek olmus bu,nohut her yemege yakisan bir lezzet ben denemedim bamyayla ama eminim harika olmustur yiyenlere afiyet olsun,

kucak dolusu sevgiler...

karakazan dedi ki...

Gül ablacigim,tabagin birini bana hazirlamisin galiba ve bende seve seve aliyorum:)
Bayilirim bamyaya genelde sadesini severim ama nohutlu da cok nefis oluyor.Eline saglik ablacigim,fazla yorma kendini gcmis olsun umarim iyisindir.

Selamlarimla,serap.

Adsız dedi ki...

selam..etli nohutlu bamya nefis görünüyor.nohutlu hiç denemedim..süper görünüyor..bamya zamanışimdi... alıp bu şekilde deneyeyim..eline emegine saglık..sevgilerimle..

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Ellerine sağlık nefis görünüyor nohutlu bamya.Daha önce hiç nohutlu denememiştim bamyayı,en kısa zamanda deneyeceğim...


sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba ablacım ellerine sağlık banyaya bayılırım.tam yaz yemeği.ellerine sağlık.sizede afiyet olsun.sevgilerimle

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benim ellerine sağlık nefis görunuyor ve nohut çok yakısmıs kesin deniyeceğim sevgilermle..

SOFRAM dedi ki...

Canım Gül'cüm, ailecek kandilinizi kutluyor daha nicelerine ailenizle sevdiklerinizle birlikte sağlıkla ulaşmanızı diliyoruz...
Canım bamyalar da harika görünüyor, tam bizim ağız tadımıza göre pişirmişsin.Çok severiz bamyayı ben de bugün bamya pişiriyordum,ellerine sağlık güzelim...
Canım biz de cuma yolculuğa çıkıyoruz, belki bir daha uğrayamam şimdiden veda edeyim dedim, dönüşte görüşme üzere ailecek sevgi ve selamlarımızla...

Tijen dedi ki...

Gül'cüğüm,
Bugün pazarda bamya gördüm, alsam mı ki dedim ama almadım. Senden tatmak kısmetmiş.