31 Mar 2014

PATATES TİRİDİ



 PATATES OTURTMADA DİYEBİLİRİZ  RAHMETLİ    KAYINVALİDEMDEN ÖĞRENDİĞİM BİR YEMEK
6-7 adet patates
2 adet kuru soğan
1yemek kaşığı domates salçası
1 çay bardağı pirinç
300 gram kıyma
Tuz, karabiber, pul biber
Maydanoz
1/2 çay bardağı sıvı yağ
YAPILIŞI
patatesler soyulur yıkanıp yarım santim kalınlığında dilimlenir,bol yağda kızartılır bir tepsi veya düz bir tencereye patateslerin yarısı  dizilir.
kıyma tencerede suyunu çekene kadar kavrulur, yemeklik doğradığımız soğanlarda ilave edilerek iyice kavrulur sıvıvıyağI ve  salçası eklenir biraz kavrulur,yıkanmış pirinç ilave edilir
1 su bardağı sıcak su koyup suyu çekene kadar pişirilir,  ateşten alınır tuzu, pul biberi, karabiberi ve maydanozu eklenir .Patateslerin üzerine yayılır  diğer kızaramış patateslerde kıymalı harcımızın  üzerine dizilir hiçarlık kalmamasına özen göstermek gerekiyor  üstüne çıkmayacak şekilde sıcak su ilave edilir. kağağını kapatıp suyu kalmayın caya kadar pişirilir.

2 yorum:

Dilek Mutfakta dedi ki...

biz patatesli yemekleri çok seviyoruz bu gün resmi görünce oturtma zannettim ama tarif yoktu ben de oturtma yaptım değişikmiş bunu da denemeliyim...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok ama çok severim,ama pirinçlisini hiç pişirmemiştim..Hemen deneyeceğim,ellerinize sağlık..