1 Eki 2007

KARAMELLİ KEMAL PAŞA


MALZEMELER
1 paket kemal paşa tatlısı
6 su bardağı su
3 su bardağı şeker
Üzeri için kaymak, antep fıstığı, hindistan cevizi
Ben çilekli krem ole kullandım süt ölçüsünü yarıya indirip hazırladım . Krem şantide olabilir .
YAPILIŞI
3 su bardağı şeker geniş bir tencerede kahve rengi olana kadar kramelize edilir 6 su bardağı
su eklenir, kaynayıp şeker iyice eriyince kemal paşa tatlıları eklenir, 30 dakika kısık ateşte arada haifif çevrilerek 1/2 su bardağı şerbet kalana kadar pişirilir. Şerbet tamamen çektirilirse koyu oluyor ve çabuk şekerleniyor.
NOT : Ben paket üzerindeki ölçülere göre yapmıyorum çünkü şeker ölçüsü bana çok fazla geliyor, bu şekilde denerseniz karemalli değişik bir lezzet oluyor, ekmek kadayıfıda bu şekilde
pişirilince daha lezzetli oluyor .

23 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

kamal pasa tatlisi diger tatlilara bakarak hafif oluyor ben cok severim,sende cok güzel sunus yapmisin ablacigim,hem mideye hemde göze hitap etmis eline saglik sahura az kaldi hayirli bereketli sahurlar

lezzetlilerim dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım gene döktürmüşsün sevgiler

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım Merhaba
Kemalpaşa tatlısı hafif olduğu için çok severim ben.Seninkinin süslemeleriylede çok hoş oluş ellerine sağlık.
Tavuk bagette çok güzel görünüyor.Fırın sütlaç ise harika.Ellerine sağlık.
Selamlar
Hesna

Adsız dedi ki...

slm gül ablacım bu tatlı harika ellerine sağlık.seni sobeledim bloğumdasın..sevgiler..
http://sevilcedeninciler.blogcu.com

Adsız dedi ki...

mrb.canım.kemalpaşayı bende severim ve hep yaparım.seninkilerde çok güzel olmuş.süsleme harika.
ellerine sağlık canım.sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba, ablacım ellerine sağlık kemalpaşalar nefis görünüyor sütlaç dersen mmmm hele tavuk baget ay ben oruçluken bida gelmiycem senin bloğa:))) sevgiler
hdidem.blogcu.com

ortanca34 dedi ki...

MERHABALAR..
HİÇ YORULMADIM TARİF İÇİN ZEVKTİİ..ABLALARIN SÖZÜ DİNLENİR..VALLA KEMALPAŞA KEMALPAŞA OLALI BÖYLE SÜS BÖYLE ŞIKLIK GÖRMEMİŞTİR SANIRIM..BAŞKA BİŞEY DEMEYECEĞİM..ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..
İNŞALLAH EN KISA ZAMANDA TOPLAŞIRSINIZ ÇOCUKLARLA..AMA SOFRA RESMİ İSTERİM...
BEN DE GİDEMEDİM BU SENE ANNECİĞİME..BAYRAMDA ARTIK..SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

Dün ben de kemalpaşa tatlısı yaptım ancak böyle süslemek aklıma gelmemişti güzel bi alternatif teşekkürler..

http://ykslnbsk.blogcu.com

anneminkizıyim dedi ki...

Merhaba Arkadasim,
malesef blogcu bizi dediyiniz gibi kacirdi, benimde dileyim burda bir problem cikmamasi, insallah iyi gider. Aslinda yainlamak istediyim cok degisik seyler var diyer blog gibi ama tam karar vermis deyilim, burdami yoksa baska bir baglanti olarakmi yapayim. Simdilik pek vaktimde olmadigindan fazla ilgilenemiyorum. Bu arada Kemal pasa tatliniz harika olmus, hiimmm. Sevgiler...selamalr...

Özlem Ceylan dedi ki...

Of of ablacigim ya daha iftara da 3 saat var olsada yesek cok nefis gorunuyor ellerine saglik sevgiler hayirli ramazanlar.

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel gorunuyor karamellı daha lezzetlı olur afıyet olsun canım

serinmavi dedi ki...

Çok şeker bir görüntü olmuş.eşim özellikle ramazanda bayılıyor bu tatlıya....eline sağlık canım....

lezzetmutfağı dedi ki...

canım ablam benim

Ben boşa demiyorum sen harikasın diye işte sonuç ortada canım benim.Ellerine sağlık karamelli lezzetleri çok severim.Kemalpaşada sevdiğim tatlılar arasındadır.Birdahaki yapışımda böyle deniyeceğim.Sonucun süper olacağı muhakkak.Haa birde ablacım sunumun harika.Öptüm senin o marifetli ellerinden....

Unknown dedi ki...

canim benim nede istah acici gorunuyor kemalpasa tatlin.ellerine saglik yarin iftar icin yapacagim hergun tatli olmasa olmazlarin arasina girdi artik bu kilolar napacagiz bilmiyorum:)))
oruclu olmamizdanmi nedir bilmiyorum hep tatli canim istiyor:))neyse bos verdik artik kilolari:)))kocaman opuyorum canim akadasimi.
resim uzerine yazi yazmanin daha kolayini buldum.canim sanada soyleyeyim.paint programi varya(resim programi) oradan yaptim cok kolay oluyor bence bir dene sevgiler selamlarrrrr

minikkusum dedi ki...

canim merhaba
nasilsin bugun internet baglantisi yoktu giremedim modemde poroblem vardi once anlamadim sonra farkina vardim temizlik yaparken yerinden oynamis.bende internetmi kesildi dedim dunden beri ugrasiyorum.neyseki bugun hallettim
iyimisin canisii tatlin cok guzel
yaaa ramazanda insani cezbeden sey tatli.bugun komsuya davetliydik gullac vardi cok yedim.
kendine iyi bak canim sahurunuz bereketli olsun sevgiler

minikkusum dedi ki...

CANISI NE DEMEK O OYLE IZINSIZ aldim olurmu hic oyle tabi alacaksin.
o basimizin taci heryere yakisir iyiki sende koymussun cok guzel olmus
eline saglik.cesmeyide biraz kucultsen daha iyi olur sen bilirsin tabii.haklisin canim benimde hic vaktim olmuyor fazla giremiyorum bloga.artik ramazandan sonra insallah bol bol gorusuruz simdi ibadetler daha herseyden onemli,ALLAH kabul etsin canim
RABBIM bu guzel gunlerin tekrarini nasip etsin cumlemize.hayirli gunler canisiii

Adsız dedi ki...

karamelli daha bir harika olmuş...ellerine sağlık canım...

leziz-özlem

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık gülcüm bu saate nasılda canım çekti hepsi birbirinden harika olmuş olsada yesek mi ben iftara size geliyorum sevgiyle öpüyorum

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık.Nefis olmuşlar.Karamelin tadı ve kokusuyla harika.

guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,
Kemalpaşa tatlısı bu şekilde çok hoş olmuş. Eline sağlık.
Sevgiler.

Leziz Sofralar dedi ki...

Gül ablacim kemal pasa tatlisini bende cok severim ve sunumun cok hos hosuma gitti ellerine saglik sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Merhaba bu size ilk ziyaretim. çğk güzel bir blok. şekerpare de harika olmuş ellerinize sağlık

ortanca34 dedi ki...

HAYIRLI GECELER DİLERİMM..
İYİSİNİZDİR İNŞ..ASLINDA BEN KIRMANIN ELDE AÇILDIĞINI DA YAZACAKTIM AMA UNUTMUŞUM..İLK YEDİĞİM KIRMA BİR KÖYDE O ŞEKİLDE VE KAYMAKLIYDI HALA TADINI UNUTAMAM..NEFİSTİ..
RESİMLER İÇİNDE YARDIMINIZI BEKLERİM..SEVGİLER..