21 Eyl 2007

MİLFÖYDE İÇ PİLAV





Bu tarif ile MAGGİ sponsorluğunda düzenlenene Fırında Tavuk Yemekleri yarışmasına katıldım” ve “Yarışma ayrıntıları için http://www.hamaratabla.com



MALZEMELER
1 adet kuru soğan
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı sıcak tavuk suyu
2 çorba kaşığı dolmalık fıstık
2 çorba kaşığı kuş üzümü
1 çorba kaşığı margarin
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı yeni bahar
1/2 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı toz şeker
½ adet tavuk
10 adet milföy hamuru
1 yumurta sarısı
YAPILIŞI
Pirinçler sıcak tuzlu suda ıslatılıp yarım saat bekler . Yarım tavuk haşlanır, etleri ufak parçalara ayrılır
Tencereye sıvıyağ , margarin ve yemeklik doğranan soğanlar katılır, fıstıklar ilave edilir, pembeleşene kadar kavrulur, tuzu ve iyice yıkanmış pirinçler katılır, üzümlerde yıkanıp ilave edilir, hepsi birlikte
kavrulur, kaynayan 3 su bardağı tavuk suyu ilave edilir, Karabiber, tarçın, yenibahar ve şekeri ilave edilir 3 dakika hızlı ateşte sonra 1 dakika orta ateşte en son kısık ateşte pişer. Tavuk etleri üzerine konulur demlendirilir.
Milföyler unlanıp açılır biraz büyütülür, bir kasenin içine milföy yerleştirilir, içine 1 kepçe pilav konulur ve kapatılıp üzerlerine yumurta sarısı sürülür 200 derecede ısıtılan fırında kızarana kadar pişer.NOT HAMARAT ABLA MAGİ FIRINDA TAVUK YEMEKLERİ ETKİNLİĞİ İÇİN GÜNCELLENMİŞTİR.

16 yorum:

minikkusum dedi ki...

MERHABA CANIM
sahura cok az bir sure kalmis henuz uyumadim.vucutum yorgun ama yinede uyuyamiyorum bugun maslaktaydim.trafige yakalandim saat 8 de eve gelebildim ancak orucumu otobuste actim kucuk kizkardesimin iki ogluda darulsafakada okuyorlar
bugun onlari ziyarete gittim.kucugu bu sene basladi biraz yabancilik cekiyor haliyle gerci abisi var yaninda ama yinede evi ozluyor.
canim bir kosturmaca icindeyiz.p.c ye oturamiyorum.
ramazan oldugu icin birde isteksizlik var galiba bu aralar pek bisi ekleyemedim
senin pilav toplarini sevsinler,pardon yesinler ne kadar guzel bir kisilik harika.elerine saglik canisii hayirli sahurlar

Adsız dedi ki...

hayirli cumalar, ellerinize saglik, ramazan sofralarimizda güzel bir tad.

Adsız dedi ki...

Merhaba canım,
Nasılsın. Ben de milföyler ile değişik ne yapabilirim diye düşünüyordum. Bu çok iyi bir fikir oldu. Eline sağlık, sevgiler.

lezzetlilerim dedi ki...

Ablam sen harikasın biliyor musun? Yine harika ve çok şık bir lezzet döktürmüşsün ellerine sağlık.Sevgiler

Hesna dedi ki...

Gül hanımcığım milföyde pilav servisi çok hoş ve şık olur eminim.Eline sağlık.

Hesna

Adsız dedi ki...

Selam ablacım,

Canım ablam benim.Nasılsın beni ziyaret etmiş ve kızım neler yapmış demişsin ya çok hoşuma gitti.Senin kadar yapamasamda bişeyler yapmaya çalışıyorum işte.Yine harikalar yaratmışsın ellerine sağlık ablacım benim.Kendine iyi bak öptüm....

Adsız dedi ki...

Canım Gül Ablammmm,,
ne güzel bir tarif bu böyle...

Enfes görünüyor.

ELlerinize sağlık.

Sımmsıcak sevgiler...

Adsız dedi ki...

selamlar...
yorumunuz için çok tesekkur ederim..
yeni blogunuz hayırlı olsun.. Allah bize de sabır versin:)
milfoyde iç pilav cok ılgınc ve cok iyi bir fikir.. ellerinize saglık..
gorusmek uzere:)

Adsız dedi ki...

selam ben melek blogunuz çok güzel ellerinize sağlık tariflerinizde harika bundan böyle ziyaretinize gelmeye çalışırım bende beklerim hoşçakalın

ortanca34 dedi ki...

HAYIRLI GECELER..BUGÜN CUMANIZI KUTLAYAMADIM..VAKİT AZDI..PC YE OTURAMADIM ÇOK..HAYIRLI GECELER VE İYİ HAFTA SONLARI DİLERİMM..
GÖRÜNTÜ MÜTHİŞ TADI DA ÖYLEDİR KESİN..ELLERİNİZE SAĞLIK..
GÜZEL SAĞLIKLI VE MUTLU GÜNLER DİLERİM..
SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

Gül'üm,
Ellerine emeğine sağlık.Ziyafet sofralarına layık olmuş..Pilavını sunuşuna bayıldım. Harika.

guldenelkan.blogcu.com

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba;
tam misafir yemeği harika bir fikir
ellerine sağlık canım benim
sevgiler öptüm

Adsız dedi ki...

slm gül kokulu gül ablam.sana darıldığımı sanıp bağışla demişsin.ne demek bağışlamak .esas ben senden özür dilerim.sadece koko tarifimi görmedin sandım ve üzüldüm.çok geçmiş olsun.inan bende saat 5 ten sonra oruca çok zor dayanıyorum.Allah yardımcımız olsun.acil şifalar dilerim.bu milföyde pilav fikrine bayıldım ellerin dert görmesin .sevgiler.öptüm o nurlu kuran tutan ellerini ve kuran okuyan gözlerini canım ablam..
http://sevilcedeninciler.blogcu.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Çok değişik bir o kadarda güzel bir tarif ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

çok güzel bir tarif eline sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Ne ilginç yemek...Gerçekten de böyle bir şeyin yapıldığını ilk kez burada gördüm ablacım.değişik bir buluş :)
Ellerine sağlık!