27 Kas 2007

MİNİK PİZZALAR VE BROKOLİ SALATASI

sevgili NURCAN kardeşimin ev sahipliğindeki porselen demlik çay sati 5 etkinliğine 1 eski 1 yeni 2 tarifimle katılıyorum hep tatlı , hamur işi olmasın dedim birde çok nefis bir salata ilave ettim
sevgilerimle kolay gelsin sevgili nurcan http://yenitadlar.blogcu.com/


BROKOLİ SALATA 1 paket brokoliyi çiçeklerinden ayırıp ( sapları uzun bırakılabilir) bir güzel yıkanır. havuç biraz iri kuşbaşı doğranır. mantarlar yıkanarak doğranır ve limonlu suya atılır. tüm malzeme az su ve kısık ateşte haşlanmaya bırakılır. (su az konmalıdır ve pişme işlemi bittiğinde susuz kalmalıdır. çünkü su kalırsa süzmek zorunda kalırsınız ve tüm vitamini atmış olacaksınız. eğer su kalırsa bile bir bardağa doldurup soğuyunca için. çok şifalı bir içecek olacaktır) Brokoli pişerken ayrı bir kapta çok az yoğurt(sulu olmamalı), mayonez, çokça beyaz peynir, bolca sarımsak, yarım limon suyu, tuz, karabiber, kırmızı biber ezerek karıştırılır. Brokoli pişip soğutulduktan sonra hazırlanmış olan sos üzerine dökülür. Afiyet olsun .
çok sevdiğim bir arkadaşımın yemek saati sitesinden sevgili ASİA'NIN TARİFİ onun yazdığı şekli ile verdim çok güzel tavsiye ederim .

_________________________________________________________________


MİNİK PİZALAR



MALZEMELER
1 su bardağı süt
½ yaş maya
1 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
1 yumurta akı içine sarısı üzerine
ÜST MALZEMESİ
Kaşarpeyniri,sucuk,yeşilbiber,kırmızıbiber,beyazpeynir,domates
YAPILIŞI
Süt ılınır ve içerisine maya ufalanır, şeker eklenerek kabarması beklenir. Unun ortası açılır, yumurtanın akı, sıvıyağ, kabaran maya ilave edilir. Sıvı malzemeler iyice karıştırılır, tuzu eklenerek yumuşak bir hamur yoğrulur. Mayalanması beklenir iki katı olunca hamura hafif bir iki kez bastırılır ve hamurun havası alınır.Yumurtadan biraz küçük parçalar kopartılır ve hamurun ortaları çukurlaştırılır.Bazılarının üzerine kaşarpeyniri, sucuk, yeşilbiber, kırmızıbiber, domates konulur. Bazılarınada beyazpeynir, domates, yeşilbiber, kırmızıbiber konulur ve tekrar 45 dakika kadar mayalandırılır. Üzerlerine yumurta sarısı sürülür 230 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.
NOT: Piştikten sonra üzerlerine bir tepsi kapatılarak yumuşak olması için 15-20 dakika beklenir .

37 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım, sana yazarım demiştim. İnanmayacaksın ama dileğim oldu.Teşekkürler. Çok da önemliydi.Sonra Esra öğretmeni öğrenince çok üzüldüm. Yazmaya halim de,keyfim de kalmadı.
Sözünü dinledim .Muffinleri gönderdim. Zaten başka birşey yapamazdım. Çok kötü bir haberdi.
Allah başka acı göstermesin.
Pizzaların şahane. Ellerine sağlık. Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

Leziz Sofralar dedi ki...

Ablacim iyi geceler,minik pizzalarda brokoli salatasida nefis görünüyor ellerine saglik,minik pizzalari bende cok denemek istiyorum tariften yararlanacagim mutlaka ablacim sevgiler...

Adsız dedi ki...

ABLAM TARIFI ALDIM SIMDILK BAS KOSEYE KOYDUM
BENI KIRMADIGIN ICIN COK TESEKKU EDERIM
SEVGILERIMI GONDERIYORUM

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

iyi geceler canım ablacığım....

Ellerine sağlık canım ablam yine döktürmüşsün maşallah....hepside süper olmuş...

MUTFAKISTAN dedi ki...

ne guzel tarıfler hazırlamıssın ellerıne saglık canım .Mini pizzalari denemek istiyorum nasil guzel gorunuyorlar afiyet olsun

ortanca34 dedi ki...

GÜNAYDINNLARRR...
İYİ OLMANIZA ÇOKK SEVİNDİM..HATAT MAALESEF ACI VE TATLI OLAYLARIYLA DEVAM EDİYOR GÜÇLÜ OLMAMIZ GEREK..SEVDİKLERİMİZ İÇİN..NEFİS GÖRÜNTÜLER VAR..ELLERİNİZE SAĞLIK..ABLACIMM YAKINDA SİZEDE GELEBİLİR EV SAHİPLİĞİ..HAZIR OLUNN..NE GÜZEL ABLACIMM DEDİĞİM TEK İSANSINIZ BLOGDA GENELDE BANA DERLER SAOLSUNLAR::))SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık ablacım....pizzalar nefis....

ve keşke biraz cesaret ile şu brokoliyi denesem....

hiç yemedim ama bir başlangıç şart...

Adsız dedi ki...

slm
ellerine sağlık çok güzel olmuşlar.brokoli salatasını çok severim.pişirmeyide bu şekilde yapmak en doğrusu sanırım.ben hep suyunu dökerdim.artık dökmeyeceğim.sevgiler

Adsız dedi ki...

günaydin pizalarin görüntüsü cok güzel olmus eline saglik,sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

iki tarifinde çok güzel olmuş ellerine sağlık hoşçakal

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bayıldım pizzalara yanında da brokoli salatası hiççç hayır diyemem.Harika olmuşlar ellerine sağlık ablacığım öpt...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Merhabalar.
Salata nefis hemde sağlıklı. Elinize sağlık. Bu arada Handenin sayfasında (Sarı Mutfak) yorumunuzu gördüm. Zeytinyağlılar etkinliği 15 Aralıkdan sonra hatırlatmak istedim. Katılmayı düşünüyorsanız geç kalmayın diye. Sevgiyle...

Adsız dedi ki...

gül ablacığım ellerinize kollarınıza sağlık,nefis görünüyorlar:)
sevgiyle sımsıcacık ve koskocaman öpücükler

Melek* dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel olmuş ama ben en çok baştaki Esmaül Hüsnayı beğendim görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

selamlar ewet benim tugcem biraz tembel çıktı :)))
yaşını geçecek galiba yürüme işi daha emekleyemiyoruz bile:)))) sevgi iler saygılar herşey çok güzel görünüyor ellerinize saglık...
sevgi ile kalın...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim merhaba, mini pizzalarin ve salatan harika olmus ellerine saglik, sevgiler canim...

Tijen dedi ki...

GÜzel bir gün ve hafta diliyorum Gül'cüğüm!

Ferkay dedi ki...

Canım benim pizzalarına bayıldım.Ne kadar güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık bitanem.

Adsız dedi ki...

slm.İyi akşamlar arkadaşım:)

Adsız dedi ki...

merhaba ablacım pizzalarda salatada nefis görünüyor ellerine sağlık ben hala yemek satine kabul edilmiyorum nedense benden tüm arkadaşlarıma selam ve sevgiler hepinizi çok özledim
hdidem

Sevil Altunel dedi ki...

slm gül ablacım
ah evet bizdede oğlan çocuğu çok eh napalım kızı olana hediye yapıyoruz işte..beğendiğin için çok teşekkür ederim bu pizza ve salata çok nefis ve süper bir ikili olmuş ellerine nur doğsun...sevgiler..

Unknown dedi ki...

Merhaba minik pizzalara bayıldım ellerinize sağlık..

Betül dedi ki...

sevgili gül ablam
brokoli salatası da, mini pizzalarda şahane görünüyorlar ellerine sağlık, sevgiler.....

Adsız dedi ki...

canim ablam guzel sozlerin icin cok tesekkur ederim
beni sozlerin motife etti
elimden geldikce herseyi duzugn yapmaya calisiyorum
tekrar tesekkurler
sevgiler

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

merhaba gül ablacım
ellerine sağlık, salatanda pizzaların çok güzel olmuşlar.bende senin salatayı deneyeceğim birgün çok değişik olmuş.
güzel birgün diliyorum
sevgiler
nagehan

Adsız dedi ki...

salatada, pizzalarda nefis.çok yakıştı bu tarifler etkinliğe.ikiside çok güzel olmuş.ama ben bayıldım bu minik pizzalara.ellerine sağlık canım.öptüm.

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık çok lezzetli ve şık görünüyor tarifler.


Minik pizzalara bayıldım,bir tane hatta iki tane aldım:))))


sevgilerimi gönderiyorum....

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım merhabalar;
Ziyaretin için teşekkürler. Aslında hepimizde buralardayız ama maalesef hala Esra nın üzüntüsünü atamadık herhalde. Allah rahmet eylesin.
Bende onun tariflerinden birini hazırladım dün. Sayfama koydum. İmal de gönderdim. Ancak sayfada olmaması gerektiğini öğrendim ve başka bir yere kopyalayarak sildim sayfamdan. Daha sonra koymak için. Aaa birde baktım benim mail mlesef gitmemiş. Bende tekrar koyamadım. Ne olacak bilmiyorum. Börekleride yedik çünkü çok güzel oldular. İki parça kalmış ama acaba onları tekrar çeksem mi diyorum. Ben daha öncede bazı etkinliklere tarif gönderdim ama onlarada gitmemişti maillerim. Acab neden biliyor musun? Ay çok karıştırdım ablacım kusura bakma seninde başını şişirdim. Neyse görüşmek üzere sevgiler

Adsız dedi ki...

S.A Sevgili Arkadasim,
Cennete giden yol secdelerden geçer.Mevla kullarını secdede seçer.Rabbimin secdelerde seçtiği kullardan olmak duasıyla.Rabbime emanet olun.Selam ve dua ile...Simdiden hayirli cumalar ...

elleriniz dert görmesin, nefis görüntülerle bezenmis blogunuz yine...

Adsız dedi ki...

Minik pastalar ve salata sahane olmuslar,ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

ablac�m ellerine sa�l�k...ikisirde birbirinden g�zel....

keskinli dedi ki...

selamlar ablacim
coktandir ugrayamadim biraz rahatsizdim kusura bakma ama burdayim yine
salatada mini pizzaciklarda harika olmus tam etkinligede yakismis sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine saglik salata harika, minik pizzalar super, harikasin canim.
sevgiler

Yaren dedi ki...

Bizdede brokoli cok sevilerek yenir.Bende yaparim ama cok az farklilikla.Mini Pizzalar cok lezzetli görülüyor.Ellerine saglik canim.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bu sene hiç brokoli almadım aklıma gelmemiş heralde..yemeğini değil ama salatası güzel oluyor..pizzalarda mini mini bir lokmalık..ellerine sağlık ablacım nefisler....sevgilerimle...

Özlem Ceylan dedi ki...

Merhabalar ,Hayirli geceler Canim Ablacigim uzun zamandir bazi nedenler dolayisiyla pc den uzak kaldim basina oturur oturmaz sana ugradim nasilsin?Ellerine saglik porselen demlik etkinligine cok guzel tariflerle katilmissin cok istah acici gorunuyor..hayirli hafta sonlari dilerim sevgiler..

Adsız dedi ki...

toruncum bu pizzalar çok şeker olmuş topiş topiş insan yemege kıyamaz ellerine saglık.... hayriye73
bütün yaptıklarına yorum yapmadan geçemedim canım.sevgiyle kal....