10 Şub 2012

ÇİKOLATALI RULO PASTA



 Oğlum, gelinim ve küçük kızımın doğum günleri biribirine çok yakın bende ani bir kararla onlara bir pasta yapmak istedim farklı şeyler tasarlıyordum ama  hava şartları yüzünden dışarıyada çıkamadım evde  malzemelerim kısıtlı olduğundan ancak  bu pasta yı hazırlayabildim
 MALZEMELER:

6 yumurta
5 fincan şeker
5 fincan un ,
1 fincan kakao
1 fincan ılık su
1 paket kabartma tozu
1 fiske tuz
KREMASI:
4 bardak süt
2 kaşık nişasta
2 kaşık un
6 kaşık şeker
vanilya 
ÜZERİNE
1 su bardağı süt 
1 paket kakao 25 gram
1 poşet kremşanti
keki ıslatmak için bir su bardağı portakal suyu
YAPILIŞI:
Oda ısısındaki yumurta,şeker ve tuz mikserle köpük köpük oluncaya kadar iyice çırpılır.1 fincan ılık su konup çırpmaya devam edilir,un ve kabartma tozu ve kakao birlikte elenerek karışıma ilave edilir büyük fırın tepsisine pişirme kağıdı serilip hamur ince bir tabaka halinde dökülüp 175 derecede 15 dakika kadar pişirilir.Fırından çıkınca sıcakken kağıt yardımıyla rulo yapılıp bir süre soğuması beklenir.krema malzemeleriyle krema pişirilip ateşten alınır ılınması beklenir, ılık haldeyken açılan rulonun içerisine sürülür,  üzerine krem şantinin yarısı da sürülüp iyice yayılır, damla çikolata serpiştirilir tekrar rulo yapılır. Kalan krem şanti  üzerine sürülüp süslenir dolapta biraz bekletilip servis yapılır.

7 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ayyyyy süsünü püsünü sevsinler
maşallah
:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Ergül hanım yaparda güzel olmazmı))
harika olmuş
üçünün birden doğumgününü kutlamanızda çok güzel
hepsine rabbimden hayırlı uzun ömürler dilerim:)

mutfaktaki acemi dedi ki...

ellerinize sağlık. çok güzel görünüyor. alışverişe çıkamamış olmanız pek birşey kaybettirmemiş anlaşılan :))

Unknown dedi ki...

O zaman biz de onların doğum günlerini kutlarız. Bizim aile içinde ocak ve şubat ayları hep böyle güzelliklerle doludur.Nice senelere hepsine. Ve pastana gelince değişik düşünülmüş bence güzel olmuş.Ellerine sağlık ergül hanımcığım. sevgiler. ha az daha unutuyordum tarifin yayında :)

Unknown dedi ki...

Ablacım bende en kısa zamanda bu pastadan yapmak istiyorum ama pastalarla aram hiç değil..
Hem sıkılıyorum hem beceremiyorum yapmayı..
Çok güzel olmuş çok pastan..
Ellerine sağlık.

Oğluna,gelinine ve kızına Allah uzun sağlık ömürler nasipe etsin..
Çok öpüyorum.

made in funda dedi ki...

mmmmm ellerine sağlık canım ablacım...harika görünüyor....

Baharcicegi dedi ki...

Ablacim Umreye gidecegini duyunca inan cok duygulandim bende gitmeyi cok istiyorum Rabbim gitmeyi isteyen herkese nasip etsin. Umrede banada dua edersen cok sevinirim ablacim
Pasta harika olmus,Ogluna,gelinine,kizina saglikli uzun ömürler dilerim
cok öpüyorum