5 Ağu 2007

AY ÇÖREĞİ


MALZEMELER
1paket yaşmaya
2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
3 yumurta akı ve 1 yumurta sarısı(2 yumurta sarısı üzerine)
1 tutam tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı mahlep
alabildiği kadar un yaklaşık 5 su bardağı ( kulak memesi yumuşaklığında olacak )
1,5 paket margarin eritilip hamurların içine sürülecek
susam ve çörek otu
İÇ MALZEMESİ
PEYNİRLİ, KIYMALI, PATATESLİ İSTEĞE BAĞLI
YAPILIŞI
Bir kabın içinde 2 su bardağı ılık sütle 1 paket yaş mayayı eritelim
Başka bir kabın içerisine 3 su bardağı unu(başlangıçta 3 su bardağı koyalım daha sonra ilave yaparız),yumurta aklarını,sıvıyağı koyuyoruz
Sütlü maya karışımınıda ilave ediyoruz
Tuzunu, şekerini ve mahlebinide ilave edip hamurumuzu yoğuruyoruz
Hamurumuzu 10 eşit parçaya bölüp her birini şekil 1 deki resim kadar ıyoruz ve üzerine erittiğimiz margarini kaşık yardımıyla heryerine sürüyoruz
Açtığımız hamuru önce karşılıklı 2 kenarını ortada birleştiriyoruz daha sonra diğer uçları sırası ile üstüste gelecek şekilde katlıyoruz. şekil 2
Katladığımız hamuru buzdolabında dinlendiriyoruz.hepsini bu şekilde yapıp buzdolabında 15 dakika kadar bekletiyoruz.
Hamurlardan 1 tanesini alıp kare olacak şekilde ıyoruz şekil 3 deki kadar ıp dört eşit parçaya bölüyoruz.
9.Kestiğimiz hamurların dışa bakan geniş ucuna harcımızı koyup sarıyoruz ve iki ucunu ay şeklini vermek için içe doğru büküyoruz.şekil 4
10.Bütün hamurları bu şekilde yapıp(toplam 40 tane ay çöreğimiz olacak) yağlanmış fırın tepsisine yerleştiriyoruz.üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu ve susam serpiyoruz Tepside 15 dakika mayalandırdıktan sonra 190 derecede üzerlerizarana kadar pişiriyoruz.
NOT :http://www.pastacikiz.com/ TARİFİ DAHA AÇIKLAMALI OLARAK BU ADRESTEN BAKABİLİRSİNİZ MUHAKKAK DENEMENİZİ ÖNERİRİM ÇOK ÇOK GÜZEL ELLERİNE SAĞLIK PASTACI KIZ

9 yorum:

Adsız dedi ki...

slm gül abla burdada arkadın olduğumu görmek beni çok mutlu etti teşekkürler.dilerim onca emek verdiğin bloğunu ihmal etmezsin.sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba canım, hayırlı olsun yeni bloğun, çok güzel olmuş, bende açtım blogspotta ama bu bilgisayar arızası yüzünden hepsini ihmal ettik, güzel tariflerinin buradan da takipçisiyiz canım, görüşmek üzere sevgiyle öpüyorum...

ortanca34 dedi ki...

günaydınlar...
hayırlı olsun bloğunuz..çok şık olmuş..herzaman takipçinizim biliyorsunuz zaten..sevgiler..bu arada ay çöreği harika..kahvaltıda nasıl iyi giderdi..görüşmek üzere..güzel günler..

ortanca34 dedi ki...

bloggerda da yorum bırakmak mesele..tam ne güzel yazdım..silindi..gitmedi yorum..neyse..severek bir daha yazıyorum..
hayırlı olsun bloğunuz..herşey çok güzel ve şık görünüyor..ay çöreği ve dolmaya diyecek bir söz bulamıyorum..herzaman takipçinizim biliyorsunuz..sevgiler..güzel günler..

Adsız dedi ki...

mrb
yeni blog harika olmuş tek tek taşınıyoruz yeni ttariflerin için bekliyorum

Adsız dedi ki...

Canım Gül ABlacığım, sende taşındın demek. Her gidene üzülür oldum. Komşular bir bir taşınıyor...

Ama hayırlı olsun pek güzel olmuş.

Ayrıca ayçörekleri nefis olmuşlar.

Gül Ablacığım ben size email ile ulaşmaya çalışıyorum. Sizden rica etsem zerrindamgaci@yahoo.com adresine email atabilirmisiniz.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba ablacım yeni bloğun hayırlı uğurlu lezzeti,çeşidi ve takip edeni çok olsun inşallah.seni hem diğerindede hem buradada takipdeyim ellerinden öptüm canım ablam sevgiler..
h.didem.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Merhabalar ablacigim,demek tasindin,yeni blogun hayirli olsun.
Aycöreklerin harika gözüküyorlar,ellerine saglik canim.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

slm gül ablacım kaç gündür çalıştığım yeni buluşum nihayet sonuç verdi.. yepyeni tarifimle seni bloğumda bekliyorum..sevgiler.. sevil altunel