12 Eyl 2007

KARNI YARIK BÖREK






KARNI YARIK BÖREĞİ
1 kilo un
1 paket yaş maya( 42 gramlık )
1 su bardağı sıvıyağ
Tuz,
ÜZERİ İÇİN
1 kase yoğurt
2 adet yumurta
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 çay kaşığı tuz
İÇİ İÇİN
PEYNİRLİ İÇ
Peynir, maydanoz, 3 -4 adet taze soğan
KIYMALI İÇ
1 adet soğan
250 gram kıyma
Tuz ,karabiber,2 yemek kaşığı sıvıyağ
Hepsi kavrulup soğutulacak
YAPILIŞI
Ilık su, tuz ,un ve maya ile hamur mayalanır, yumuşak bir hamur olacak iyice kabarınca
Resimdeki gibi açılır, sıvı yağ ile yağlanır içi konulup şekildeki gibi kapatılır, 3 er parmak genişliğinde kesilir, yağlanmış tepsiye boşluk kalmayacak şekilde sıkıştırmadan yerleştirilir, iyice mayalandırılır, tepsi iyice dolacak şekilde kabarınca üzerine yoğurt ,sıvı yağ,tuz,2 yumurta çırpılp sürülür 200 dercede ısıtılmış fırında pişer .
NOT: RAHMETLİ BABA ANNEMİN ÇOK SIK YAPTIĞI MAYALI ÇOK GÜZEL BİR BÖREK
BU MUBAREK GÜNDE RAHMETLE ANMAK İSTEDİM

26 yorum:

minikkusum dedi ki...

MERHABA CANIM
bu borek tam sahurluk.yanindada cay
oh oh oh
ellerine saglik.Babaanneninde ruhu sad olsun.eviniz huzurlu,sofraniz bereketli olsun iyi sahurlar

Adsız dedi ki...

anım arkadaşım,
Hayırlı ,bereketli ramazanlar.Sevgiler.

guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

s.a sevgili dogadan hanimefendi,
aslinda iyi de yapmissiniz tasindiginiza,ben de düsünmüyor degilim, bktirdi blogcu, yayini hazirliyoruz tam yayinlaya basinca cikisa atiyor;(((
Hayirli olsun blogspot,insaAllah memnun kalirsiniz.
Ve ve ve canim R.annecigimin coook yaptigi bir tadi sayfanizda görünce cok duygulandim, ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

hayırlı ramazanlar canım
babaannenın ruhu sad olsun nur ıcınde yatsın ne guzel bır tarıfle onu anmıssın.Bende bugun hep huzunluydum annecigimi hatirladim
ramazanda yaptigi tepsi tepsi baklavalar burmalar zaman geri alinmiyorki ne aci sadece ozlemler anilar sevgiler iyigeceler

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Böreğin şekli çok hoş, çok değişik. Eline sağlık canım.
Hayırlı ramazanlar.

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım hayırlı ramazanlar diliyorum.

Hesna

serinmavi dedi ki...

Nefis bi görüntüsü var...Ramazana çok yakışır,eline sağlık canımmmmm....hayırlı ramazanlar....

Adsız dedi ki...

Merhaba canım ne güzel bir tarif, pide lezzetinde , pişince de puf puf olmuştur, ellerine sağlık canım, tam sahurluk. Babaannenize de allah rahmet eylesin,böyle mübarek bir ayda bu şekilde anmanız ne güzel, aslında onlar herzaman gönüllerimizdeler...
Canım iyi iftarlar, sofranızdan bereket eksilmesin...Sevgilerimle öpüyorum, ailecek selamlar...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hayırlı ramazanlar dilerim böreğinizde enfes olmuş ellerinize sağlık. Baba annenizede rahmet diliyorum yatığı yerler nur olsun.Arkadaşım her zaman beklerim...

Adsız dedi ki...

ablacım ellerine sağlık, böreğin harika.
hayırlı ramazanlar diliyorum
sevgiler
nagehan

mutfaközlemi dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..

"HAYIRLI RAMAZANLAR DİLERİM"

özlem

Adsız dedi ki...

ne kadar güzel börek bunlar böyle,ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik börek harika tam sahurluk olmus canim ramazaninda hayirli olsun sevgiler öptüm
keskinlininmutfagi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

ELINE SAGLIK CANIM BOREK HARIKA GORUNUYOR
HAYIRLI VE HUZURLU RAMAZANLAR DILERIM
www.yenitadlar.blogcu.com

Baharcicegi dedi ki...

Sahurda bir tane karniyarik börekten yiyeceksin cayla hic acikilmaz aksama kadar,eline saglik gül ablacim.hayirli bereketli ramazanlar.

minikkusum dedi ki...

CANIM NASILSIN
ben yarin kismet olursa karsiya gececegim.biraz kardesime yardim edeyim dedim
malum ramazan yemek yapamiyor,gidiyimde 1 hafta kadar kaliyim bari.yegenlerde oruc tutuyor
perisan oldular yazik.
merak etme diye haber veriyim dedim
firsat bulursam ordanda giererim
kendine iyi bak ALLAHA emanet ol

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık eminim ki çok lezzetli olmuştur.
Hayırlı ramazanlar size ve ailenize..

selamlar

ortanca34 dedi ki...

HAYIRLI GECELER...
KESİN SİZE BİR GECELİĞİNE GELCEM...YEMEKLER MÜTHİŞ..BÖREK ŞAHANE..ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..SAYFA İYİCE GÜZELLEŞTİ..ÇİÇEK ÇOK GÜZEL DURMUŞ..SEVGİLER...

Tijen dedi ki...

Sevgili Gül,
Bugün siteni Mutfakta Zen'in linklerine ekledim. Gül'ün mutfağı adıyla ekledim. Ne dersin?

Adsız dedi ki...

selamlar hayırlı ramazanlar ellerine saglık herşey çok harika...sevgi ile kalın...

Adsız dedi ki...

tam sahurluk olmuş ama hani bunun pişmiş hali görünmedi mi yksa sayfamda ellerine sağlık çok güzell

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım hayırlı günler. Sobelendin haberin olsun. Sayfama gelirsen anlarsın. Sevgiler

ortanca34 dedi ki...

merhabalar..güzel bir hafta sonu dilerim..sağlık ve neşe dolu..güzel dilekleriniz için saolun..un helvasını bugün denerim belki cnm acayip tatlı istiyor..sevgiler..

Tijen dedi ki...

Çok teşekkürler sevgili Gül!

Adsız dedi ki...

Ramazan ayınız mübarek olsun. Börekler harika görünüyor ellerinize sağlık, güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

merhaba arkadasim
gene harika tarifler vermissin ellerine saglik afiyet olsun anneciginin ruhu sad olsun sevgiler
www.blogcu.com/sanong