20 Eki 2007

KREM KARAMELLİ KEK

KREM KARAMELLİ KEK
MALZEMELER
Su bardağının yarıdan fazlası toz şeker ( yakmak için )
Krem karamel için
500 gram süt
3 yemek kaşığı toz şeker
4 yumurta
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi
KEK İÇİN
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
3 yumurta
3 yemek kaşığı kakao
½ su bardağı süt
½ su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi
YAPILIŞI
Yarım su bardağından biraz fazla şekeri teflon tavada yakıyoruz, ortası delik veya düz bir kalıbın tabanına yayıyoruz, kalıp yağlanmıyacak ve kelepçeli kalıp kullanılmayacak
Krem karamel için bütün malzemeleri süte katıp mikserle iyice çırpıyoruz sütü köpürtmemeye özen gösteriyoruz bu karışımıda kalıba döküyoruz .
Keki hazırlamak için önce yumurta ve şekeri çırpıyoruz , vanilya ve limon kabuğu rendesini ekleyip çırpmaya devam ediyoruz süt ve sıvı yağı katıp en son un + kako + kabartma tozunu karışımınıda ekleyip hafif karıştırıp kalıba döküyoruz .
Pastayı ben mari usulu içi yarısından biraz fazla kaynamış su dolu bir tepsinin içine oturtarak önceden ısıtılan 175 derecede fırında pişirilir .Normal kekten daha uzun sürede pişebilir kürdanla kontrol etmek gerekiyor .
Pişen pastayı dışarıda soğuttuktan sonra buz dolabında muhakkak 1 gece bekletin . Ertesi gün bir bıçakla kenarlarını ayırıp gerekirse kalıbı hafif ateşin üzerinde çok az tutun veya sıcak suyun içinde 10 saniye tutup kenarlı bir tabağa ters çevirin .
NOT : TARİFİ PORTAKAL AĞACINDAN ALDIM ÇOK NEFİS BİR KEK YAPMASI GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ ZOR DEĞİL TAVSİYE EDERİM

6 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

canım harıka olmus ben bu kekı cok ıstememe ragmen cesaret edıp denemedım bu sefer cesaret aldım gercekten denemem lazım sonucu merak edıyorum ellerıne saglık.
Manti en cok sevdigim ister hazir yufka olsun ister acma yufka yada makarna ustune sarmisakli yogurt mmmmm helede sen hazirlayip sunmussan cok begeniyorum hemserim sevgiler sana

Adsız dedi ki...

Gül'cüğüm, bu pastayı sofranda görünce bayılmıştım. Tadının da görüntüsü kadar güzel olduğu kesin.Ellerine sağlık.harikasın.
Çok güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle sevgiler.
guldenelkan.blıgcu.com

minikkusum dedi ki...

canim kekin gorunusu muhetesem
mantinidan sonra cayla ne iyi giderdi
olsaydi simdi
yine harikasin yine harikasinnnnnn

Adsız dedi ki...

slm gül ablacım senin yufka mantında harika benim mantıyı aratmaz.ben bu karamelli keki denemeye cesaret edemiyordum.ama sen yaptığın için tarifi güvenle deneyeceğim ellerine sağlık.

NiNo dedi ki...

ellerine sagik ablacim enfes seyler yapmissin

Adsız dedi ki...

Canım ablacım napıyomuş bakim?
Şu kekin görüntüsüne hasta oluyorum bu arada :)