15 Eki 2007

YE # 27 KARADENİZ YEMEKLERİ ETKİNLİĞİ KARALAHANA ÇORBASI

SEVGİLİ YEŞİMİN KARADENİZ ETKİNLİĞİNE ESKİ BLOĞUMDAKİ 2 TARİFİMLE KATILIYORUM KOLAY GELSİN YEŞİMCİM http://yesimlitarifler.blogspot.com/ MALZEMELER
1/2 kilo karalahana
200 gram kıyma
1 su bardağı haşlanmış barbunya fasulyesi
1 çay bardağı pilavlık bulgur
1 çay bardağı mısır unu
2 adet soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı dometes salçası
1 çay bardağı sıvıyağ
tuz, karabiber,pulbiber
YAPILIŞI
Lahanalar kaynayan tuzlu suya atılıp pişmeye bırakılır. Ayrı bir tavada yemeklik
doğradığımız soğanlar sıvıyağda kavrulur, kıyma ilave edilip hep beraber
kavrulur, salçası katılır bir iki kez çevrilir, haşladığımız lahanaların üzerine ilave
edilir. Haşlanmış barbunya fasulyesi ,
bulgur katılır bulgur lar pişince 1 çay bardağı mısır unu su ile karıştırılıp ilave
edilir tuzu, biberi eklenir bir iki taşım kaynatılıp ateşten alınır .

20 yorum:

NiNo dedi ki...

ablacim nefis olmus yemekler ellerien saglik babam cok sever karalahana corbasini ama yanina misir ekmegide olacak :)

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Karadeniz yemeklerini yapmayı hiç bilmem.Ama annem bu çorbayı güzel yapar ve be çok severim ellerine sağlık etkinliktede kolay gelsin...

ortanca34 dedi ki...

MERHABALAR..
BAYRAMDA 2 GÜN YOKTUM ÜÇÜNCÜ GÜNÜ DE BİR ARKADAŞIMIN OĞLUYLA İLGİLİ BİR HASTALIK HABERİ ALINCA CNM NE PC YE OTURMAK NEDE BLOGLA İLGİLENMEK İSTEDİ..BUGÜN TAHLİLLERDEN HABER BEKLİYORUM ARKADAŞTAN ONU DA ALAMADIM CEBİ KAPALI İYİCE ENDİŞELENDİM ANLIYACAĞINIZ..İLK DEFA SİZE CVP VERİYORUM MESAJLARDAN..DUA EDİNDEE
BİŞEY ÇIKMASIN..GÖRÜŞMEK ÜZERE..SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

canım gülüm katılımın için ve bu iki güzel lezzet için çok teşekkür ediyorum ellerine sağlık
kocaman sevgilerrr

Adsız dedi ki...

canım gülüm katılımın için ve bu iki güzel lezzet için çok teşekkür ediyorum ellerine sağlık
kocaman sevgilerrr

Baharcicegi dedi ki...

Gül ablacim seninde etkinligin hayirli olsun,iki tarifde birbirinden lezzetli görünüyor,kara lahana corbasini tarbzonlu arkadasimda yemistim cok lezzetliydi,ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
bu yemegin adini cok duydum ama hic yemedim eminim cok lezzetlidir
selamlar
www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Canım ablacım,

Geçmiş bayramını kutlar ellerinden öperim.Misafirim olduğu için bayramda hiç oturamadım pc nin başına.Bayram sofran harika zaten ellerine sağlık ama bu lahana çorbası beni bitirdi.Harika olmuş harika ben çok severim karalahana çorbasını ellerin dert görmesin ablacım öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

çok lezzetli görünüyor...

ellerine sağlık....
sabah sabah çorba içesim geldi....

obur dedi ki...

ablacığım ilginiz için çok teşekkür ederim
şükürler olsun sonuç temiz çıktı geniz eti büyükmüş ondan kanamalar oluyormuş
beni yalnız bırakmayıp benimle birlikte endişelendiğiniz için çok teşekkür ederim

bu arada çorba nefis olmuş ellerinize sağlık
sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

can�m ben u�ramayal� neler yapm�s�n.hepside birbirinden nefis.bu karadeniz yemeklerinden yeme imkan�m hi� olmad� ama eminim hepside s�perdir.ellerine sa�l�k.

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK KARADENİZ YEMEKLERİ NEFİS OLMUŞ BEN KATILAMADIM BU SEFER

Leziz Sofralar dedi ki...

Gül ablacim yine döktürmüssün masallah her iki yemekte harika olmus ellerine saglik ablacim sevgiler...

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Bu karalahana çorbasını hiç tatmak nasi olmadı malesef ama çok severim karedeni yemeklerini. ellerinize sağlık işallah birgün tadına bakmak nasıp olursa bu tarifinizden yararlanmak isterim...gününüz güzel geçsin...

ortanca34 dedi ki...

İYİ AKŞAMLAR..
ÇİĞDEMLE İLGİLİ GELİŞMEYİ YAZMIŞTIM OKUMUŞSUNUZDUR UMARIM..ÇOK ŞÜKÜR ÖNEMLİ DEĞİLMİŞ AMA ŞİMDİDE EŞİ KAZA YAPTI ALLAHA ŞÜKÜR Bİ ŞEYİ YOK ARAÇTA HASAR VARMIŞ..ALLAH HEPİMİZİN SEVDİKLERİNİ VE BİZİ KORUSUN..
SİZDE İYİSİNİZDİR İNŞ..BAYRAMDAN BERİ BENDE NE BİŞEY YAPMAK NE DE EKLEMEK İSTİYORUM BLOĞA..GALİBA AZ GELDİ AİLEMLE GÖRÜŞMEK..YETMEDİ..ONUN SIKINTISI..BİR DE SALIYA GÜNE BAŞLIYORUZ BENDE ONUN HAZIRLIKLARINA DA BAŞLADIM..NEYSE ATLATIRIM İNŞ..SEVGİLER..KENDİNİZE İYİ BAKIN...

minikkusum dedi ki...

canim nerdesin yine.insallah iyisindir?bende kacgundur hep disardayim ramazanda yapamadigim bazi islerim vardi onlari halletmeye calisiyorum.gunde yarim saat ancak acabiliyorum izmirden dayimlar geldi
annmelerdeler orda oluyorum gunduzleri.iste boyle canim hep dunya telasi bana bir haber ver canim merak ettim seni iyi gynler canisi

Adsız dedi ki...

Ablacım iyi geceler nerelerdesin inşallah iyisindir merak ettim.Birde özledim.O güzel sözlerini ve içtenliğini çok özledim.....

ortanca34 dedi ki...

MERHABA..
NERELERDESİNİZ..AMAN HASTA OLMAYIN SAKIN..SALGIN VAR..OĞLUM ATEŞLENDİ..BOĞAZLARDAN..KENDİNİZE İYİ BAKIN..İYİ HAFTA SONLARI SEVGİLER..

Baharcicegi dedi ki...

Gül ablacigim ailenle birlikte huzurlu mutlu saglikli bir hafta sonlari dilerim