15 Ara 2007

AKITMA

SEVGİLİ BAHARHABERCİSİYİM ARKADAŞIMIN EV SAHİPLİĞİNDEKİ PORSELENDEMLİK ÇAY ETKİNLİĞİ7 YE ESKİ BİR TARİFİMLE KATILIYORUM
SEVGİLER KOLAY GELSİN CANIM KARDEŞİM


MALZEMELER
500 gram un
1/2 küçük paket yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
Aldığı kadar su
İÇİ
300 gram kıyma
1 adet kuru soğan
2 adet dometes
3 adet sivribiber
Tuz, pulbiber, sumak
Kıymayı kavurmak için sıvıyağ veya margarin
YAPILIŞI
Unun ortası açılır, maya ufalanır, şeker ilave edilir, ılık su ile hafif
sulandırılır, üzeri az un ile kapatılıp biraz kabarması beklenir un
çatlamaya başlayınca tekrar su katılıp boza kıvamında hamur yapılır,
tuzu ilave edilir. Pütürsüz olması için blendırla iyice çırpılır ,veya tel
süzgeçten geçirebiliriz .Kabarmasını beklenmeden teflon tava iyice
ısıtılır sadece ilk seferde 1 tatlı kaşığı yağ ile yağlanır 1 kepçe tavaya dökülür iyice yaydırılır üzerine tekrar 1 tatlı kaşığı yağ dökülür ters çevrilir diğer tarafıda kızarınca tavadan alınır. Her akıtmaya sadece
1 er tatlı kaşığı yağ koyuyoruz pişenleri üst üste yerleştiri yoruz.
Kıyma az yağ ile kavrulur .Soğanlar piyazlık doğranır, biberler ve
dometesler küçük küçük doğranır,Pişen akıtmalara içler koyulup tuzu,biberi,sumak koyulup, sarılır ve sıcak olarak servis yapılır .

25 yorum:

ortanca34 dedi ki...

GÜNAYDIN...
VALLA SABAHIN 7 SİNDE KOKUSUNU ALIP GELMİŞİMMM..ELLERİNİZE SAĞLIK HERZAMANKİLER GİBİ NEFİS BU TARİFTE..
İNŞ BU SABAH İST A GİDİYORUM..SİZE UĞRAMADAN GİTMİİMM DEDİMM BABACIMI GÖRCEM HASTANEDE..DAHA İYİYE GİDİYORMUŞŞ..BEN DE DESTEK OLİİMM 2 GÜNDE OLSA DEDİM...
SİZE GÜZEL BİR HAFTA SONU SEVDİKLERİNİZLE SAĞLIKLA DİLİYORUM..SEVGİLER....

Adsız dedi ki...

SELAM SEVGILI DOGADA HANIMEFENDI,
ILGINIZE COK TESEKKUR EDERIM, ELLERINIZE SAGLIK, HARIKA BIR TAD,ALDIM YAYINA VERDIM, MUTLU YARINLAR DILEKLERIMLE SELAMLARIMI ILETIYORUM...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,akıtman çok nefis görünüyor ellerine sağlık canım.Bende ilk kez akıtma ile 80 yıllarda Mersin'de tanışmıştım.
Yörük çadırlarında birbirinden nefis yapılan akıtmaların tadına doyum olmuyordu.Birden aklıma geldi canım.

Pırasa köftelerin ise çok enfes görünüyorlar.Harikasın canım.

Sevgiler

Disalce dedi ki...

ıımmhh...

yine harka bir lezzet...

şu an aç olmadığım halde içim gitti...

ellerine sağlık...nefis bir görüntü...

Baharcicegi dedi ki...

Pirasa köftesi ve akitma masallah tarifler arka arkaya,ikiside nefis görünüyor eline saglik Gül ablacigim.

Unknown dedi ki...

selamlar Medine den sevgiler gül hanım ben bloğunuzu ilk kez ziyaret ettim ama geciktiğimi fark ettim harika lezzetler yayımlamışsınız elinize yüreğinize sağlık banada beklerim sağlıklı günler Allah a emanet olun

Leziz Sofralar dedi ki...

önce yemege degil kimin elinden ciktigina bakacaksin,baktin bu insan gül abla o zaman is degisir gözün kapali agzina atacaksin:))
ellerine saglik ablacim....

MUTFAKISTAN dedi ki...

canim arkadasim tesekkurler iyi temennilerin icin.Yavrumuz nasil cok uzuldum insallah daha iyidir opuyorum onu sevgiler

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık çok lezzetli ve iştah açıcı görünüyor.Ben de pek severim akıtmayı.

sevgiler...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Yarında pazar bu akıtmalar kahvaltıda ne güzelde yenir.Ellerine sağlık ablacığım harika bir tarif...

yemedeyanindayat dedi ki...

merhaba ,, ellerinize sağlık..nefis olmuş neis dürüm usulu akıtmalar bayılırım böyle beleyici evde yapılma abur cuburlara...
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Gül Ablammmm yine döktürmşün yavvvv bu tarifini bugün hafta sonu oldugu için denemem lazım elciklerine sağlık çokkkkk öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık valla super olmus.. nasıl canım cektı sabah sabah:)) afiyet olsun size.. gorusmek uzere.. iyi pazarlar..

Adsız dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor. Harika olmuş. Ellerine sağlık canım benim inşallah çok çok iyisinizdir. Ben eskisi gibi giremiyorum artık bilgisayarımda gene bir sorun var bilmiyorum neden bu yüzden sıkılıyorum. Seni çok özlüyorum girdiğimde mutlaka bir bakıyorum allaha emanet olun ailecek, çok öpüyorum seni gül yanaklarından. Aleyna-Dilara

keskinli dedi ki...

PORSELEN DEMLIK ÇAY SAATI TARIFLERI ETKINLIGI 8
http://nasibim.blogcu.com tarafindan hazirlanmistir
Aksamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanimlarla yapilan günlere,
Bes çayina gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler
___________________________________________________
SEVGILI ARKADASLARIM;
18.12.2007- 30.12.2007 tarihleri arasinda
PORSELEN DEMLIK CAY SAATLERI ETKINLIGI 8
http://www.keskinlininmutfagi.blogcu.com// BEN DE
ARKADASLARIM ARAYA MÜBAREK KURBAN BAYRAM'ININ
GIRMEZI DOLAYISIYLE ETKINLIGIMIZ IKI HAFTA olarak düzenlenmistir
O YÜZDEN RAHAT OLUN
SAKIN COK YOGUNUZ BAYRAM VAR KATILAMAYIZ GIBI
DÜSÜNCELERE KAPILMAYIN ETKINLIGIMIZ
30.12.2007 gece saat 24.00de sona erecektir

SIZ SEVGILI ARKADASLARIMI,
KATILMAK ISTEYEN HERKESI ETKINLIGIMIZE
KATILMAYA DAVET EDIYORUM!!!
HEP BIRLIKTE COK GÜZEL TARIFLER KAZANDIRMIS
OLACAGIZ ETKINLIGIMIZE INSALLAH.
TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK,TARIFINIZE
"PORSELEN DEMLIK CAY SAATLARI ETKINLIGI 8"
BASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA BENIM LINKIMI EKLEYEREK
TARIFINIZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA DUYURU BIRAKIRSANIZ,BEN
SIZE GERI DÖNÜP TARIFINIZI KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAGIM

ARKADASLARIM ELIMDEN GELDIGINCE TÜM DOSTLARA DAVETIYE
ULASTIRACAGIM YALNIZ HERKESIN BLOGUNU TANIMADIGIM ICIN SIZLERDE
TANIDIGINIZ HERKESE SÖYLERSENIZ MEMNUN OLURUM TÜM BLOGCU;BLOGSPOT,
COM,NET ...... ve daha bilmedigim herkes davetlimdir


SIMDIDEN KATILIMCI ARKADASLARIMA COK TESEKÜRLER EDIYORUM:)))
DESTEKLERINIZI BEKLIYORUM!!! SELAMLARIMLA...

SOFRAM dedi ki...

Canım iyi pazarlar, nasılsın, torununun rahatsız olduğunu öğrendim, inşallah şimdi daha iyidir,sen de kendine dikkat et canım.
Canım ellerine sağlık, akıtma harika görünüyor, çok ta güzel yapmışsın, afiyeler olsun, sevgilerimle öpüyorum...Selamlar...

Adsız dedi ki...

Yarın gidiyoruz bayramda burda yokuz bayram bitmeden dönebilirsek yine sitene uğrarım kısmetse. Kurban Bayramına iman dolu gönüllerle sağlık, sükun ve huzur içinde kavuşma dileğiyle şimdiden Mübarek Kurban Bayramını kutluyorum. Hepimiz Allah’a (c.c) emanet olalım inşallah canım arkadaşım. Aleyna-Dilara

Adsız dedi ki...

Canım akıtma harika. Ellerine sağlık. Nasıl güzel görünüyor !..
Bayıldım. Seni tanıdığım için çok mutluyum. Sevgiler canım arkadaşım.
guldenelkan.blogcu.com

Yaren dedi ki...

Ayy nefis olmus,yani kim hayir diyebilirki böyle harika bir dürüme.Ellerine saglik canim ve iyi pazarlar diliyorum.

Adsız dedi ki...

Bir akitma bu kadarmi sahane olabilir.Süper olmus,ellerine saglik canim.

www.illedeyemek.com dedi ki...

elinize sağlık nefis olmuş,sevgiler,Hilal...

NiNo dedi ki...

blog mansetten geldim ben seni yerim :DDDD

ellerine saglik nefis olmus

Melek* dedi ki...

üfff ya ne güzel olmuş ellerine sağlık gece gece acıktım valla :)sevgiler

Adsız dedi ki...

Selam canim,
Etkinlige katiliminizlala vermis oldugunuz destekten dolayi cok mutlu oldum, cok tesekkür ederim.
Kurban bayraminizi ve ardindan gelen yeni yilinizi en icten dileklerimle kutluyorum, mutluluklar diliyorum...

Adsız dedi ki...

Ablacııııım canım benim ellerine sağlık ay inanki böyle bişey görmedim.Akıtmayı yaparım ama genelde peynir domates falan böyle yeriz.Ben etçi olaraktan bu kıymalı akıtmaya bayıldım.Sen bir harikasın ablacım.Ellerinden öper,bayramını en içten dileklerimle kutlarım...


lezzetmutfağı yasemin....