11 Şub 2008

BU HELVA BAŞKA HELVA (Sevgili Nihandan)


MALZEMELER
500 gram un
1 paket margarin (tereyağı olmazmış ama ben birdahaki sefere tereyağlı deneyeceğim )
1,5 su bardağı ince elenmiş pudra şekeri
1 Paket elenmis vanilya (isteğe bağlı)
YAPILIŞI
Oldukca geniş bir tencereye unun tamamını eleyin ve unu, un kokusu gidip, guzel kokular gelene kadar kavurun. Unu elemek, ve iyice kavurmak çok çok önemli. Un iyice kavrulduktan sonra, tencereyi ocaktan alın, kavrulmuş un iyice ılınsın. Ilındıktan sonra, yavaş yavaş elenmiş pudra şekerini ilave edin ve iyice karıştırın. Unun ılık olmasıda çok önemli, yoksa pudra şekeri topak olur. Pudra şekeri ve kavrulmuş un iyice özdeşleşsin. Genişce bir tavaya 1 paket margarini koy ve ocağa al. Aynı anda unla, pudra şekerinin olduğu tencereyide ocağa al. Margarini iyice kaynat, eriyen margarinden fokur fokur sesler gelecek, bu da cok önemli. Un ile pudra şekeri karışımı ise kısık ateşte olacak (kesinlikle yuksek ateş olmayacak), sürekli karıştırarak (sürekli karıştırmazsanız topak olur), unlu karışımın yeniden ısınmasını sağlamak gerekiyor. Un iyice ısındıktan sonra, margarinlerde iyice eriyip, kaynadıktan sonra, ocakları kapatın ve yağı kavrulmuş unla buluşturun. Burada tencereyi yere alırsanız, işiniz daha kolay olabilir. Kaşıkla iyice karıştırarak, yağ ve kavrulmuş unu iyice harmanlamanız gerekiyor. Bu işlemde çok önemli, un ve yağ iyice karışacak. Bu işlemden sonra, kaşıkla işiniz bitiyor. Elinize kalın bir mutfak eldiveni giyin ve üzerine iki tane sağlam poşet geçirin ve bağlayın. Hamur yoğurur gibi, tüm gücünüzle, karışımı iyice yoğurun. Bu işlemi çok acele yapmanız gerekiyor, burada zaman çok önemli, karışımın soğumaması gerekiyor, yoksa dağılır, çok çabuk şekilde karışımı yoğurup, yağlanmış tepsiye döşeyin. Fotoğraftaki kalınlıkta olacak, tepsiye döşediğiniz zaman. Daha sonra sıcağıyla, baklava dilimi gibi dilimleyin ve bu halde, 1 gün dinlendirin. Daha sonra servis tabağına alıp, istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.
Sevgili nihanın tarifi çok güzel mutlaka deneyi n .


not: ben üç , dört saat beklettim ve nihanın yaptığı nın yarısını yaptım bu ölçü yarım ölçü yapılışını birçok püf noktası olduğu için aynen yazdım Nihancım bu güzel tarif için çok teşekkürler canım .

TARİFİN ORİJİNALİ



30 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Canım günaydın, işlere koyulmadan önce bir bakayım dedim.Harika bir helvayla karşılaştım, çok güzel görünüyor canım, dün akşam da gezerken bu helvanın benzerleriyle karşılaştım, benim küçük kız da çok sever bu helvayı birkaç kez tv den aldığım tarifle yapmıştım, çok güzel bir lezzeti var. Hatta geçenlerde benden bu helvadan istiyordu, geçiştirdim, yapınca bizde yiyoruz, sonrasını hiç sorma, neyse bari ona göre yapayım artık..
Canım ellerine sağlık, Nihancığıma da bu güzel tarif için teşekkürler, öptüm canım, güzel bir hafta diliyorum, sevgiler...

Adsız dedi ki...

cok guzel gozukuyor ellerinize saglık.. bayıldım.. afiyet olsun sizlere:))
iyi haftalar diliyorum..
gorusmek uzere..

www.fatostuncay.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Canım, helva nefis olmuş. Çok da güzel görünüyor.Sunumun harika .Bende çok seviyorum.
Ellerine sağlık.
guldenelkan.blogcu.com

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım sabah sabah ne muhteşem bir tarif bu yapılışı belli ki zor birsürü püf noktası var ama herşeye değer sanırım hemen deneyeceğim eline sağlık..Nihana da teşekkürler tarif için...

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım helva süperr olmuş
eline saglık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Canım Gül Ablam,

nefis olmuş bu şerbetsiz helva.. Ellerinize sağlık. Ben de deneyip yemek istiyorum. :))

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

el yapımı tahin helvası denemek lazım ama baya hızlı olmak gerekiyor bakalım becerebilicez mi?

uygarimizlahayat dedi ki...

Ayyyy valla görüntü muhteşem, hımmmmm ellerinize sağlık...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bu gün bu helva tafini ikinciye görüyorum.Harika bir lezzete benziyor bayıldım.Ellerine sağlık ablacığım.
Güzel bir hafta geçirmenizi dilerim...

Disalce dedi ki...

gül ablacım harika bir görüntü....

ellerine sağlık.....

acaba kastamonunun çekme helvasına benziyormu....

çok severim bende

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ben daha önce geldim ama yorum göndermeyi bi türlü başarmadım..buda başıma gelecekmiş demekki.:(.
evet ablacım her iki helvada birbirine benziyor hatta aynısı:) sizinki bayağı detaylı yazılmış..ben 2 senedir yapıyorum biraz pratikleştim bu konuda galiba.bu yazımada yansmış..ben bu sefer tereyağıyla yaptım..daha nefis oldu..bence bidahakine böyle deneyin derim..
ellerinize emeklerinize sağlık ablacım...sanki yine canım çekti:)
sevgiler.

lezzetlilerim dedi ki...

Ablam ellerine sağlık. Nefisssss...

Sayfandan alıp yemek geldi içimden. sevgiler.

Adsız dedi ki...

canim merhaba cok degisik bir helva olmus bu ama itiraf edeyim tabaklarini daha cok begendim canim ne güzel sey onlar öyle ,saka biyana eline saglik canim

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım sabah helvayı görünce aklım kalmıştı akşamüzeri bende yaptım biraz ellerim yansada tadı çok güzel oldu tabi biz 1 gece bekleyemedik tepsinin yarısı yok şu anda...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Canımcım, ben diyorum sen başkasın ve sana inanamıyorum :) Asla yapamam dediğim tüm deneyimler hep senden çıkıyor. sen ne dersen de, ister haksızlık yaptığımı söyle ister başka bişi ama ben gerçekten ciddiyim. gözüm yemiyorsa asla denemediğim çok şey vardır, helva da bunlardan bir tanesi, ee baksana verdiğin tarife, ne kadar çok önemli noktalar var. ben kim helva yapmak kim :) ama yemesini severim çok.
Ellerine sağlık canım..

ceyt dedi ki...

Gül ablacığım, ben bu helvaya bayılıyorum.bu hazır helvalar gibi.nefiss görünüyor.ellerine sağlık.bakalım gözüm keserse bende yapmak istiyorum.
öptüm sevgiler

butterfly dedi ki...

Gülcüm helva süper görünüyor:). Ben ilk defa gördüm böyle bir helva tarifi ve çok hoşuma gitti, ellerine sağlık canım.
Paylaşımın için teşekkürler:).
Sevgileeer.
aslı

ortanca34 dedi ki...

günaydınn..güzel birgün dilerim..helva gerçekten nefis görünüyor ellerinize sağlık..
güzel yorumunuz içinde çok teşekkür ediyorum dostluk ve arkadaşlık karşılıklı olarak gittikçe büyüyen gelişen bir duygu..bil mukabele diyorumm..
bu hafta etkinliğimiz defneyle birlikte arkadaşımızda uygun görürseniz haftaya 16,cıyı sizde yapalım diyorum cevabınızı bekliyorum sevgiler..

meleginmarifetleri dedi ki...

Gülüm ne güzel bir helva yapmışsın canım ellerine sağlık oldukça zahmetli sanırım sevgilerimle bay

anneminkizıyim dedi ki...

Selam canim, ellerine saglik, nihanin bu cok güzel bir helvasi senin elinden de cok güzel olmus, sevgiler...

Tijen dedi ki...

Hani kız olsun da çamurdan olsun derler, artık helva olsun da çamurdan olsun diyeceğiz. Helva kadar güzel bir tatlı adeti var mı acaba dünya üzerinde?

Adsız dedi ki...

merhaba, tıpkı hazır helvalar gibi görüntüsü..nefis görünüyor ve pratikte ayrıca ellerinize sağlık deneyeceğim bende mutlaka..

NiNo dedi ki...

ablacim bu hafta pek gezemedim dostlari hakkini helal et :( ole yogunki misafirlerim simdi gitti bu hafta okul tatil ve gelen giden eksik olmadi sagolsunlar ben evdeyim diye malum ananemde bizde ya herkes el opm,eye geliyo turk arkadaslar :) o bakimdan ugrayamadim kusura bakma enfes gorunuyor helvan ellerine saglik ablacim begendiginize cok sevindim sevgiler

Adsız dedi ki...

Gul abla merhaba,
Siteniz ve tarifleriniz cok guzel, ellerinize saglik. Ben yeni evli biriyim ve bilmedigim pek cok tarifleri siz ve diger bir kac siteden bulabiliyorum. Esas bir sorum size su: Lahana tursusu nasil yaplir? biliyorum biraz alakasiz oldu burada, ama. Internette bir dolu tarif buldum , ancak kafam karisti, her biri farkli anlatiyor. Lutfen siz bildiginiz bana yazar misiniz? Cok tsk. ederim simdiden.
cok cok selamlar , sevgiler,
Sema

Adsız dedi ki...

merhaba
ilk defa böyle helva tarifiyle karsilastim ve hemen icimde yapma istegi uyandi:)benim sorum,un kac dakika kavruluyo tahminen,siz güzel kokular gelce kadar demissiniz ama bide yakmiyalim unu:)cevabiniz icin tesekkür ederim simdiden

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Selam isminizi belirtmemişsiniz helva nın kavrulması ile ilgili sormuşsunuz un çok kısık ateşte resimdeki gibi rengi değişmeden kavrulacak 15 veya 20 dakika kadar yeterli olur kokusundan anlarsınız kavururken tavsiye ederim çok nefis ağızda eriyen bir helva oluyor kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Kandil olması dolayısıyla sabahtan beri helva yapmak istiyordum, eski gelenekleri devam ettirmeyi severim. komşularım ne şanslı ki bu helvayı yapmak için giriştim mutfağa, şu an un kavruldu, ılınması bekleniyor :)) tadına baktıktan sonra mutlaka yorum yapacağım.
Herkesin kandilini kutlarım.
Aylin

zeynep dedi ki...

gecenin bu vaktinde üşenmedim yaptım helvayı ve gerçekten haaaarika oldu :) ellerimize sağlık, paylaşımınız için tşk.lerr :)

Unknown dedi ki...

Normal şeker ile olur mu tarif

Unknown dedi ki...

Normal şeker ile olur mu tarif