14 Nis 2009

MANTARLI TAVUK

Bu tarif ile MAGGİ sponsorluğunda düzenlenene Fırında Tavuk Yemekleri yarışmasına katıldım” ve “Yarışma ayrıntıları için http://www.hamaratabla.com

TAVUKLU MANTAR
½ tavuk veya istenilen miktarda
1 paket mantar (400gram)
1 kuru soğan
3-4 diş sarımsak
2 adet yeşil biber
1 adet domates
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay fincanı tavuk suyu
Yarım limon
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz, karabiber, kekik, pulbiber
YAPILIŞI
Tavuk yıkanır, haşlanır, didiklenir , tuz , karabiber ve kekik eklenerek hepsi birlikte harmanlanır .
Mantarlar yıkanıp limonlu suya atılır sudan çıkartılıp , küçük parçalara bölünür . su koymadan üzerlerine az miktarda tuz eklenir, kendi suyunu çekene kadar pişirilir, 2 yemek kaşığı sıvıyağ ilave edilir. Kuru soğanlar yemeklik doğranır, sarımsaklar ve yeşil biberler küçük doğranır, mantarlara eklenir hep birlikte kavrulur, 1 domatesin kabukları soyulur küçük küçük doğranır, mantara eklenerek biraz kavrulur . Borcama dökülür , üzerine didiklediğimiz tavuk etleri yerleştirilip kaşar rendesi serpilir 1 çay fincanı tavuk suyu üzerine dökülür , soğuk fırında 180 derecede istenilen şekilde kızartılıp sıcak servis yapılır .

NOT : Bu mevsimde kış sebzeleri bitiyor yaz sebzeleri turfanda ne pişireceğiz diye düşünüyoruz . Bu lezzetli yemeği tavsiye ederim, mutlaka deneyin afiyet olsun .
NOT : HAMARAT ABLA MAGİ FIRINDA TAVUK YEMEKLERİ ETKİNLİĞİ ÇİN GÜNCELLENMİŞTİR.

23 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm ablam ellerine sağlık miss
gibi kokusuna geldim.Süpersin maşal
lah sana.Kocaman öptümmmm.

ARKA PLANLAR dedi ki...

ÜZERİ ÇOK GÜZEL KZARMIŞ ELLERİNE SAĞLIK.
HOŞÇA KAL.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik gulablacim. mantari bende boyle yapiyordum ama tavuklusunu hic denememistim. su an mantarimda var cok iyi oldu kalkip yapmak lazim. ellerine saglik.nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

üç böcek bir çiçek dedi ki...

ABLACIM HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK AFİYET BAL ŞEKER OLSUN SEVGİLER

karamel mutfak dedi ki...

canım ya bu resmen pizza olmuş ellerine salık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok lezizdir ve çok severiz. sizlerede afiyetler olsun sevgili gülcüğüm..
sevgiler..

Eylül dedi ki...

Maşallah benim tatlı arkadaşım hızına yetişmek ne mümkün ellerine sağlık, muhteşem lezzetler en önemliside teretdütsüz yapılacak tarifler..Kızım bu aralar benden gizli yemekler yapmaya çalışıyor baktım int. tarifler yazıp deniyor ama malum her tarifte tutmuyor:) ona senin sayfanı gösterdim bak dedim buradan tatlı-tuzlu yemek ne istersen var arzu ettiğini dene yap yanılmazsın çocuğun kendine güveni geldi sayende en son fırında patatesli yumurtanı yaptı çok güzel oldu harika bir lezzet teşekkür ederim canım benim en içten sevgilerimle öpüyorum seni...

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

merhaba
sana kayılıyorumbende bugün tavuk yaptım içine ne koysam diye düşündüm kış sebzelerinde sıkıldık gerçekten bu çok güzel bir fikir
görünüşüde çok güzel görünüyor ellerinize sağlık
marmaristen sevgiler

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

ablacım nefis olmuş ellerine emeğine sağlık
hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

SOFRAM dedi ki...

Merhba canım hayırlı cumalar...
Mantarlı tavuk harika görünüyor, tadı da çok nefistir mutlaka.Mantarla tavuk çok yakışıyor. Ben de yaparım bu şekilde ama sadece üzerine kaşar koymuyordum, bu haliyle de çok hoşuma gitti , bir dahaki sefere bu şekilde deneyeyim,teşekkürler canım,ellerine sağlık, öpüyorum canım, güzel bir hafta sonu diliyorum...

gulcanmutfakta dedi ki...

slm ellerinize ve emeğinize sağlık.
Hayırlı cumalar diliyorum.
.

made in funda dedi ki...

yeme de yanında yat olmuş yani.süper.ellerine sağlık ablacığım..

pembetatlar.@hotmail.com dedi ki...

Merhabalar...
Tavuk ve mantar muhteşem ikili çok severim :))
Bu şekildede denemek isterim ellerinize sağlık...
Sevgilerimle

keskinli dedi ki...

canim ablam yine süpersin
herkes mantar sevmez ama icinde mantar olan hersey tam benlik
ellerine saglik sevgiler iyi hafta sonlari

made in funda dedi ki...

BENİM BLOĞUM ÇÖKTÜ ....HERŞEYİ İÇE AKTARDIĞIM YENİ BİR BLOG OLUŞTURDUM.BUNDAN SONRA YENİ ADRESİME BEKLERİM.ESKİYİ SİLİP YENİ ADRESİMİ EKLERSEN SEVİNİRİM CANIM.SEVGİLER...İŞTE ADRESİM...

http://defneninmutfagi.blogspot.com/

www.hayriye73.blogcu.com dedi ki...

nefissss lezzetli gözüküyor ellerine sağlık canım...öpüyorum....

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Gülüm, teşekkür ederim güzel temennilerin için bitanem. oğlum teğmenliği geride bıraktı üstteğmen oldu. Program yayına yetiştirilememiş, o yüzden daha sonraki bir zamana bırakmışlar. Bu nedenle bloğumdaki yazıyı kaldırdım. Yayınlanacağı zaman bildireceğim size tekrar canım. Beni gözden kaçırmana imkan yok, o kadar ufak değilim ki canım :) :P Belgeselin en güzel roportajı diye tebrik ve teşekkür aldım, muhakkak gözüne çarpacaktır :) Ben de çok merak ediyorum aslında bu kadar ilgi çeken beni :)) çok duygusal bir andı.
Yayınlanacağı zamanı haber vereceğim tekrar.
Öpüyorum seni tatlım, kucak dolusu sevgilerimle...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Canım Gülüm, yaşadıklarını, duygularını o kadar güzel anlatmışsın ki seni çookkk seviyorum. Seni tanıdığım için gurur duyuyorum güzel arkadaşım. iyi ki varsın, iyi ki benim arkadaşımsın.
Benim haberim yoktu, malesef kaçırdım, son anda arkadaş aradı çabuk starı aç diye, sonuna yetişebildim :( gece haberlerini bekliyorum şimdi.

Kucak dolusu sevgiler canım...

made in funda dedi ki...

ANIM SORUNUMU HALLETTİM.ESKİ ADRESİMDEYİM YİNE.SEVGİLER ,,,,

NİLÜFER dedi ki...

Nefis bir yemek olmuş eline sağlık

şirinem dedi ki...

süper güzel görünüyor ellerine sağlık tavukta vazgeçilmez favorimiz.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

:) blogunuzu cok begendim. Ac ac bakinca bu guzel yemeklere fena oluyorum.