29 Ara 2009

FIRINDA KABAK TATLISI



MALZEMELER
3 kilo kabak
1,5 kilo  şeker
YAPILIŞI
Kabaklar ayıklanıp yıkanır , dilimlenir tencereye bir kat kabak bir kat şeker olmak üzere yerleştirilir, tencerenin kapağı kapatılıp kısık ateşte hiç su konmadan pişirilmeye bırakılır .
Pişmesine yakın fırın tepsisine dökülüp 200 derecede ısıtılmış fırında 10-15 dakika kadar suyunu çekip şerbeti ağdalanana kadar fırında pişirilir .
NOT:Tencerede suyunu çekip kaynamaya başlayınca taşmaması için kapağı hafif aralanması gerekebilir .Önceden şekere yatırınca çok su salıyor o yüzden ben hiç bekletmiyorum .
su koymayada gerek yok kabaklar zaten su salıyor, kısık ateşte pişirilince sonuç çok güzel oluyor . AFİYET OLSUN

7 yorum:

sevimlimutfak dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyorlar. Bende yeni yaptım ama fırınlamadım. Tekrar yaptığımda fırınlarım artık.
Ellerinize sağlık. Sevgiler...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

kabak tatlısına bayılırım ellerine sağlık bir tabak aldım selamlar hayırlarla dolu bir yıl olur inşaallah

hdidem95 dedi ki...

Bembeyaz yağan kar, ne yaşanmışsa yaşansın örter geçmişin hatalarını... Yeni bir gelecek sunar bize ve yeni bir başlangıç... Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış, mutluluk getirmesi dileğiyle yeni yılınızı kutlarım. Her şey gönlünüzce olsun!

hunerlieller dedi ki...

kabak tatlısını pek severim.nefis görünüyor.ellerine saglık canımbiz tahin ve bol cevizli yapıyoruz.mutlu yıllar...

Unknown dedi ki...

Bulutsuz gökyüzü senin olsun demiştim; ümitlerin solmasın, tükenmesin diye. Yeni yılda hiç ümitsiz kalmaman ve hayallerine kavuşman dileğiyle..Mutlu Yıllar...

zeytintanesi dedi ki...

Çok severim bu tatlıyı, hem hamur değil, hem faydası çok kabağın. Ellerine sağlık. İyi seneler diliyorum.

http://belguzar anne.blogspot.com dedi ki...

gunaydın kabak tatlın super olmuş elıne sağlık