27 Ağu 2010

EKMEK DOLMASI

MALZEMELER 1 bütün özel dolmalık ekmek(evde 2 gün buz dolabında bir poşet içersinde bekletilip bayatlatılacak)
300 gram kıyma
2 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 çay fincanı iri çekilmiş ceviz
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı biber ve domates karışık salça
Tuz ,karabiber, nane, pulbiber, kimyon
4 su bardağı sıcak su veya etsuyu
1/2 demet maydanoz
YAPILIŞI
Ekmeğin altından küçük bir kapak kesilip çıkartılarak ekmeğin içi delinmeden kabuğuna kadar boşaltılacak, ekmeğin çıkartılan içleri bekletilecek,
kıyma tencereye konulup suyu çektirilir,2 kaşık sıvıyağ ilave edilir, soğanlar küçük doğranarak kıymaya katılıp iyice kavrulur, salçası katılıp biraz daha kavrulur, baharatlar, ceviz ve maydanozu eklenir, çıkarttığımız ekmek içleride katılıp iyice harmanlanır, içini oyduğumuz ekmeğin içine hazırladığımız kıymalı harç doldurulur ve kapağı kapatılarak bir tencereye süzgeç veya başka bir kab konulup ekmek suya değmeyecek şekilde yerleştirilir.üzerine eritiğimiz tereyağ hertarafına gelecek şekilde sürülür. Suyun yarısı tencereye eklenir kalan yarısı ekmeğin üzerine arada azar azar dökülerek ekmek yumuşayıncaya kadar 35-40 dakika pişirilir.
NOT : BU EKMEK DOLMASI ÖDEMİŞ VE TİRE BÖLGESİNE AİT GENELDE RAMAZAN AYLARINDA YAPILIR. EKMEĞİN ÖZELLİĞİ KALIN KABUKLU OLMASI
GEÇEN RAMAZANDA BİR ARKADAŞIMIZIN GETİRDİĞİ EKMEKLE YAPMIŞTIM KAPAĞIN DAHA KÜÇÜK KESİLMESİ GEREKİYOR BEN BİRAZ BÜYÜK AÇMIŞIM ÇOK LEZZETLİ TAVSİYE EDERİM .

11 yorum:

Gülcan dedi ki...

çok değişik ama lezzetli görünüyor.ellerinize sağlık.yiyenlere afiyet olsun sevgiler.

Unknown dedi ki...

selam Gül hanımcığım bayılırım bu dolmaya Ödemiş de amcamlar oturur onlara gidince yengem yapardı dolmalık ekmek bulunca da annem yapardı şimdi kendim de yapıyorum bazen farklı şekilde de yapıyorum ama her haline bayılıyorum gerçekten çok lezzetli hala denemeyen varsa mutlaka denesin tavsiye ederim ellerine sağlık nefis görünüyor hayırlı geceler:)

Unknown dedi ki...

Canım ablam bu nasıl bir güzelliktir
böyle o güzel ellerine sağlık.Mutlu bereketli sahurlar kocaman öpüyorum.

mintinin dünyası dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK.ETKİNLİĞE YAKIŞAN İNANILMAZ GÜZEL BİR TARİF.BENİMLE PAYLAŞTIĞIN İÇİN NASIL TEŞEKKÜR ETSEM AZDIR.BU LEZZETLİ VE ÇOK HAVALI TARİFİN YAYINDA ARKADAŞIM.SEVGİLER.ÇOK ÖPÜYORUM SENİ...

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Sevgiler...

lezzetlilerim dedi ki...

Çok ilginç ve güzel görünüyor eminim ki tadıda öyledir. Ellerine sağlık sevgilerimle hayırlı iftarlar.

anneanneninemekleri dedi ki...

ÇOK DEĞİŞİK ÇOK GÜZEL BİR SUNUM OLMUŞ.ELLERİNİZE SAĞLİK.AYRICA ÇOK DA DOYURUCU GÖRÜNÜYOR.

SERAP UZUN karakazandan dedi ki...

Nefis olmus ablacigim ben denemeye bile güvenemem dogrusu valla cok hamartasin ellerine saglik diyorum.Insan bu kadar tecrubeli olunca her sey elinden gelir :)
Allah'im acil sifalar versin sana ayrica bebilimi unutmadim, hepsini Rabbim hayirli etsin ins.

Selamlarimla,Serap.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Sevgili arkadaşım, Gülüm övgü dolu sözlerin için nasıl teşekkür etsem azdır. Gerçekten mahçup oldum, yüreğim titredi sözlerine. Canım benim bu kadar güzel sözü hakediyormuyum diye bir düşündüm. Herkezin söylediği bir söz olarak algılama ama gerçekten tüm samimiyetimle söylüyorum ki, senin yüreğinin güzelliği ve o güzel gözlerin böylesine güzel görüyor. Çok çok çok teşekkür ederim canım arkadaşım.
Hepimizin yavrusu en güzel günlere, en mutlu yarınlara inşallah.
Sevgiyle kucaklıyorum seni Gülüm...

Baharcicegi dedi ki...

Iftar sofralarina yakisan degisik nefis bir ekmek dolmasi olmus,ekmeklerin hazir satilmasi kolaylik olmus
Belin nasil olsu ablacim bayram yaklasiyor kendini fazla yorma
Cok öpüyorum bereketli iftarlar

YeMeK vAkTi dedi ki...

Gerçekten ellerinize sağlık nefis görünüyor. Çok şık ve lezzetli olduğuna eminim