8 Mar 2011

BAKLAVA YUFKASINDA KARAMELLI ELMA

MALZEMELER
6 Adet elma
50 gram badem,  fındık veya ceviz
1 su bardağı şeker
1 yumurta akı
1 çay bardağı krema
6 adet baklava yufkası
SOSU
1 su bardağı şeker
Yarım limon suyu
1,5 paket krema
YAPILIŞI
Elmalar soyulup içleri oyulur, bir su bardağı şeker ve 2 su bardağı su ile hafif yumuşayıncaya kadar pişirilir, bademler rondada ezilir,1 yumurta beyazı 2 kaşık toz şeker ve 1 çay bardağı krema ile karıştırulıp elmaların içlerine doldurulur . Baklava yufkası ikiye katlanıp elma  yufkanın ortasına koyulup bohça gibi toplanıp büzdürülür.bir borcama dizilip ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirlir.
SOSU
Şeker , lmon suyu ile  kramelize edilip 1,5 su bardağı krema ilave edilir,  iyice karıştırılıp ateşten alınır .servis yapılacağı zaman elmaların üzerlerine dökülerek servis yapılır.
NOT:YEMEKTEYİZ PROGRAMINDA ŞEFLER YAPMIŞLARDI BEN BİRAZ DEĞİŞTİRDİM ÇITIR ÇITIR YUFKANIN İÇİNDE DEĞİŞİK HAFİF BİR TATLI DENEMENİZİ TAVSİYE EDERİM
63 PORSELEN DEMLİK ÇAYSAATİ ETKKİNLİĞİNE ARKADAŞIMIZ
PAŞASOFRAM 'A GÖNDERİYORUM KOLAYLIKLAR DİLİYORUM

13 yorum:

Gülcan dedi ki...

çok harika olmuş ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Coookk nefis gorunuyor, sunumuda harika!! Ellerine saglik canim, karamel ve elmanin bulusu hmmmmm

Ferkay dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık..

Gizemli Tatlar dedi ki...

ellerine sağlık, değişik bir tarif olmuş.sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

müthis bir sunum! ellerine saglik! sicacik sevgiler

Unknown dedi ki...

Gül hanımcığım eline sağlık bende şefleri takip ediyorum ama bu tatlıyı kaçırdım sanırım göremedim değişik ve hafife benziyor yufkası çıtır içi yumuşacık sunum da oldukca şık denemek lazım
afiyetler olsun
sevgiler selamlar

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim ellerine sağlık.görüntü bile cezbediyor bakınca.sevgiyle kal.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

ellerine saglik ablacim çok hos bir tarif görüntü mükkemel öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Offff ama yaaa süper bişeydir kesin.
Dışı çıtır içi yumuşak.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Ablacim her gelisimde cok degisik sunumuyla gözleri bayram ettiren tariflerle karislasiyorum cok güzel olmus citir citir ellerine saglik

PaSaSofraM dedi ki...

cok tsk.ler canim , nekadar güzel görünüyor bu ilk gördüm harika:)
ellerine saglik devaminida beklerim:)

Unknown dedi ki...

çok şık olmuş.ellerine sağlık.sevgiler

behlulksn dedi ki...

çok güzel bir tarif ellerinize sağlık...