14 Nis 2011

ZEYTİN EZMELİ POAÇALAR

ARKADAŞLAR BLOĞUMA BURADAN DEVAM EDEBİLECEĞİM HERHALDE SAĞ OLSUN ARKADAŞLARIN VERDİĞİ FİKİRLER SAYESİNDE FİLİCKİR DEN YÜKLEYEBİLİYORUM RESİMLERİMİ AKLIMA GELMEMİŞTİ DAHA ÖNCE BU ARA ÇOK YOĞUNUM SİZLERİDE ZİYARET EDEMİYORUM BİLGİSAYARIMDADA SORUN VAR NEYSE SORUNLARI ÇÖZDÜK SAYILIR BİRDE BLOGLARIMIZ AÇILSA GÖRÜŞMEK ÜZERE SEVGİLERİMLE




104_2574

104_2575


MALZEMELER
1 şişe maden sodası 
yarım su bardağı sıcak su
1çorba kaşığı tozşeker
250 gr tereyağı oda ısısında
Yarım paket  yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
Üzerine yumurta sarısı
Aldığı kadar un

YAPILIŞI
Yarım su bardağı sıcak suyun içinde yarım paket  yaşmaya ve şeker karıştırılıp eritilir mayanın kabarması beklenir . Kabaran mayaya,  oda ısısnda madensodası   ve tuz eklenir karıştırılır. 2 su bardağı un ilave edilir yoğurulur. 250 gr oda ısısında tereyağı ilave edilir  tekrar yoğurulur ve azar azar un ilavesi ile yumuşak bir hamur yapılır. hamurun mayalanması beklenir mayalanan  hamur 4 parçaya ayrılır her parça az unlu zeminde merdaneyle tatlı tabağından büyük açılır  8 üçgen parçaya kesilir, zeytin ezmesi çok yaydırılmadan  böreklerin uç kısımlarına sürülür sigara böreği gibi sarılır. yağlanmış tepsiye aralıklı dizilir. üzerine yumurta sarısı sürülür 45 dakika mayalanır. önceden ısıtılmış fırında 190 derecede pişirilir.

9 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ OLDUKLARI GÖRÜNTÜDEN ANLAŞILIYOR
İYİ GÜNLER DİLİYORUM

Adsız dedi ki...

Pogacalar nefis görünüyor, ellerine saglik. Hayirli cumalar.

emelce yemek dedi ki...

sodayla denememistim hic,eline saglik

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel olmuşlart canım.bayıldım.inşallah deneyecem.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Ablacım sorunun çözülmesine sevindim.
Poğaçalar süper kabarmışlar.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canım ablam hayırlı cumalar ellerine
sağlık enfes olmuş öpüyorum.

Baharcicegi dedi ki...

YUMUSACIK ; ZEYTININ NEFIS AROMATIK KOKUSU VE LEZZETIYLE TAM KAHVALTILIK OLMUS ELINE SAGLIK ABLACIM

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık.

Güloanne mutfakta dedi ki...

poğaçalar harika olmuşlar ellerine sağlık arkadaşım