10 Eki 2011

KAREMELLİ İRMİK TATLISI

 ARKADAŞLAR BU GÜN İSMEKİN PASTA, BÜSKÜVİ KURSLARINA BAŞLADIM YARINDA YEMEK KURSU BAŞLIYOR BİLMEDİĞİM BİR ÇOK ŞEYİ İNŞALLAH DEĞERLİ HOCALARIMIZDAN ÖĞRENECEĞİM  ÖĞRENMENİN YAŞI YOK DİYORUM  BU GÜN BLOG YAZMAYA BAŞLAYALI TAM 5 SENE BİTİP ALTI SENEYE GİRDİ 2006- 10-EKİMDE BAŞLAMIŞTIM http://dogadan.blogcu.com. gülün mutfağı ile başlayıp 2007 de blogspotla devam ettim sizlerle bir çok güzelşeyi paylaştık ALLAH sağlık sıhhat verirse inşallah bundan sonrada sizlerle birlikte olmayı çok isterim. SEVGİLER

TATLIYI DENEMENİZİ ÖNERİRİM KAREMELLİ OLDUĞU İÇİN ÇOK LEZZETLİ VE HAFİF  BİR GECE DİNLENDİRİLİRSE DAHA GÜZEL OLUYOR AFİYET OLSUN
Hünerli Eller
  arkadaşım ın ev sahipliğini yaptığı porselen demlik çaysaati etkinliğine gönderiyorum
MALZEMELER

3 adet yumurta

4 kahve fincanı şeker

3 kahve fincanı yoğurt

1 kahve fincanı sıvıyağ

3 kahve fincanı un

3 kahve fincanı irmik

1 paket vanılya

2 paket kabartma tozu

Hindistan cevizi

ŞERBETİ

3 su bardağı şeker

4 su bardağı su

KREMASI

1 litre süt

3 çorba kaşığı un

5 çorba kaşığı şeker

1 paket vanilya

1 paket krem şanti

YAPILIŞI

Önce 3 su bardağı  şeker bir tencerede kremalize edilir üzerine 4 su bardağı su eklenerek 15 dakika kaynatılır 

3 yumurta ve 4 kahve fincanı şeker mikserle 5 dakika çırpılır 1 kahve fincanı sıvıyağ ve 3 kahve fincanı yoğurt eklenerek 1-2 dakika daha çırpılır un,irmik,vanilya ve kabartma tozu  ilave edilerek kaşıkla karıştırılır,  yağlanmış tepsiye dökülerek 175 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişer.  Sıcakken ılınmış şerbet üzerine dökülür  ve üzerine bir tepsi kapatılır

Kremasını hazırlamak için 1 litre sütün içine 5 kaşık şeker,3 kaşık un ilave edilerek  karıştırarak pişirilir muhallebi kıvamına gelince ateşten alınır, içine vanilyası katılır  ve soğutulur soğuyunca içerisine 1 paket toz krem şanti katılır mikserle çırpılır ve tatlının üzerine dökülür,  5-6 saat soğuması beklenir.  Hindistan cevizi serperek servis yapılır.  Afiyet olsun.


19 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ablam çok mutlu oldum senin adına darısı başıma inşallah.
Tabii öğrenmenin yaşı yok bilmediği
miz çok şey var çok iyi yapmışsın.
Detayları bekliyorum tatlın harika
ellerine sağlık izninle ellerinden
öpüyorum.

made in funda dedi ki...

ablacığım bu süper bir lezzet olmuş.ellerine sağlık.kursta başarılar.öğrendiklerini uygular bize de gösterirsin.sevgiyle.....

Unknown dedi ki...

ellerinize emeklerinize saglik sevgiler öptüm.

Gönülünce dedi ki...

Kursda başarılar dilerim...Oradaki tarifleri öğrendiklerinizi merakla bekliyorum...Tatlızda harika olmuş ellerinize sağlık...

Sevgiler...

hunerlieller dedi ki...

destegin ve güzel tarifin için çok teşekkür ederim.eline saglık.bende geçen sene pastacılık kursuna gitmiştim.bu senede açşılık kursuna gidiyorum:)çok eglenceli ve zevkli.paylaşımlarını bekleriz.blogun yaşında kutlu olsunn:)uzun yıllar sizi aramızda görmek üzere..sevgilerimle.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım kutlarım senii:))
canı gönüldeenn:))
bekliyoruz tarifleri güzell güzell:))
tatlın da pek güzel ablacım ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

Ablacım kursu hayırlı olsun.
Eminim çok faydalı ve iyi vakir geçireceğine..

Sağlıkla daha nice paylaşımlara inşallah ablacımm.
Tatlıda süper görünüyor süper..
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

Cevver dedi ki...

Kursun hayırlı olsun arkadaşım.Kurslara katılmak aynı zamandan eğlenceli oluyor.
Bloğunda uzun yıllar seni takip etmeyi diliyorum canım.Bereketli yıllar olsun inşallah :)))

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

ablacım hayırlı olsun desene senden daha harika tarifler öğreneceğpiz takipteyim :)
canım ablacım daha nice seneler hep bizlerle olman dileğiyle iyi ki varsın
sevgiyle kal

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacığım hayırlı olsun inşaallah. Bende çocuk gelişimi kursuna başladım geçen hafta. Hakkımızda hayırlısı olsun inşaallah. Artık öğrendiğin güzel tarifleri paylaşırsın bekleriz değil mi? sevgiler...

Aynur dedi ki...

Ergül hanımcığım sen öğren öğrendiklerini bizlerle paylaş bizde sayende faydalanalım senin kursdan inşaallah başarılar dilerim
Tatlı nefis bir tatlı olmuş eline sağlık denemek lazım karamelize edilmiş şerbetlere bayılıyorum ben:)
afiyet olsun
sevgiler

ozguluntarifleri dedi ki...

canim arkadasim yillar ne cabuk gecmis degilmi.. insallah daha uzun yillar guzel paylasimlarda bulunuruz:)isabetli karar vermissin Tabiki ogrenmenin yasi olmaz canim daha cok ogrenip ogretecegiz hayirli olsun canim arkadasim cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

anne eli gibi dedi ki...

umarım çok daha uzun yıllar bu güzel lezzetleri yayınlamak nasip olsun,kurslarda öğrendiğiniz yeni bilgleri ve tarif leride bekleriz:)
sevgiler..

Baharcicegi dedi ki...

Ablacim iyiki blogu acmissin iyiki senin gibi degerli samimi icten birisini tanimisim blogunun 6.senesini kutlar daha nice seneler bol nefisli tarifli yillar dilerim
kursta artik birbirinden nefis tarifler ögrenirsin bizde sayende kursa gimis kadar olacagiz paylasimlarinla
tatli nefis olmus ellerine saglik kursunda basarilar dilerim

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik,
mis gibi bir tatli olmus. Canim masallah yemeklerin, tatlilarin zaten harika, birde kurs alip, güzellige güzellik katmakda ayiri bir güzel. Haydi kolay gelsin, tebrikler, tabiki ögrenmemin yasi yoktur, ben hala devam ediyorum, yeni seylerle ugrasmaya yeni diplomalar almaya. Basarilar, nice uzn paylasimlarda bulusmak dilegiyle insallah, sevgilerimle, canim...

çeşnici Handan dedi ki...

Blogunuzun yeni yaşını kutlarım yeni öğreneceğiniz güzel tatları bizlerle paylaşmanızı bekliyoruz. Tatlı çok güzel olmuş ellerinize sağlık afiyetler olsun.

Ferkay dedi ki...

Canım hayırlı olsun çok güzel bir şey olmuş, pratikle çok daha güzel oluyor herşey.
Tatlın harika görünüyor ellerine sağlık.
Kocaman öpüyorum.
Sevgiler..

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık arkadaşım,kursun hayırlı olsun becerilerine yenilerini katıp bizlerle paylaşırsın inş.sevgiler...

firdevs dedi ki...

ben tatlıyı yapcam ama kahve fincanı türk kahvesi içinmi yoksa neskafe içinmi teşekkürler ellerinize sağlık