6 Oca 2012

MİDYE POAÇA


ÇAY KAHVE BAHANE ETKİNLİĞİNİN EV SAHİPLİĞİNİ YAPAN http://gulaycehobilerim.blogspot.com ARKADAŞIMIZA YOLLUYORUM KOLAYLIKLAR DİLİYORUM





MALZEMELER

1 yumurta
1 çay bardağı su
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı sıvıyağ
3+ 1/4 su bardağı un
YAĞLAMAK İÇİN
200 gr. tereyağ veya margarin
İÇ MALZEMESİ
200 gr. peynir+1/2 demet kıyılmış maydanoz
Sıvı malzemeleri geniş bir kapta karıştırıp un ve kabartma tozunu azar azar  ilave edip  yoğurun.15-20 dakika dinlendirin    Yağı eritip  ılıtın. Hamuru 4 eşit parçaya bölün,hamurun bir tanesini  çok ince açın ,ayrı bir yerde temiz bir bezin üzerine alın .İlk açtığınız hamuru erittiğiniz yağdan kaşıkla döküp,her tarafını elinizle yağlayın. Diğer hamurlarıda aynı şekilde açın,  ikinci hamuru birinci yufkanın üzerine yerleştirip yağlayın, üçüncü  ve dördüncü hamuruda aynı şekilde yağlayıp dört yufkayı üst üste gelecek şekilde yerleştirin, üzerini yağlayıp,hepsini birden alttan çekerek her tarafından büyütmeye çalışın. Hamuru çok sıkı bir şekilde rulo yapın,bir  tepsiye alarak üzeri kapalı 1/2 saat dolapta bekletin.Bir parmak kalınlığında kesin.Her birini az unlanmış zeminde merdane ile rulo yapılmış kısım üzerinden 12-13 cm çapına kadar açın.İç malzemesini üst kısma yerleştirip,ister ikiye katlayın;isterseniz iki ucunu birbirine ortada kavuşturup,mekik şekli verin 180 derecede ısıtılmış fırında altı üstü pembeleşene dek pişirin.
NOT: Defne yaprağı arkadaşımızın tariflerinden 

16 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ben bu poğaçayı denedim ama becerememiştim canım.birde böyle deneyim.harika olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

severek yaptığım poğaçalardan biridir midye poğaça afiyet şeker olsun ellerine sağlık hayırlı cumalar:))

gelibolu17 dedi ki...

çok teşekkür ederim,ellerinize sağlık,,,poğaçalarınız çok güzel görünüyor gerçek midey gibi olmuşlar :) sevgiler...haber vereyim ben gülay ablaya yayınlasın...her zaman bekleriz :)

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım gerçekten de midyeye benziyorlar ellerine sağlık...sevgiler...

buzlubadem dedi ki...

Eskiden yapmıştım, tarifi kaybetmişim, bunu gördüğüm iyi oldu. Nefis görünüyor :)

Cevver dedi ki...

Of of offff çok güzel,çıtır çıtır görünüyorlar.Ellerine sağlık Gülüm :))

gulayce dedi ki...

GÜZEL TARİFİN İÇİN TEŞEKKÜRLER TARİFİN YAYINDA YENİ GÜZEL TARİFLERİNİ BEKLİYORUM SEVGİLER

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

bir tane aldım gidiyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

her zaman hayranım yaptıklarına gülcüğüm..
bende çok beğeniyorum,
içindeki yağdan dolayı hiç tatmadım !
Yapmadım..
aslında çok isterim :)

ellerine sağlık harikasın..

mine tozanlıoğlu dedi ki...

ne kadar güzeller harika gözüküyorlar ellerine sağlık

anneminkizıyim dedi ki...

Canim nefis olmus midye pogacalar, sunumda cok zarif, ellerine emegine saglik,
sevgiler...

Selma Alkan dedi ki...

ellerinize saglik nefis gorunuyorlar..
Umarim 2012'da hersey dilediyiniz gibi olur..sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok guzel olmus

tarif gönder dedi ki...

selamlar. sitemizde yazar olarak tarif gönderip para kazanmak istermisiniz. bekliyoruz. http://www.yemekgurmesi.com/tarif-gonder.html

buzlubadem dedi ki...

Sizinki kadar güzel olmadı şekil olarak ama hamurun kıvamına ve tereyağ kokusuna bayıldım :)

buzlubadem dedi ki...

Ben yaptığımda yağın tamamını kullanmadım, arttı. Yaklaşık 150 gr. kullanmışımdır. Yufkanın büyüklüğü 40 cm. x 40 c. gibiydi, göz kararı ölçtüm tabi, iki karıştı. Acaba yağı bol kullansaydım katları sizinki gibi daha belirgin mi olurdu ki? Neden bu görüntüyü yakalayamadığımı merak ediyorum...