13 Oca 2012

PASKALYA ÇÖREĞİ


ÇAY KAHVE BAHANE ETKİNLİĞİNİN EV SAHİPLİĞİNİ YAPAN http://gulaycehobilerim.blogspot.com ARKADAŞIMIZA YOLLUYORUM KOLAYLIKLAR DİLİYORUM



MALZEMELER
150 gram pudra şekeri
1 çay bardağı sıvıyağ
1  yemek kaşığı  kurumaya
1 çorba kaşığı toz şeker( mayayı eritirken  )
1 su  bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 yumurta( akı hamura sarısı üzerine )
1 tatlı kaşığı mahlep
1/2 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
ÜZERİNE
File fındık
yumurta sarısı
YAPILIŞI
Ilık sütün içerisine 1 çorba kaşığı kuru maya ve 1 çorba kaşığı şekeri koyup eritiyoruz kabarmasını bekliyoruz.  Yumurtanın  sarısını ayırıyoruz, yumurta akını pudra şekerini, unu, mahlebi, tuzu, sıvıyağı, suyu ve mayayı  katıp yumuşak bir hamur yoğuruyoruz mayalanması için bir süre bekliyoruz, mayalanan hamurumuzu  3 ün katları olacak şekilde bölüyoruz ortası kalın kenarları daha ince çubuklar yapıp saç örgü sü gibi yapıp bolca yumurta sarısı sürüp file fındık döküyuruz 200 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz .

12 yorum:

lezzetlilerim dedi ki...

ellerine sağlık ablacım görüntü çok hoş... sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım ablam hayırlı ve bereketli Cuma'lar dilerim.Paskalya çöreğini
çok severim nasılda güzel olmuş el
lerine sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Sağol canım ablam sorarım tabii te
şekkür ederim öpüyorum.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

çook güzeller:))
ne zamandır yapmıyordum:))
iyi ki hatırlattın:))
teşekkür pastam için banada beklerim:))

Unknown dedi ki...

Ablacııııım ne iyi olurdu uzanıp alabilsem..
Tamda karnım açıkmışken..
Ellerine sağlık.

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık ablacım ,çok severim paskalya çöreğini,iyi hafta sonları..

Dilek Mutfakta dedi ki...

ablacım harika görünüyor,ellerine sağlık,sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Almanlarin en sevdigi cöreklerdendir kimisi üzümle yapiyor, üzerine tereyag sürüp yerler
Ellerine saglik ablacim yeni yilini gecte olsa kutlar ailenle saglikli huzurlu yillar dilerim

gulayce dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR GEL BENİ YE DİYE SESLENİYORLAR. TARİFİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER GÜZEL TARİFLERİNİZ BEKLİYORUM SEVGİLER

Gönülünce dedi ki...

Şu ana aç karnına nasılda canım istedi harika olmuş...ellerinize sağlık ablacığım...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhabalar,
Ilık sütün içerisine 1 çorba kaşığı kuru maya ve 1 çorba kaşığı şekeri koyup eritiyoruz derken, bu yazdıginiz malzemeler disinda toz seker ve maya mi acaba?

dogada.blogspot.ru dedi ki...

tarife ekledim mayaya 1 yemek kaşığı toz şeker ayrıca katılacak