17 Ara 2012

İRMİK MANTOLU BAL PARMAK TATLISI

2,5 su bardağı un
yarım paket margarin
2 yumurta
3 çorba kaşığı irmik
2 çorba kaşığı toz fındık ,
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
MANTOLAMAK İÇİN
 İrmik
ŞERBETİ
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 dilim limon
Karıştırma kabına yumurtaları ve oda ısısındaki margarini koyup unu, irmiği, fındığı, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip  yoğuruyoruz . Hamurdan  yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp elimizle parmak şekli veriyoruz.( ben içlerinede dövülmüş fındık koydum )bir kabın içerisine irmiğ koyup hazırladığımız hamurları irmiğe bulayıp yağlanmış tepsiye dizip  170 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz  hamurlar pişerken şerbeti kaynatıp hazırlıyoruz,şerbet  ılınınca pişen sıcak tatlının üzerine döküp üzerine bir tepsi kapatıp şerbeti çekmesini bekliyoruz .not Oktay ustanın nefis bir tatlı tarifi

7 yorum:

Nigar SARGIN dedi ki...

Hımm bayılırım ellerinize sağlık nefis ;)

Ferkay dedi ki...

Aman aman o parmakları yerim ben...
Ellerine sağlık canım...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok seviyorum bu tatlıyı canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ablacım çok severim uzun zamandır yap
mamıştım ellerine sağlık öpüyorum.

kamilece dedi ki...

elinize sağlık nefis görünüyor denemek lazım mutlaka :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

tatlıya dayanamam asla hele böyle enfes olanlarına nefisler ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Çok severim bu tatlıyı..
Ellerine sağlık ablacım.