14 Nis 2013

KÜLAH POAÇA


1 çay  bardağı yoğurt

1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1/2 pk instant kuru maya
1 yumurtanın beyazı sarıları üzerine
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
margarin (75 gram)ERİTİLMİŞ
YAPILIŞI
Unun ortası açılır maya ,tuz,şeker katılıp karıştırılır, sıvıyağ,süt,yoğurt 1 yumurtanın beyazı katılıp hamur yoğurulur.Mayalanmasını beklemeden hamur 4 bezeye ayrılır,her beze servis tabağı büyüklüğünde açılır eritilimiş margarin ile yağlanır iki kenar ortada birleştirilip tekrar yağlanıp katlanır paket gibi yapılır.Bütün bezeler aynı şekile hazırlanır ilk yaptığımız bezeyi uzunlluğuna  açıp   ince şeritler kesilip kalıba sarılır,15 20 dakika bekletilip  hamurların üzerine yumurta sarısına sıvıyağ ilave edlip sürülür ,200 derecedeki sıcak fkırında pişirilir.Soğuyan poaçaların içlerine beyaz peynir ezilir 2 diş sarımsak, 2 kaşık mayonez, dereotu, maydanoz  karıştırılıp  ilave edilip içleri doldurulur kıyılmış maydanoza batırılıp sevis yapılır.

5 yorum:

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

ablacım ellerine sağlık harika fikir bende yapabilirim:)

durutarifler dedi ki...

Bunu bende denemek istiyorum çok
Ellerine sağlık
Nefis görüntü
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Blogunuzu yeni keşfettim çok beğendim,artık sizi takipteym.
Benim bloguma da beklerim:)
http://sema-semanngunlugu.blogspot.com/

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

eline sağlık canım harika olmuş:))

Unknown dedi ki...

Canım ablam ellerine sağlık nefis olmuş külahlar aldım bir tanesini öpü
yorum ellerinden...