12 Ağu 2007

BEZE




BEZE
3 yumurta akı
3 çay bardağı şeker
1 fiske tuz
YAPILIŞI
Derin bir çelik tenereye yumurtanın sarılarını karıştırmadan beyazlarını koyuyoruz ,şekerimizi ekleyip bir çimdik tuz atıp ve ocağın altını yakıyoruz çok kısık ateşte mikserle önce yavaş sonra hızlı devirde kar gibi olana kadar çırpıyoruz yaklaşık 12 dakika sürüyor
Kaşığı kaldırdığımızda dökülmüyorsa olmuş demektir .Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine krema sıkacağıyla sıkıp 100-110 derecede 20 dakika kadar pişiriyoruz .
NOT: soğuk fırına koyup piştikten sonra soğuyana kadar fırından çıkartmıyoruz
Sevgili sevilceden aldım tarifi çok güzel oldular tavsiye ederim .
Ben bir kısmına renklerinin pembe olması için kürdanın ucuyla kırmızı gıda boyası koydum

9 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili gül kokulu gül ablam bu bezeler senin ellerinden daha bir güzel olmuşlar.renk katma fikrine bayıldım.bezelere gönlünün güzelliğini katmışsın.ayrıcada şekil, sunum harika olmuş.tebrik ederim.senden öğreneceğim daha çoookkk şey var.ellerine sağlık.ablacığım sen bu tarifi deneyipte beğenen 5.arkadaşımsın.işte bu paylaşımlar beni çok mutlu ediyor.birbirimizle bilgi alışverişi yapmak en güzeli..sevgiler
http://sevilcedeninciler.blogcu.com

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık. Hep merak ederdim çok güzeller bu gün denemeyi düşünüyorum. Öpüyorum seni iyi hafta sonları

Zehra@beyazsofra dedi ki...

Pastalarda çok kullandığım bezeleri artık sizin ve Sevil in sayenizde kendim yapabileceğim, teşekkürler.

serinmavi dedi ki...

Yeni blog hayırlılsun canım...selamlar................

Adsız dedi ki...

Canım günaydın nasılsın,yorumlardan kızının rahatsız olduğunu öğrendim, canım merak ettim, geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum. Bizde hafta sonu yoktuk, dünde dışarıda işlerim vardı giremedim. Aslında sıcaklarda pcnin başına oturmak sıkıyor.Yazılacak tarifler var tembellik ediyorum.
Canım bezeler harika olmuş, elllerine sağlık, bizim burada da ramazanda çok olur, sanki ramazanın bir simgesi gibidir, her köşebaşında rastlarsınız, buradaki adı da atomdur, ben de daha önce yapıp yayınlamıştım.Çok sevdiğimiz bir tatlıdır, tabii Sevil arkadaşımıza da tarif için çok teşekkürler, canım görüşmek üzere sevgilerimle öptüm, ailecek selamlar...

Adsız dedi ki...

mmm en sevdiğim şey beze çok güzeller çok çok çok
eline sağlık

lezzetlilerim dedi ki...

Ablacım geçmiş olsun kızın rahatsızmış.Allah tez zamanda şifalar nasib etsin. Sevgiler

Aynur dedi ki...

bi yerde bu bezelerin cok gec pistigini okumusdum ama 20 dk cok degil. cokda guzel gozukuyorlar elinize saglik


www.aynurdantarifler.blogspot.com

Adsız dedi ki...

sevgili gül ablacım nasıl oldun inşaalah iyileşmişsindir en kısa zamanda sağlıklı haberlerini alırız

herşey gönlünce olsun

yegeninden sevgiler