15 Eki 2007

YE # 27 KARADENİZ YEMEKLERİ ETKİNLİĞİ HAMSİLİ PİLAV

YEŞİMCİM KOLAY GELSİN http://yesimlitarifler.blogspot.com/ MALZEMELER
1,5 kilo hamsi
1 adet kuru soğan
2 su bardağı pirinç
2,5 su bardağı sıcak su
2 çorba kaşığı dolmalık fıstık
2 çorba kaşığı kuş üzümü
1 çorba kaşığı margarin
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı yeni bahar
1/2 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı toz şeker
süslemek için havuç , maydanoz

YAPILIŞI
Pirinçler sıcak tuzlu suda ıslatılıp yarım saat bekler .Hamsiler ayıklanıp kılçıkları
çıkartılır tuzlanır, yağlanmış tepsiye dışları tepsiye değecek şekilde yerleştirilir,
tepsinin yan taraflarınada dizilir. Tencereye sıvıyağ , margarin ve yemeklik
doğranan soğanlar katılır, fıstıklar ilave edilir, pembeleşene kadar kavrulur, tuzu
ve iyice yıkanmış pirinçler katılır, üzümlerde yıkanıp ilave edilir, hepsi birlikte
kavrulur, kaynayan 2,5 bardak su ilave edilir, 2 dakika hızlı ateşte sonra iyice
kısık ateşte pişer. Karabiber, tarçın, yenibahar ve şekeri ilave edilir, iyice karış-
tırılır tepsiye dizilen hamsilerin üzerine dökülür , üzerine kalan hamsilerde dizilir
kenarlarındaki hamsilerde üzerine kapatılır ısıtılmış fırında 200 derecede hamsi-
ler hafif kızarana kadar pişer, daha sonra havuçlar rendelenir maydanozlarla
birlikte servis yapılır .

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Geçmiş bayramınız mübarek olsun, güzel dileklerinize katılıyorum.
Hamsili pilav bayılırım...Yiyenlere afiyet olsun.

Betül dedi ki...

merhabalar arkadaşım ne de güzel olur hamsili pilav elllerine sağlık cnm umarım güzel bir bayram geçirmişsindir mutlu bir hafta diliyorum sevgiler

minikkusum dedi ki...

CANIM
kahvalti hazirladim,sanada gonderiyorum.
umut dolu omlet,haslanmis sevgi,bir dilim tutku,sizi seviyorum receli,cifte kavrulmus dostluk,birde yanlizlik demledim..
kac sekerli olsun....?

hamsili pilav muhtesem duruyor.
ama ben hayatimda sadece 1 defa yedim.benim cocuklar hic sevmezdi,
yapmadigim icin tadini bile unuttum.bakinca kokusu geldi gibi bana, 1 kasik alsam kizmassin degilmi canisii ellerine saglik.

Hesna dedi ki...

Etkinliğe bende hamsili pilavla katılmayı düşünüyordum ama bayram koşturmasından fırsat bulamadım. Harika olmuş eline sağlık.

Hesna

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ablacım hem pilav hem çorban ne güzel görünüyor eşimin en sevdiklerimden. ben daha yeni alışıyorum butür tatlara..ellerine sağlık ..hayırlı olsun etkinlik tariflerin...
sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım,
Rutin günler başladı.Bayramları özel kılan da çabucak bitmesi değil mi? Allah hayırlısıyla tekrarlarını göstersin.Şimdi yenilerine doğru bir koşturmaca.
Karadeniz yemeklerin nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Ablacım annemler görmesinler bunu...Valla tutamam sana gelirler :)
ellerine sağlık güzel ablam.
sevgiler

Adsız dedi ki...

selam hamsili pilav nefis..eline saglık..

MUTFAKISTAN dedi ki...

hamsili pilav cok guzel gorunuyor
lahana pilav etkinlik icin ne guzel secim ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

S.A.
Ramazan ardindan bayram telasi derken günler geldi gecti, Allah c.c tekrarina sevdiklerimizle birlikte kavusmayi nasip etsin insaAllah.

Yemekleriniz de tam mevsime uygun, simdi TR de taze taze baliklar pazarlarda yerini almislardir. Ellerinize saglik, hamsili pilavda ayrica özel ve lezzetli...

Adsız dedi ki...

Merhaba canım, nasılsın, etkinliğiniz hayırlı olsun, Karadenize özgü güzel tarifler seçmişsin. Ellerine sağlık canım, hele de hamsili pilavı çok severiz, ah şimdi gerçekten çok canım çekti. Seninki de çok güzel görünüyor, afiyetler olsun canım. Canım İstanbul'a turla geldiğimiz için pek boş vaktimiz olmadı, inşallah başka sefere sizlerle tanışmayı bende çok istiyorum canım, sevgiyle öptüm, ailecek selamlar...

Adsız dedi ki...

ellerınıze saglık hamsılı pılav harıka gorunuyor.bu tarıfı bıran once denemelıyım.umarım basarılı olurum
sevgılerımle