1 May 2008

ÇİLEKLİ KÜMBET PASTA

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 22 EV SAHİBİMİZ fatostuncay. KOLAY GELSİN CANIM







MALZEMELER
5 adet yumurta
4 kahve fincanı şeker
5 kahve fincanı un
1 kahve fincanı su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 Fiske tuz
KREMASI
1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 kaşık tereyağ
1 paket kremşanti
750 gram çilek
hindistan cevizi
Ayrıca keki ıslatmak için 1 su bardağı süt
YAPILIŞI
oda ısısındaki yumurta,şeker ve tuz mikserle köpük köpük oluncaya kadar iyice çırpılır.1 fincan ılık su konup çırpmaya devam edilir,un ,vanilya ve kabartma tozu birlikte elenerek karışıma
ilave edilir.30 santim çapında 1 tepsi yağlanıp karışım tepsiye dökülür 170 derecede ısıtılmış fırında pişirilir ,kek soğuyunca ortadan ikiye kesilir .
1 litre sütün içine un, şeker katılıp muhallebi kıvamında pişirilir,ateşten alınıp tereyağ ilave edilir yağ eriyince mikserle 15 dakika çırpılır krema ılınınca toz kremşanti katılıp tekrar 3 dakika çırpılır.
Ortadan kesilen kekin bir parçası 1 büyük kasenin içine streç serilip yerleştirilir , üzerine kremadan biraz konulur, kremanın üzerine doğranmış çilek konur tekrar krema, çilek kase dolana kadar aynı işlem yapılır, en üstüne kekin diğer yarısı kapatılıp kenarları sıkıştırılır, en az 3-4 saat buzdolabında bekler, dolaptan çıkartılan kek yarım bardak süt ile ıslatılır, kaseden bir tabağa ters çevrilerek çıkartılır, bu tarafıda kalan yarım bardak süt ile ıslatılır , kalan kreama üzerine sürülür , çileklerin bir kısmı rondada ezilip sos haline getirilir pastanın üzerine dökülür hindistan cevizi serpilip çileklerle süslenir .
not: pandispanyası sevgili dileğin muzlu rulo pastasının tarifi benimde deneyip çok beğendiğim bir tarif teşekkürler

Dilekçiğim


.

39 yorum:

Adsız dedi ki...

Gül ablacım ya süpersinnn... bayıldım.. kesınlıkle yapacam. bunun cukulatalı seklınde yapmıstım ben ama buna bayıldım. bu ne guzel dılımdır bu ne guzel pastadır. ınsan kendını alamıyor resme bakmaktan valla. super de suslemıssın.. ellerin dert gormesın.. zevkle yapıstırdım sayfama.. afıyet olsun sıze:)
opuyorum cok..
hayırlı cumalar dılıyorum..
sevgiler..


Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek:)
isim: fatos tuncay
site adı: http://fatostuncay.blogcu.com/
Tarif : Damalı Kek
Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/
Tüm hayallerinin hayırlısıyla gerçekleşmesi dileği ile;

SEVGİLERİMLE;

FATOŞ

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık bu ne güzel bir pasta böyle.Çileğede bayılırım.

Adsız dedi ki...

çilek dedin mi duruyorum ağzımın suları akıyorr
enfes bişiy bu
ellerine sağlık
sevgilerrr

Adsız dedi ki...

g�nayd�n can�m etkinlikte pastan� g�rd�m.�ok g�zel olmu�.ellerine sa�l�k bay�d�m,bay�ld�m.denenecekler aras�nda.bu arada hay�rl� cumalar.pastay� g�r�nce unutuverdim.

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Kümbet pasta denemek isteyen ve çilekli pastalara bayılan birisi olarak en kısa zaman da denemeliyim bu harika pastayı.


Ellerine sağlık nefis görünüyor.


sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

gül ablacım en sevdiğim pasta çilekli olan ve enfes görünüyor resmen bittim yutkuna yutkuna gidiyorum ablacım ben :((
ellerine saglık kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

canım harikalar yaratmışsın insanın ağzını sulandırıyo canım süper bişey olmuş çilekli pastan. Ellerine sağlık. Kahvenin yanındada güzel gider demi canım. Kahve senin içindi afiyet olsun...Sevgiyle kal. Hayırlı cumalar.
Ayrıca beni aydınlatmışsın sorularımın cevabıyla çok teşekkürler canım. Sağlıcakla...
hayriye73.blogcu.com

Disalce dedi ki...

gül ablacım bol çilekli bol kremalı nefis bir tarif eklemişsin...

ellerine sağlık....görüntüsüne bayıldım....

hayırlı cumalar....

Adsız dedi ki...

Hayırlı cumalar. Pastan muhteşem görünüyor. Gülüm herşeyden önce çok yeteneklisin ve işlerini severek yaptığın için mutluluğun en büyüğünü hak ediyorsun, canım benim... Aleyna-Dilara

made in funda dedi ki...

canım yaaaaa canımmmmmmmmmm ben bittim bayıldım bu pastayaaa.offf oooof.resmine baksa bile yeter insana canım.bu yakınlarda pasta yaparsam kesinlikle bunu deneyeceğim.sen muhteşemsin.ayakta alışlıyorum seniiiiiiiiiiii.çok çok öptüm yanaklarından...

sarımutfak-hande dedi ki...

gül ablacım pastan harika ellerine sağlık
öptümmmm

Adsız dedi ki...

Pasta çok nefiss görünüyor.. Ellerinize sağlık.. Keşkee elimi uzatıp alabilsem ordann :)) Sağlıcakla kalın..

Adsız dedi ki...

etkınlıkte gözlerımı kamastıran pastayı kım yapmıs dıye bır baktım gül abla çıktı :)) pastaya dıyecek kelıme bulamıyorum .. o kadar guzel olmuskı sankı yemek dergısınden fırlamıs gıbı duruyor :) çıleklı olusuda ayrıca çok guzel ellerıne kollarına sağlık gül ablacım. herzamankı gıbı sahane bır tarıf olmus. ne yapsan guzel yapıyorsun valla..

emelinmutfagi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım, pasta o kadar taze ve güzel görünüyor ki. Beyazın üzerinde çilekler harika. Ellerine sağlık.
Sevgiler .
guldenelkan.blogcu.com

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika goruntuler ben cilek delisiyim cok severim bayildim pastaya,ellerine saglik canim sevgilerr

yildiz dedi ki...

Ayyy,gecen geldim salataya yorum birakmak icin,kiskancliktan catladim.Benim niye böyle bir salatam yok diye,bugünde pastayi görünce,ne halde oldugumu tahmin et artik.
Yok abla,bu böyle olmayacak kesin dönüs yapacam,senin yanina...Ellerine,emegine saglik.Yiyenlere afiyetler olsun,bakanlara da göz banyosu olsun.Güzel bir hafta sonu gecirmen dilegiyle,sevgiler....

Unknown dedi ki...

canim arkadasim kumbetpastan cok nefis olmus ellerine saglik.
ben pandispanyayi pek kabrtamiyorum senin pandispanya tarifini aldim deneyecegim cok guzel kabarmis.pandispanyaya su eklemek guzel birfikir geldi.
mutlaka deneyecegim.
canim opuyorum kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

Adsız dedi ki...

Offf çilekli pastaya bayılırım ben :))
Hatta az dolapta 2 det var şu an...Çilekli ve kivili ikisi de.
Bugün benim doğum günüm de...Bir pasta eşimin ailesiyle kutlama için bir pasta da arkadaşlarla...
Coştum valla yine :P

Ellerine sağlık ablacım!

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Gülcügüm, ellerine saglik, cilekli kümbet pasta harika olmus, nefis bir tad olsa gerek.
Nasilsin insallah daha iyi ve rahatsinizdir. Toplantiya katilamamana üzüldüm , bakin simdide piknik yapilacakmis insallah ona katilirsiniz, bizede kismet olmadi hayirlisi olsun, sevgilerimle...

Baharcicegi dedi ki...

Ablacigim tek kelimeyle sahane olmus,beyazla kirmizi nasilda yakismis birbirine,eminim lezzeti görüntüsündende güzeldir,ellerine saglik ablacigim

ceyt dedi ki...

sevgili gül ablacım, pastan harika olmuş.bayıldım nefiss bir görüntü.ellerine sağlık.
kocaman sevgiler

NiNo dedi ki...

ablam muhtesem olmus bu bayildim

keskinli dedi ki...

BEN GELDIM
o güzel dileklerin icin cok tesekkür ederim
ALLAH razi olsun kimsenin sagligini elinden
almasin cok sükür iyim ve tekrar aranizdayim

gözlerimi ekrandan alamiyorum süper bir pasta olmus ellerine saglik öptüm ablacim sevgiler

karakazan dedi ki...

Gül ablacigim,ne güzel bir pasta hayran kaldim inan.Ellerine saglik,cilek zamanida geliyor artik bol,bol yapariz.Ayy canim cok istedi vallahi.

selamlarimla.

Adsız dedi ki...

Gul ablacim iyi aksamlar,sana çok tesekkur ediyorum destekçi yorumun ve geçmis olsun dileklerin için çok sagol ablam,annemin durumu aynen devam ediyor insallah daha iyi olr,sagol canim.

Ablacim harikasin bayildim ben bu pastaya kesinlikle denemek isterim enfes gozukuyor,bu kadar mi guzel olur,ellerine saglik,muhtesem bir goruntu.

Seni kocaman opuyorum kendine iyi bak.

Ilker Erdem dedi ki...

Gul Ablacim pastan gercekten cok guzel olmus. Olaganustu bir goruntu mutlaka denemek istiyorum. Seni sobeledim kabul edersen eger haberin olsun.Sayfama bakarmisin. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba...
Küçük oğluşum görse tuttururdu sende yap diye))
Kendisi çilekli ne bulursa yer de:))
Ellerinize sağlık vallahi pasta mükemmel görünüyor.dilim pasta pcden çıkacakmış gibi canlı duruyor:))
Teşekkürler paylaşımınız için.Tarifinizi aldım,
Sevgiler

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım
Pasta tek kelimeyle muhteşem görünüyor eline sağlık.
Nasılsın,umarım sağlığın iyidir.
Sevgiler...

şengül dedi ki...

gül lelerine sağlık gerçekten çok güzel olmuş sizlere afiyet olsun böyle becerikli bayanları görünce özeniyorum

şengül dedi ki...

gül canım bütün yemeklerini gezdim çok beğendim senden alacağım çok tarif var çok teşekkür ederim sana

Unknown dedi ki...

Kreması çok hoşuma gitti bu pastanın, göürntü harika ellerine sağlık...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ablacığım pasta harika olmuş bayıldım ellerinze sağlık...Acılı günler yaşıyoruz o yüzden yoruma geç kaldım ama tüm arkadaşlar hep aklımdasınız...Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşım,
pastanı görünce nasıl da canım çekti şimdi. Yeni de çilek reçeli kaynattım.
Benim için en güzel salata yarışmasında oy kullanabilirmisin?
Teşekkür ederim.

Ayse Pamuk dedi ki...

harika bir pasta olmuş ellerine sağlık

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

yaa bu ne güzellik böle..nefis olmuş offf diyorum ağzımın suyunu sile sile gidiyorum:)

ellerine sağlık ablacım.

Feyza Fidan dedi ki...

Amaninnn enfes olmuş bu pastaaa, bayıldımmm, ellerine sağlık...
Sevgiler.....

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

offf bayiliyorum kremali pastalara, ellerinize saglik, sevgiler emel:)

DENİZSEFASI dedi ki...

ablacım harika olmuş, ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Gül hanım pastanızı dün gece denedim.Benim kalıbımın çapı 30 cmden küçüktü.Hamur kalın olmasın diye küçük bir kalıbıda doldurdum.İyikide öyle yapmışım.Buna rağmen kalın oldu.Pasta hakkındaki yorumum "enfess".O kadar mükemmel olmuşki tadı.Allah sizden razı olsun...Bu kadar güzel tariflere ulaşmamızı sağlıyorsunuz.Hakkınızı nasıl öderiz bilemiyorum.Tamda çilek mevsimi.Birkaç kez daha yaparım kesin...Teşekkürler..

Su Tünay