20 Ara 2012

SUSAMLI, FINDIKLI BÜKME



Malzemeler:
Hamur için:
1 su bardağı süt
1 su bardağı kaynar su
1 çay bardağı sıvı yağ
½ paket yaş maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz aldığı kadar un

İç malzemesi:
4 yemek kaşığı haşhaş(Ben haşhaş yerine fındık ve kavrulmuş susam koydum )
2 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ

Üzeri için:Susam
 Hamurun hazırlanışı: 
1 su bardağı kaynar su ve 1 su bardağı süt karıştırılarak içinde yarım paket yaş maya eritilir. 1 çay bardağı sıvı yağ, 1 tatlı kaşığı şeker ve 1 çay kaşığı tuz ekleyerek karıştırıyoruz. İyice harmanlanan malzemelere alabildiği kadar un eklenerek kıvamı tutana kadar yoğrulduktan sonra üzeri bezle örtülerek dinlenmeye alınır.  İç yapılışı: 4 yemek kaşığı haşhaş, 1 çay bardağı sıvı yağ ve 2 yumurta akıyla karıştırılarak özleştirilir.Yapılışı: Dinlenen hamurdan bezeler kesilerek masada yemek tabağı büyüklüğünde elle açılarak üzerine haşhaş sürülür. Açıp üzerine haşhaş sürdüğümüz hamurları üst üste koyuyoruz.  Üst üste duran hamurlar üzerlerine bastırılarak genişletilir ve kat kat bir görünüm elde edilir. Hazırlanan 3 parmak kalınlığında şeritler kesilerek burularak şekil verilir ve yağlı kağıtlı fırın tepsisine tek tek dizilir. Sıvı yağ ve iki yumurtanın sarısını çırptıktan sonra hazırladığımız gömbelerin üzerine sürülür. Üzeri susamla süslenen

KANAL D MUTFAĞIM PROGRAMININ TARİFİ TAVSİYE EDERİM DENEYİN 

10 yorum:

ozguluntarifleri dedi ki...

Cokkkk nefissss gorunuyorrr ellerine saglik canim arkadasimmm ahhh olsa o tepsinin hepsini yerdim :)

Dilek Mutfakta dedi ki...

önceleri haşhaşlı olarak çok yapardım insan bazen tarifin birine takılıyor hep onu yapıyor sonra da yıllarca aklına bile gelmiyor,ellerine sağlık ablacım yapalım-yiyelim-güzelleşelim:)))))öptüm...

Unknown dedi ki...

Ablam banada kaldımı ellerine sağlık nefis olmuş öpüyorum ellerinden...

LeylaK dedi ki...

çok hoş olmuş, çok beğendim.

Ferkay dedi ki...

Çok güzel görünüyor Gülüm ellerine sağlık..

yildiz dedi ki...

Gül Ablammm;ellerine saglik.
Ev Halkina Afiyetler olsun

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ergülcüm hakikaten nede güzelmiş bu tarif..

mayalı tariflere neden alışkın değilim ki ben ? :(((

Unknown dedi ki...

İnsan nasıl doyar ki böyle hamurişlerine,şu ara yapmıyorum ki yemiyeyim diye..
Yoksa bitene kadar aklım hep bunlarda kalıyor.
Ellerine sağlık ablacım..

Özgür Tatlar dedi ki...

ne hos bir sofra ,bukmeden de koca bir tabak aldim.

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Gül ablamm, bunu ben mutlaka deniycem. Ellerine sağlık o hamarat ellerinden öpüyorum ablam.

Selam ve dua ile.