11 Kas 2007

LORLU PAZI DOLMASI



MALZEMELER
1kilo pazı
1 büyük soğan
1 su bardağı ince bulgur
1 su bardağı lor
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
Tuz ,karabiber, pulbiber , nane
Üzeri için tereyağ, pulbiber
1 kase yoğurt
3 diş sarımsak

YAPILIŞI
Pazıları kaynayan tuzlu su ile 1 dakika haşlayarak, soğuk suyun içine alıyoruz.
Soğanları sıvıyağda pembeleşene kadar kavuruyoruz, bulguru ilave edip biraz
daha kavurup sıcak 1 çay bardağı su ilave edip demlendiriyoruz.
Tuz, karabiber, nane, pulbiber ve bir su bardağı loru ekleyerek,
haşladığımız pazıları ortadan ayırıp muska şeklinde sarıp tencereye yerleştiriyoruz.
Bir su bardağı sütü tencereye koyup kısık ateşte sütü çekene kadar pişiriyoruz.
Sarımsaklar ezilir , yoğurtla karıştırılıp sarmaların üzerine dökülür .Tereyağ
eritilir ,pulbiber katılır yoğurdun üzerine gezdirilip servis yapılır .
NOT : ESKİ BLOĞUMDAN

26 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

selam ellerine sağlık bana çok değişik geldi tarifin hiç bu yemekten denememiştim acaba tadı nasıl oluyor merak ettim doğrusu görüşmek üzere hoşçakal

Leziz Sofralar dedi ki...

Gül ablacim sana gipta ile bakiyorum biliyormusun herseyi biliyor ve en güzel sekilde yapiyorsun,pazi sarmasini ben hic denemedim ama pazi gecerde elime hemen tarifinden yararlanacagim canim benim ellerine saglik,kocaman sevgiler...

Adsız dedi ki...

o güzel yorumunuz için tesekkur ederim:)
pazı dolması harika olmus.. tadının güzelliğini tahmin edebiliyorum..
ilk defa duydum lorlu olarak ama pazıyı cok sevdiğim için eminim süper olmustur..
ellerinize saglık..
gorusmek uzere...

Sevil Altunel dedi ki...

slm gül kokulu gül ablam
bu pazı dolmasını bir yerde daha gördüm ama sanırım burada zor bulurum.senin paylaştığın güzel görüntü ile idare edeceğiz artık...:))
ayrıca torunların çok haklı Allah banada senin gibi babaanne olmayı nasip eder inşallah.ellerin dert görmesin..sevgiler..

Adsız dedi ki...

günaydın canım nasılsın çok değişik bir tarif denemeğe değer tadını merak ettim acaba nasıl oluyor mutlaka bu şekilde deniyeceğim arkadaşım yaparda güzel olmaz mı ellerine sağlık canım görüşmek üzere çok öpüyorum sevgilerimle selamlar.

Betül dedi ki...

merhabalar
çok lezzetli görünüyor ama hiç yapmadım ve yemedim ilk kez burada öğrendim ellerine sağlık canım sevgiler..

ortanca34 dedi ki...

merhaba..nefis..ellerinize sağlık..
Merhaba^^ PORSELEN DEMLİK 3 E^^ katılan dostlar

EV SAHİBİMİZ: http://selmahlc.blogcu.com/

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş cayına gelen misafirlere,
Herbiri birbirinden lezzetli tarifler.
Çayın en iyisi^^ porselen demlik^^te,en güzel ^^cay tarifleri^^de burada olacak inş..


emeginize saglık diyorum ve son sözü marifetli ellerinize bırakıyorum.
Hazırlamış oldugunuz tarif hazırsa nasibimin yada rufeydemin ön sayfasında bildirebilirsiniz.
KATILAMAYANLARIN BİZZAT BEN KATILAMIYORUM YAYIN YAPAMAYACAĞIM DEMESİ İYİ OLUR..
BASLIK^^ PORSELEN DEMLİK 3^^ OLACAK
Gözden kacma olasılıgı olmaz o zaman.
SON GÜN 18 kasim PAZAR

EMEKLERİNİZE TESEKKÜRLER
SELAM VE DUA İLE
katılımınızı çok rica ediyorum..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Gül,
Çok değişik ve enteresan bir dolma çeşidi olmuş.Daha önce hiç tatmamıştım.Ellerine sağlık canım.

Mutlu bir hafta diliyorum.

Sevgilerle

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Çok değişik bir tarif gibi geldi ban daha önce hiç duymamıştım.Lor ve bulgur ve üstelik sütle pişiyor.Denemeyi çok isterdim doğrusu.Ama evdekiler pazı yemiyorrrrr...

minikkusum dedi ki...

CANIM MERHABA
nasılsın ben kosturmaca ıcındeyım su anda arkadasıma geldım ordan yazıyorum.henuz yerlesemedım.cunku hasta oldum bronsıt yanı.doktora gıdıyorum.bıraz ıylesıyımde sonra yerlesırım.annemde kalıyoruz sımdılık canım gorusmek uzere hoscakal
senı cok ozledım.ellerıne saglık pazı da super olmus offf offf lezızz kendıne ıyı bk canım kardesım ben yıne fırsat bulursam gıremeye calısırım

Yaren dedi ki...

Ellerine saglik cok lezzetli görünüyor.Degisik bir tarif.Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

pazi domalari cok güzel görünüyor,oh
üstünede sarimsakli yogurt cok güzel yiyenlere afiyet olsun yapaninda eline saglik sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba ablacım, normal pazıyı doldururum üstelikde bayılırım ama lorlu tarif değişik geldi ellerine sağlık sevgiler
hdidem

ortanca34 dedi ki...

MERHABA..
İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..
YENİ TARİF YETİŞTİREMEZSENİZ EĞER ESKİLERDENDE OLABİLİR..SİZİN O MUHTEŞEM MUTFAĞINIZDAN..
SEVGİLER..İYİ AKŞAMLAR..

Adsız dedi ki...

Ya bu epey lezzetli bişeye benziyo.Kaldıysa geliyorum bu akşam tatmaya :)
Ellerine sağlık ablacım!

Adsız dedi ki...

Gül, çok değişik ve çok lezzetli olduğu kesin bir tarif. Ellerine sağlık arkadaşım.Harikasın. Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba,

yoğurt, salça sosu, çok cezbedici duruyor zaten pazıda başlı başına lezzetli

canımcım ellerine sağlık

sevgiler

Tijen dedi ki...

Bu muhteşem bir dolma değil mi Gül? Ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

ablacim guzel yorumlara sonsuz tesekkurler ve ellerine saglik pek nefis olmus Nino

NiNo dedi ki...

ablacigim ellerine sglik

Adsız dedi ki...

merhaba gül ablacığım...

ayy başına oturdum...resmi yükledim...yazı yazcam aklıma birşey gelmiyor...düşündüm düşündüm yok.....
neyse dedim biraz ara veryim....belki gelir....genede gelmedi...kafam durdu.....
bende dayanamadım..yayınladım....
onun için geciktim....
pazı dolması harika görünüyor...bu arada...ellerine sağlık....
görüşmek üzere.....

Adsız dedi ki...

slm
ilk kez lorlu dolma duyuyorum.ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

ortanca34 dedi ki...

merhaba..nasılsınız..
güzel bir akşam dilerim..
tarifinizi yayınladığınızda haber verirseniz gelip alacağım..sevgiler..
kolay gelsin..

Adsız dedi ki...

Cok degisik bir dolma cesidi,harika görünüyor,ellerine saglik canim.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

lorlu pazıyı görünce rahmetli ananem geldi aklıma.. o çok yapardı bu dolmadan.. ellerine sağlık ablacım nefis tadını anımsadım şimdi...
sevgilerimle..

buzlubadem dedi ki...

Elinize sağlık, Erzurum'da yemiştik bundan. Çok güzel, değişik bir şey.