9 Mar 2008

LAHANA TURŞUSU

SEMA İSİMLİ YENİ EVLİ BİR KARDEŞİMİZİN İSTEĞİ ÜZERİNE LAHANA TURŞUSUNUN TARİFİNİ VERİYORUM RESİMLER ÖZEL ÇEKİLMEDİĞİ İÇİN GÜZEL DEĞİL. ÖNCEDEN SOFRADA ÇEKİLMİŞ RESİMLER AMA TURŞUYU MUTLAKA DENEYİN ÇOK NEFİS SUYUNUDA RAHATLIKLA TÜKETEBİLİRSİNİZ .



MALZEMELER
1 adet lahana
1 çay bardağı iri turşuluk tuz (küçük çay bardağı)
1/2 çay bardağı sirke
1/2 limon veya nohut kadar limon tuzu
1 baş sarımsak
4 adet havuç( isteğe göre konmayabilir )
2-3 yaprak mor lahana (isteğe göre konmayabilir )
2 litre kaynayıp soğutulmuş su (tuz ile birlikte kaynayacak )
Suyu az gelirse tekrar aynı ölçüde kaynatılıp soğutulacak.
YAPILIŞI
Lahanalar yıkanıp istenilen büyüklükte doğranır, sarımsak ve havuçlarlarla birlikte kavanozo yerleştirilir, Kaynayıp soğutulan tuzlu su lahanaların üzerine dökülür
üzerine sirke ,limon, ve mor lahana eklenip kavanozun kapağı sıkı bir şekilde kapatılır. Sıcak bir ortamda 10 gün sonra yemeye hazır olur .
NOT : suyun ölçüsü azaltılıp artırılabilir, mutlaka 1 litre suya yarım çay bardağı olarak ölçülüp konulacak ve iri tuz olmalı su tuz ile birlikte kaynatılıp soğutularak kullanılacak .

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Gul ablacim merhaba,
Sayfayi actigimda o kadar duygulandim ki, anlatamam. Benim icin hem resimleyip hem de ismimi vererek sunmaniz tarifi beni cok cok mutlu etti. Bir kac gundur sizden bekliyordum cevabinizi. Artik tarif elimde, lahana da dolapta yapmamak icin hic bir nedenim yok. Cok ama cok tesekkur ederim beni kirmayip, zahmete girerek tariflediginiz icin. En derin sevgilerimle size. Sagolun , varolun.
Sema

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmmmmm görüntü harikaaaaaaaa olmuş, yemede yanında yat cinsinden, ellerinize sağlık...

Baharcicegi dedi ki...

Ablacigim nefis olmus lahana dolmalari kalem gibi incecik,bizim ev halki kokusuna bile dayanamaz bende senede
bir defa ancak yapiyorum kendim icin.
Kucak dolusu sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gül Hanım, bayılırım lahana tursusuna!! mmm.. canım çekti, yapımı da hiç zor değilmiş, ellerinize sağlık. Yalnız iri tuzdan kastettiğiniz sofra tuzu değil mi?

Adsız dedi ki...

S.A Dogada Hanimefendi Arkadasim,
Nasilsiniz, umuyor ve diliyorum ki hem siz hem kardesiniz daha sihhattesinizdir.
Ellerinize saglik, cok severim tursuyu, benim m.bulgur pilavinin yaninda da ne iyi giderdi mmmm.

Bugünün sözü olarak blogumda bulunan sözü hediye birakiyor, simdiden hayirli cumalar diliyorum.

Verilen emaneti yerine getirmek, en üstün dogruluktur.
HZ.EBUBEKIR (R.A)

baharhabercisiyim.blogcu.com

Cem Akkılıç dedi ki...

Blogunuz çok güzel ve başarılı tebrik ederim.Yazılarınızı sürekli takip ediyorum.Şimdi izin verirseniz dikkatinizi insani bir göreve çekmek istiyorum.
Gelin blogunuza bir kampanya ekleyelim.

Dünyada her 3 saniyede bir insan ölüyor açlıktan ve bunların büyük çoğunluğu henüz çocuk.Artık onlar için bir kampanya var!Tamamen ücretsiz!

Sizde bu kampanyayı yayınlayarak hem ziyaretçilerinizi arttırın hemde faydalı işlerinize önemli bir halka ekleyin.

Bu kampanya nedir?

Birleşmiş Milletlerin Açlık Sitesine Girin.

Orada Göreceğiniz Sarı Düğmeye Tıklayın.Dünyanın Herhangi bir Yerinde Aç Bir insan Yiyecek Alıyor. Size Hiçbir Maliyeti Yok, Yiyeceğin Parası Reklam Logolarını Görmeniz ile Reklam Yapan Sponsorlar Tarafından Ödeniyor,Tüm Yapacağınız Bu Siteye Girmek ve Yiyecek Bağışla Help Feed The Hungry) Düğmesine TIKLAMAK. Bir Saniye Sürüyor, Günde Sadece Bir Kere Bağışta Bulunabiliyorsunuz.İşte bu kadar kolay!

Nasıl yayınlayacaksınız?

Sitenin linkini aşagıda yazdığım bloglarımdan edinebilirsiniz ya da kolaylık olması için
cagdasdrama@gmail.com adresimden gereken HTML dosyasını gönderebilirim.Bir mail atmanız yeterli.

Not: Kampanyayı yayınlayan siteleri kendi blogum da Onuncuköy de asiller listesi adı altında yayınlamaktayım.Burada ki amaç katılımcıların çokluğunu gösterebilmek.Siz de kampanyayı yayınladığınız taktirda lütfen cagdasdrama@gmail.com adresime web sayfanızın linkini içeren mailinizi yollayın ve listede adınız yer alsın.

Cem Akkılıç

Kampanya detayları için;

Cem Akkılıç

http://cakkilic.blogspot.com/

http://cemologyonuncukoy.blogspot.com/2008/03/alik-kampanyasi.html

Kampanyayı blogunda yayınlayan ASİLLER

http://cemologyonuncukoy.blogspot.com/2008/03/alik-kampanyasi-ve-asiller-listesi.html

bırtutamkekik dedi ki...

merhabalar:)
bayıldım paylaşımlarınıza...
dolu dolu bir sayfanız war gerçekten...
severek izlemeye aldım hemen...
bende sizi beklerim sayfama...
gönül dolusu sevgilerimle...