6 Eyl 2008

İZMİR KÖFTE

MALZEMELER
500 gram kyma
1 adet kurusoğan
1 yumurta
2 dilim bayat ekmek içi
2 kaşık galeta unu
1/2 demet maydanoz
Tuz, karabiber, pulbiber, kekik, kimyon
4 adet patates
1 adet kırmızıbiber
3 adet domates
5-6 aet yeşilbier
1 kaşık biber salçası
2 kaşık sıvıyağ
YAPILIŞI
Kıyma, ekmek, maydanoz, yumurta, soğan, galeta unu ve baharatlar katılıp köfte yoğurulur, şekil verilir.
Patatesler yuvarlak dilimlenir tepsi yağlanır patatesler dizilir, üzerine köfteler dizilir, domatesler biberler dilimlenip yerleştirilir salça 2 su bardağı su ile sulandırılır içine sıvıyağ eklenir , köfetelerin üzelerine dökülür ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir .

5 yorum:

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım..harika görünüyor izmir köfte..tam iftara layık bir yemek..pide de süper olmuş...eline saglık canım..size afiyet olsun...sevgilerimle.
http://hunerlieller.net

ceyt dedi ki...

mmm tam iftarlık bir yemek olmuş.nefiss görünüyor ellerine sağlık ablacım.öpüyorum sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Canım izmir köfte nefis olmuş, çok severiz bu köfteyi ailecek,iftar sofralarının da vazgeçilmezlerinden,yukarıdaki pide de harika olmuş,ben de hep evde yapıyorum, daha lezzetli ve sağlıklı oluyor, ellerine sağlık güzelim, iyi iftarlar, sevgilerimle öptüm...

hdidem95 dedi ki...

izmir köfteye bayılırım off üsttede sıcacık pide nefisss ellerine sağlık ablacım öptüm sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Yemeklere görüntülere bayıldım arkadaşım..hele mihribana adı gibi güzeldir eminim..
ellerinize sağlık sevgiler.