20 Eki 2009

KEREVİZ YEMEKLERİ

KIYMALI KEREVİZ DOLMASI
MALZEMELER
4 adet ortaboy kereviz
1 adet soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
300 gram kıyma
2 adet domates( veya1 yemek kaşığı salça
Maydanoz, yarım limon
Tuz, karabiber, pulbiber
YAPILIŞI
K erevizler ayıklanıp yıkanır, ortalarından ikiye bölünüp içleri oyulur , limonlu suda hafif haşlanır . Kıyma tencereye konulur, suyunu çekene kadar pişirilir, sıvıyağ ve yemeklik doğradığımız soğan ilave edilerek birlikte kavrulur 2 adet domates kabukları soyularak ilave edilir suyunu çekinceye kadar pişirilir , ince kıydığımız maydanoz , tuz ,karabiber ve pulbiber eklenir. Haşladığımız kerevizlerin içlerine doldurulur, üzerlerine birer dilim domates dilimi konulup haşladığımız kerevizlerin suyunuda ekleyip kerevizler istenilen kıvama gelinceye kadar pişirilir .

PORTAKAL SULU ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ Z
MALZEMELER
1 kilo kereviz
1 adet soğan
2 adet havuç
1 su bardağı bezelye
2 adet portakal suyu
tuz, şeker
2 kaşık sıvıyağ, 1 kaşık zeytinyağ
YAPILIŞI
Kerevizler ayıklanır yıkanır, istenilen büyüklükte kesilir , üzerlerine limon sıkılır. Soğan yemeklik doğranır, havuçlar küp küp doğranır, soğan ve havuçlar birlikte sıvıyağda kavrulur. üzerine kerevizler konulup biraz kavrulur az su ilave edilerek biraz pişirilir, haşlanmış bezelyeler ilave edilir , sıktığımız portakal suyu, şeker, zeytinyağ ve tuz eklenip kerevizler yumuşuyuncaya kadar pişilir.

11 yorum:

keskinli dedi ki...

enfes görünüyor ablacim kereviz hic yemedim daha ama bir gün yapacagim insallah ellerine saglik sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bende portakallısını tercih edenlerdenim gülcüğüm..
öylesine güzel görünüyorki...

ellerine sağlık canım...

SOFRAM dedi ki...

Gül'cüğüm kereviz en sevdiğim yemeklerdendir,her çeşidini yaparım ama dolmasını hiç yemedim ve denemedim, ama çok güzel görünüyor, mutlaka deneyeceğim, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Canım ablam ikiside birbirinden le
ziz ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

Tijen dedi ki...

Kereviz mevsimi başladı değil mi Gül'cüğüm? Ben daha almadım ama pazarda her hafta görüyorum (daha yayla ürünleri bitmedi buralarda da bitmeden yazlık sebzeleri son bir kaç kere daha yiyeyim derdindeyim)

MUTFAKISTAN dedi ki...

Kisi getirmissin canim
Kereviz dolmasi yemedim eminim nefis olmustur cok guzel gorunuyor
Ellerine saglik...
Sevgiler

hdidem95 dedi ki...

öyle sverimki ama benim ev ahalisine yediremiyorum hasretimm ellerine sağlık ablacım öptüm sevgiler

nanekokusu dedi ki...

of kereviz hele portakalısına yok demem en sevdiklerimin arasında dolmasını hiç yemedim deniyeceklerimin arasında çok güzel gorünüyorlar tabakları alsam mı acaba ellerine sağlık afiyetle yersiniz inş.kocaman öpüyorum.
urfadan sevgiler selamlar gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

Kereviz hic yemedim yemegi de düsünürmüyüm bilmiyorum,ama hünkarin begendigini cok begendim:)
Her ikisi icin de ellerine saglik ablacigim.

Selamlarimla,Serap.

Baharcicegi dedi ki...

Krevizin saltasini yapiyorum ama yemegini hic yapmadim portakalli tarifi aldim deneyecegim ikiside hafif saglikli yemek olmus ellerine saglik ablacigim.

made in funda dedi ki...

ellerine sağlık ablacığım..harikalar..