1 May 2011

PORTAKAL SOSLU MİNİK KEKLER

PORTAKAL SOSLU MİNİK KEKLER



Malzemeler:
  • 3 adet yumurta
  • 7 çorba kaşığı Toz şeker
  • 1 su bardağı Yonca sıvıyağ
  • 7 çorba kaşığı Un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı sıcak su
  • 3 adet portakal (şurubu için)
  • 6 çorba kaşığı Toz şeker (şurubu için)
Yapılışı:
7 çorba kaşığı şeker ile yumurtalar bir tencereye konulup orta hararetli ateşte bir tel çırpıcı ile çırpılarak yaklaşık 3-4 dk kadar karıştırılır. Boza kıvamına gelen karışım ocaktan alınıp 1 su bardağı sıvı yağ ilave edilir. Yine el çırpıcısı ile karıştırılır. Başka bir kapta un, vanilya ve kabartma tozu karıştırılır. Unlu karışım yumurtalı karışım ile harmanlanır ve yine el çırpıcısı ile karıştırılır.  Sıcak su ve yoğurt ilave edilir karıştırılır.Küçük tart kalıplarına kağıt yerleştirilip karışım dan kalıpların yarısına kadar doldurulup önceden ısıtılmış 180 derece lik fırında pişirilir. Başka bir yerde 3 adet portakalın suyu sıkılır. Ufak bir tencereye portakal suyu ve 6 çorba kaşığı şeker konulup karıştırılarak kaynatılır. Kaynayan şurup soğuması için bir kenara alınır.
Kekler fırından çıkınca soğutulmuş olan şurup kaşık yardımı ile keklerin  üzerine yayılır. 10 dakika kadar dinlendirdikten sonra kekler kalıptan çıkartılır.
TARİFİN ORİJİNALİ  SEVGİLİ 
SEVİL BİR DEMLİK SOHBET   SİTESİNDE TEŞEKKÜRLER SEVİLCİM
TARİFİ DAHA ÖNCE BÜYÜK KALIPLA YAPMIŞTIM BU SEFER BÖYLE DENEDİM HER ŞEKİLDE ÇOK GÜZELLERDİ TAVSİYE EDERİM

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ablam ellerine sağlık tatlı eda
sında olmuşlar.Mutlu pazarlar öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

ben bayılırım portakallı tatlara.ellerine sağlık canım.harika olmuş.öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ellerine sağlık olsun:)
kalıpların ne kadar da şirin:)
kekcikler çok cici olmuşlar:)
öpüyorum seni..
mutlu pazarlar:)

umutluhayat dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyorlar.

canimçektipişirdim dedi ki...

ayy çok tatlılar olsada yesek:)

Unknown dedi ki...

Ablacııım yerim ben bu minik keklerin hepsini..
Nefiss görünüyorlar.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

Baharcicegi dedi ki...

Bu aralar bende kek pisirmek istiyorum cayimin yaninda evde tadilat var yemegi bile hafif gecistiriyoruz
Yumusacik portakal aromali yas kekcik olmus eline saglik ablacim

Unknown dedi ki...

BU KEKİN KOKUSUNA BAYILIYORUM UZUN ZAMNADIR YAPMIYORDUM AKLIMA DÜŞÜRDÜNÜZ ELLERİZE EMEĞİNİZE SAĞLIK...
SEVGİLERİMLE..

yildiz dedi ki...

Kokusu buralara kadar geldi Ablacigim,ellerine saglik

Serap Uzun karakazandan dedi ki...

Nefis olmuşlar ablam ellerine saglık,ayrıca ablam yapar da güzel olmaz mı hiç?
:-)

Unknown dedi ki...

buram buram nasilda portakal kokardir kim bilir! Ellerine saglik Gûl ablam

zubizup dedi ki...

Tüm annelerin anneler gününü kutluyorum
Turkish Underwearing desing
www.yoncatoptan.com
If you wisit me , I will be glad:)
:)
:):)
:):):)
:):):):

yeşim dedi ki...

canım benim anneler gününü kutluyorum.çok öpüyorum.sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Ablacim nerelerdesin hersey yolundami
Anneler günün kutlu olsun

Tarifname-SEDA dedi ki...

Çok şık ve leziz görünüyorlar. Ayrıca da portakallı, bayılırım :) Ellerine sağlık

Sevgiler

Ferkay dedi ki...

Harika kekler olmuş canım ellerine sağlık Aldım tarifi evdekileri değerlendirmek adına
Sevgiler..

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

beni tutmayın hemen bu kekleri yemek istiyorum ellerinize sağlık.