18 Ara 2011

DEREOTLU POAÇA

Çay,Kahve,Bahane''
 EV SAHİPLİĞİ YAPAN ARKADAŞIM  ANNEMİN KIZIYIM  GÖNDERİYORUM





 MALZEMELER
1 paket margarin veya tereyağ (eritilecek)
2 yumurta
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1 paket maya (ınstant kuru maya)
4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
200 gram beyaz peynir
Yarım demet dereotu,
Yarım demet maydanoz
Yapılışı:
Margarini veya tereyağını eritelim  ılınınca içine tuz, şeker, sıvıyağ ve yumurtaları( bir yumurtanın sarısını üstüne sürmek için ayıralım) koyup karıştıralım. Dereotu ve maydanozu doğrayıp ilave edelim. Un, kabartma tozu  ve mayayı karıştırıp hamura yavaş yavaş koyarak yoğuralım.hamurun mayalanmasını beklemeden poaça gibi açıp kenarına peynirimizi koyup kapatalım bir çay bardağıyla keselim (düzgün olmaları için  )yağlı kağıt serili  tepsiye dizelim. ayırdığımız yumurta sarısını sürelim ve hemen bekletmeden  180 derece ısıtılmış  fırında   kızarana kadar pişirelim.
NOT : sevimli mutfak arkadaşımızın tarifi evde herkesin çok sevdiği ve yiyenlerin tarifini istediği harika bir poaça mutlaka deneyin .

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ablam hayırlı pazarlar o süs
lü sepetin kaybolmasın emi:)))Poğa
çalar enfes ellerine sağlık öpüyorum.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim benim, ellerine emeklerine saglik, mis kokulu bu nefis dereotlu pogacani aldim etkinlikte yayinliyacagim, cok tesekkürler.
Sevgilerimi ve güzel günler gecirmeni diliyerek gene bekledigimi bildiriyorum canim, sevgiler....

Baharcicegi dedi ki...

pratik bol malzemeli doyurucu nefis bir pogaca olmus sunumda cok güzel
eline saglik ablacim

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Seve seve alıyorum ergulcugum .
Helede aşağıdaki dibleye kocaman öpücükler :))))
Sevgiler canım

lezzetlilerim dedi ki...

ellerine sağlık ablacım, sunum süper, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Sıcacık çaya yakışan en güzel poğaçalardan biri..
Ellerine sağlık ablacım..
Nefiss görünüyor.

pasta köşesi dedi ki...

Zamanlamam çok yanlış aç aç bakmamalıydım en sevdiğim lezzetlerden biri ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

ellerinize saglik mutlu haftalar sevgiler :)