25 Oca 2012

PORTAKALLI ZEYTİNYAĞLI PIRASA

PORTAKALLI ZEYTİNYAĞLI PIRASA

Kategori: Sebze Yemekleri , Yemek

MALZEMELER
1 kilo pırasa
1 orta boy soğan
2 orta boy havuç
2 yemek kaşığı  pirinç
1 çay bardağızeytinyağ
1 tatlı kaşığı domates salçası
Tuz, 2 adet kesme şeker
1 adet portakal suyu 
YAPILIŞI
Pırasalar  ayıklanır, yıkanır ve verev olarak kesilir.Havuçlarda verev
olarak kesilir.Soğanlar yemeklik doğranır.Zeytin  yağında soğanlar ve
havuçlar kavrulur.Salça ilave edilir, bir iki kez çevirilerek pırasalar
ilave edilir ve 5 dakika kadar kavrulur, sıcak su ilave edilir,  pirinçleri,
şekeri ve tuzu ilave edilerek pişmesine yakın 1 portakalın suyu katılır  pişince ateşten alınır, kapağı kapalı soğumaya bırakılır. Bir gün  dolapta  beklerse daha lezzetli oluyor .

14 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..iştah acıcı görünüyor..sevgiler

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

pırasanın hertürlüsüne varım ;ellerinize sağlık portakalısını hiç denememiştim denemeye değer selamlar...

Unknown dedi ki...

Ellerine emeklerine saglik .Nefias görünüyor hayirli aksamlar.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok yapmışsın canım bir tabağınıda ben alayım çoooook harika görünüyor ellerine sağlık:))

Unknown dedi ki...

pırasayı eskiden hiç sevmezdim ama şimdi vazgeçemediklerim arasındadır.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Eşim çoks ever prasayı bir dahakine portakkalı olarak yapıcam inşallah..
Elllerine sağlık ablacııııım..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

bugün herkez harika
:)))))

Ferkay dedi ki...

Pırasayı hiç portakallı denemedim genelde limonlu yapıyorum deneyeceğim canım..
Ellerine sağlık,
Sevgiler..

Yemek Tarifleri dedi ki...

selamlar, bu nefis tarifleriniz için size teşekkür ediyorum.
Sizden bir ricam olacaktı. eğer uygun bulursanız sizi www.yemekgurmesi.com/tarif-gonder.html sayfamızdaki açıklamayı okumanızı sonrasında ise kayıt yapıp bizimle yola devam etmenizi rica ediyorum. :) tariflerinizin sitemizde yayınlanmasını ümit ediyorum.. ayrıca bir ricam daha olacak. yan menünüzde yada yeni bir konu ile sitemizi tanıtırsanız sevinirim. www.yemekgurmesi.com iletişim bilginizi bulamadığım için yorum olarak gönderdim. anlayışınız için teşekkürler

Baharcicegi dedi ki...

Bende portakalla denememistim eminim nefis olmustur sunum istah acici olmus eline saglik ablacim

Twitter dedi ki...

görünüşü çok güzel,eminim tadıda bir okadar lezizdir.ellerine sağlık.:)Ayrıca biz de Seyristanbul.com bloğumuzda adım adım Twittera üye olmayı anlattık, siz de ondan faydalanabilirsiniz.

made in funda dedi ki...

ilginç bir tarif olmuş ablacığım.eline sağlık...ben de deneyeceğim bakalım..nasıl olacak..sevgiler...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

pirasayi cok severim her turlu tarifini yaparim ama portakalli hic denememistim, ellerine saglik aklimda bulunsun

Yemek Tarifleri dedi ki...

Portakal koymak? Bir denemek gerek bakalım. Teşekkürler ;)