28 Eki 2007

ETLİ NOHUT


MALZEMELER
500 gram kuşbaşı et
500 gram nohut
2 adet orta boy kuru soğan
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı zeytin yağı
1 yemek kaşığı tereyağı
YAPILIŞI
Nohut akşamdan ayıklanıp yıkanır, ıslatılır. Sabahleyin ıslattığımız suyundan süzülüp tekrar yıkanır.
Zeytin yağ kızdırılır etler kızgınyağda biraz kavrulur, içine küçük yemeklik doğradığımız soğanlar eklenip iyice kavrulur, salçası eklenir 1-2 dakika salçaylada kavrulur, üzerine sıcak su eklenir ve yıkadığımız nohutlar ve bir yemek kaşığı tereyağı da katılıp hep birlikte pişirilir.
NOT : BEN NOHUTUN HAŞLAYIP SUYUNU SÜZMÜYORUM VE ETİYLE BERABER PİŞİRİYORUM ÇOK LEZZETLİ OLUYOR TAVSİYE EDERİM.

3 yorum:

Betül dedi ki...

merhabalar
ziyarete geldim bir baktım misss gibi nohut pişirmişsin ellerine sağlık üst başlık resmi de çok yakışmış
sevgiler selamlar.......

Adsız dedi ki...

Sevgili arkadaşım,
Havalar soğuyunca bakliyatlar başladı değilmi?
Nohutu hep haşladım.Hele aşurede kabuklarını tek tek soyuyorum.Haşlamadan da oluyor demek.Sen dediğine göre tamamdır.Büyük kolaylık.
Hem besin değeri de düşmüyor. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.Sevgiler canım.
guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canim iyi aksamlar blogona bir girdim lokummu yesem nohutmu yesem karar veremedim önce yemekten baslayayim dedim eline saglik canim cok güzel görünüyor yanindada pilav nefis olur .hosca kal.