13 Kas 2007

PORSELEN DEMLİK ÇAY TARİFLERİ ETKİNLİĞİ 3 PROFİTEROL

Sevgili kardeşim Selmahlc ın ev sahipliğini yaptığı porselen demlik çay tarifleri etkinliğine yaptığım profiterol tarifimle katılıyorum kolay gelsin sevgili kardeşim
http://selmahlc.blogcu.com/




MALZEMELER
3 adet yumurta
1 su bardağı su
1 su bardağı un
125 gram margarin
KREMASI
2,5 su bardağı süt
5 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
ÜZERİNE
1 adet bitter çikolata( 80gram )
2 kaşık süt
veya hazır çikolata sosu
YAPILIŞI
Su ve margarini bir tencereye koyup orta ateşte kaynatıyoruz .İiçine 1 su bardağı unu koyup tahta kaşıkla hızlıca karıştırıyoruz 1 -2 dakika pişirip soğumaya bırakıyoruz .soğuduktan sonra yumurtaları teker teker kırıp mikserin hamur yoğurma ucuyla veya tahta bir kaşıkla hamura yediriyoruz .
Bir kaşıkla veya sıkma torbasıyla kağıt serilmiş tepsiye birek kaşık koyuyoruz, elimizle yaparsak fazla kabarmayabiliyor onun için kaşık yardımıyla yapmak gerekiyor.
180 derecede ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirin .
Kreması 2,5 su bardağı sütün içine 3 yemek kaşığı un ve 5 yemek kaşığı şeker eklenir, orta ateşte devamlı karıştırarak pişirilir, ateşten alınıp ılınması beklenir, içine 1 paket vanilya eklenip mikserle 5 dakika kadar çırpılır.Soğuduktan sonra buzluğa koyulup biraz sertleşmesi beklenir. pişen hamurları ortasından keserek aralarına kremasını koyuyoruz.
Bitter çikolatayı bir kabın içine koyup2 kaşık süt ilave ediyoruz ben mari şeklinde eritip servis yapacağımız zaman profiterollerin üzerine döküp servis yapıyoruz .
NOT : hamurun iyi kabarması için mutlaka ısıtılmış fırına koyun .
Yumurtaları teker teker kırıp iyice yedirmeden diğerini kırmayın .
Hamuru tepsiye kaşık yardımı veya sıkma torbasıyla koymak püf noktaları .
tarifin sahibi sevgili Şaziye mutfak güncesi.
http://selmahlc.blogcu.com

18 yorum:

Adsız dedi ki...

torun ablacıgım ellerine sağlık nefis görünüyor başarılar canım....

Adsız dedi ki...

Ablacigim,sayfanin yeni hali harikaaaa,birsüredir olmadigimdan bu halini yeni görüyorum.Gülegüle kullan..

Bu etkinligi ilk kez görüyorum,hazirlayan arkadaslarin ellerine saglik.Tabii ki seninde...
Kendine iyi bak,sevgiyle kal...

ortanca34 dedi ki...

İYİ GECELER..ANCA GELDİM..AKSİLİKLER OLDU..YAZIM SİLİNDİE TEKRAR BAŞTAN BAŞLADIM HERŞEYE..OLSUN DÜZELTTİM ÇOK ŞÜKÜR..
EVETTT..MAMAYA GELİNCE VALLA GELMEDEN MUHTEŞEM BİR GÖRÜNTÜ BEKLİYORDUM..VE DE YANILMADIM..ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..BENİ KIRMADINIZ..KATILDINIZ..SEVGİLER..HERŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN..

Adsız dedi ki...

günaydin, muhtesem bir tatli cok güzel ve zahmetli ama deymis eline saglik ,sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harika bir tarifle etkinliktesin bayıldım ellerine sağlık harikaaaaa....

Betül dedi ki...

merhabalar
mmmm profiterol sevmeyen yoktur ellerine sağlık cnm ama ben sosu çok bol seviyorum görüşmek üzere sevgiler

Adsız dedi ki...

profiteroller harika olmuslar,ellerine saglik canim.

MUTFAKISTAN dedi ki...

etkınlık ıcın harıka tarıf hazırlamıssın ellerıne saglık canımm

Adsız dedi ki...

ay bunlar çok cici olmuşlar
da ben bu porselen etkinliği duymadım cahil kalmışım yaa
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

İyi geceler;

Canım ablacım benim ellerin dert görmesin.Ne kadar güzel olmuş profiteroller.Maşallahın var yaptıkların ayrı güzel,sunumun ayrı güzel.Becerikli ablacım benim...

ortanca34 dedi ki...

İYİ GECELER..
SAĞOLUN..GERÇEKTEN YORULDUM..SADECE ETKİNLİK OLSA BİŞEY DEĞİLDE ANLATTIĞIM GİBİ..ÇOK ŞÜKÜR ETKİNLİĞİ KOLAYLADIMM..HALA SON GELEN BİR VİDEOYU KOYMAYA ÇALIŞIYORUM..NASIL OLUYOR BİLMİYORUM ARAŞTIRIYORUM..
AMA DEDİĞİNİZ GİBİ GÜZEL OLDU SANIRIM İNŞ..NAZAR DEĞMEZ HEPİMİZİN EMEKLERİNE..DAHA MAMAMI YAPAMADIM ÇÜNKÜ DIŞARI ÇIKIP İSTEDİĞİM MALZEMEYİ ALAMADIM..2 GÜNDÜR EVDEYİM..ASSOLİST OLARAK ARTIK SON TARİFİ KOYARIM..KARAR DA VEREMEDİM YA..
SEVGİLER..
GENE İÇİMİ DÖKTÜM SİZE..

Adsız dedi ki...

Canım, Profiterollerin görünümü ve sunumu harika. Ellerine sağlık.
Zaten senin bloga gelince içim açılıyor. Hazırladığın herşey şahane ve gayet düzenli.Bayılıyorum.
Kocaman sevgiler ve etkinlikte başarılar.
guldenelkan.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Canım günaydın, nasılsın, bu sıralar yine çok fazla bakamıyorum,temizliğe kalkıştım,pazartesi kadın gelecek o gelmeden ben yapacaklarımı yapayım dedim, bir başladınmı da iş bitmiyor.
Canım yine çok güzel şeyler yapmışsın, etkinliğiniz hayırlı olsun, profiterol görüntü ve sunumuyla çok güzel görünüyor, pirinç salatan ve sarmanda çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık canım, yiyenlere de afiyetler olsun, sevgilerimle öpüyorum canım...

meleginmarifetleri dedi ki...

gülüm çok harika bir profiterol olmuş bu ellerine sağlık her zaman beklerim hoşçakal

Sevil Altunel dedi ki...

slm gül ablamm
canım ablacığım bu prefitoller ne güzel olmuş yenilmeside çok kolay olur bu sunumla harikasın.ellerin dert görmesin sevgiler..

Adsız dedi ki...

slm
bu etkinliği ilk kez duydum.profiterol harika olmuş.değişik bir sunum.eline sağlık.sevgiler

keskinli dedi ki...

selamlar ablacim
ellerine saglik etkinliktede gördüm ve bayildim ablam yine döktürmüs dedim ellerine saglik sevgiler

Leziz Sofralar dedi ki...

ABLACIM NEFIS GÖRÜNÜYOR PROFOTEROLÜN ELLERINE SAGLIK,DENEMEYEN BIR BEN KALDIM HERALDE :))SEVGILER...