16 Kas 2007

YE# 28 KIŞ HAZIRLIKLARI ETKİNLİĞİ

http://mahzunprenses.blogspot.com/ ETKİNLİK SAHİBİ MAHZUN PRENSES KOLAY GELSİN ÇİLEK MARMELATI
ŞEFTALİ REÇELİ

Fasulyeler ayıklanıp yıkanır doğranır, 1 kilo fasulyeye 4 adet domates kabukları soyulup küçük doğranarak ilave edilir, domatesler suyunu çekene kadar pişirilir, tuz atılmaz soğuduktan sonra poşetlere konulur, havaları alınıp derin dondurucuda saklanır .Pişirilirken buzunun çözülmesini beklemeden hemen pişirilmesi gerekir.


DOMATES SUYU
Domatesler yıkanıp doğranır, ateşte kaynatılır tuzu katılıp hemen kavanozlara doldurulur kapakları iyice sıkılarak ters çevrilir, soğuyana kadar bu şekilde bekler ,



Biberler közlenir kabukları soyulur, çekirdekleri çıkartılıp yıkanır. Bir tencerede su kaynatılır içine tuz ve sıvıyağ eklenir istenirse sarımsak ilave edilir biberler bu suyun içinde 1-2 dakika tutulup kavanozlara yerleştirilir kaynayan suda kavanozlara dökülür kapakları iyice kapatılıp ters çevrilir soğuyana kadar bekler .



26 yorum:

Unknown dedi ki...

canim kis hazirligini yapmissin ellerine saglik Allah gule gule yedirmek nasip etsin afiyetler olsun kis hazirligi vazgecilmezlerimizden degilmi:)) bu yil hazirlik yapmiyacagim dedim gene duramadim yaptim aliskalik olsa gerek :)))opuyorum canim arkadasim kendine cok iyi bak kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

bu arada protiforol de gozum kaldi harika gorunuyorr bir tanesinin tadina baktim.nefisss

ortanca34 dedi ki...

GÜNAYDIN..
ALLAH GÜZEL VE SAĞLIKLI GÜNLERDE KULLANMAK NASİP ETSİN..
ne yaprağınIZ kurusun ne gülünÜZ solsun her tuttuğunuz altın olsun avuçlarınız semada dudaklarınız duada olsun her an ve her günki dualarınız kabul olsun CUMANIZ MÜBAREK OLSUN!!!
SEVGİLERİMLE..

SOFRAM dedi ki...

Canım günaydın,hayırlı cumalar, kış hazırlıkları harika olmuş, ellerine sağlık, kışın, ailenizle sevdiklerinizle, sağlıkla güzel günlerde yersiniz inşallah, evde yapılan herşeyin lezzeti bir başka oluyor, görüşmek üzere sevgi ve selamlar ccanım, öpüyorum...

Adsız dedi ki...

slm
ne güzel şeyler yapmışsın.allah afiyetle yemek nasip etsin.iyi haftasonları dilerim.

Adsız dedi ki...

merhaba canim nede güzel anlatmisin herseyi cok güzel olmus güle güle yemek nasip etsin canim,bende bazi seyler yaptim iyi oluyor eliyin altida hazir oluyor ,selamlar

MUTFAKISTAN dedi ki...

arkadasim neler hazirlamissin insallah afiyetle huzurla tuketirsiniz afiyet olsun cok guzel olmuslar

Adsız dedi ki...

Kis icin harika lezzetler yapmissin,ellerine saglik.Afiyetler olsun canim.

Baharcicegi dedi ki...

Kis hazirliklarini görünce annem aklima geldi,annemde cesit cesit receller eriste,tursu,salca,konserveler,sebze kurutmasi , simdi gitsem ayni keller gibi olmustur mutfagi,sagolsun banada yollar.Ablacigim Allah agiz tadiyla yedirsin ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Sevgili Dogada hanim efendi,
Güzel iletiniz icin tesekkür ederim, sizin ve ailenizinde cumasi hayirlara vesile olsun insaAllah.

Kis hazirliklariniz icin de ellerinize-emeklerinize saglik, afiyet bal sekerler olur insaAllah!

Saygilar, hürmetler...

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Hepsi muhteşem görünüyor.Kırmızılar gözümü aldı.Ellerinize sağlık.

ortanca34 dedi ki...

HAYIRLI AKŞAMLAR..
İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER..
BURDA SADECE ALÇAK OLAN BÖLGELERDE SORUN VAR..BİZDE TV DEN GÖRDÜK..ÖZELLİKLE MERKEZ VE SİLİVRİDE SORUN ÇOKMUŞ..BENDE ARK..KAHVALTIYA GİTMİŞTİM DÖNÜŞTE 1 SAATE YAKIN ARAÇ BEKLEDİMM..SIRILSIKLAM..ALLAH YARDIMCILARI OLSUN FELAKETE UĞRAYANLARIN..
SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Ben bilmem bu kış sendeyim.Şaka bir yana,
kırmızı kırmızı ne kadar güzel görünüyorlar.
Allah ağız tadıyla, sevdiklerinle yemek nasibetsin. Afiyet şeker olsun.Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ohhh mis gibi kışlıklar hazırlanmış.Afiyetle tüketin arkadaşım ellerine sağlık...

anneminkizıyim dedi ki...

oh oh harika, merhaba canim, allah güle güle tadini aldirarak yedirsin,artik kis rahatlikla gelebilir,masallah hemen hemen her sey hazir, ellerinize saglik, sevgiler...

Adsız dedi ki...

ben zaten bu kış size gelecektim:)) o közlenmiş biberlerden falan bi tadına bakam diyordum:)) şaka bir yana ablacım ellerine sağlık hepsi süper olmuş ağız tadıyla yiyin sevgiler öptüm
hdidem.blogcu.com

MİNELİ dedi ki...

Hepsi çok güzel olmuş ama ben en çok şeftali reçeline bayıldım ben bu sene yapamadımya valla size imrendim şimdi ellerinize sağlık sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

kış hazırlıkların süper.ellerine sağlık.heveslendim bak kırmızı biberden hemen yapayım.domatesi kaçırdık.çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Gül,iyi akşamlar canım,
mahzunprensesten 12 kasımda logonun kodunu istedim ,gönderdi.Yalnız yorumlarda
Aysel hanım etkinliğin yapılamayacağını öğrendiğini yazmış.Bilemiyorum.Sağlık olsun. Ayşe Yaman'a sordum. Cevap gelince yazarım.Sevgiler.
Gülden

Adsız dedi ki...

Gül ablacım kış için harika hazırlıklar yapmışsın sevdiklerinle birlikte afiyetle yiyin :)

Baharcicegi dedi ki...

Gül abla, lahana sarmasi derin dondurucudan cikinca ayni tazeligni koruyor,ben ilk defa koydum ama annem kayinvalidem fazla sarip dondurucuya koyarlar.
sicacik sevgilerimle

Betül dedi ki...

merhabalar
kış hazırlıkları tamamlanmış ne güzel görünüyorlar ellerinize sağlık sevgiler....

Sevil Altunel dedi ki...

slm ablacığım
benim k.annemde bizlere hep bu hazırlıklardan yaptı saolsun.siz büyüklerde olmasa pasta börekten yapmaktan kışın geldiğini bilmeyeceğiz.közlenmiş biberi buzlukta saklıyordum.kavanoz fikrin harika ..ellerin dert görmesin

NiNo dedi ki...

hersey superrrrrrrrrrrrrrrrr

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba canım,

kış hazırlıkları çok sevdiğim hazırlıklardandır. Yazın yiyecekleri hazırlayıp kışın onları tüketmeyi çok seviyorum...
senin hazırlıklarda biribirnden güzel ve çeşitli... ellerine sağlık canım...
tek eksik etkinlik sahibi :) ortalarda yok ki
sevgiler canım

Özlem Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik canim GÜl ablacigim hepsi de cok guzel gorunuyor Allah agiz tadi ve saglikla yemek nasip etsin sevgiler.

Adsız dedi ki...

Canım Gül ABlacığım, hepsi birbirinden güzel. neler neler yapmışsınız böyle..

sıcacık sevgiler..