24 Nis 2009

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR DOLMASI





MALZEMELER
4 adet enginar
250 gram yaprak
2 su bardağı pirinç
4 adet kurusoğan
1 yemek kaşığı kuş üzümü
Maydanoz, nane, dereotu,
Tuz, karabiber,pulbiber, dolma baharı,
1/5 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağ
1 tatlı kaşığı şeker
1 adet limon
YAPILIŞI
Pirinci tuzlu sıcak suda yarım saat ıslatıyoruz.Tencereye sıvıyağı alarak ısıtıyoruz, soğanı ekleyip pembeleştirdikten sonra ayıklanmış kuş üzümü'nü ekleyip bir kez daha çeviriyoruz.iyice yıkayıp süzdüğümüz pirinci ilave edip biraz kavuruyoruz, 1 bardak suyu ekliyoruz. En son olarak baharatları ,şekeri, maydonozu, dereotu ve naneyi ekleyip hafif suyunu çekene dek pişiriyoruz. Yıkadığımız asma yapraklarını kaynar suya sokup çıkartıyoruz. Enginarları yıkayıp limonladıktan sonra hazırladığımız içten doldurup üzerlerini yaprakla sarıyoruz kalan içle yaprakları sarıyoruz.Tencereye dizmeden evvel dibine 2 -3 adet yaprak döşüyoruz. tencereye dizdiğimiz sarmaların üzerine yarım limon suyu ,2 çorba kaşığı halis zeytinyağı 2 bardak sıcak suyu ve az tuzu karıştırıp döküyoruz .Üzerine bir tabak kapatıp kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişiriyoruz .

22 yorum:

keskinli dedi ki...

ENFES GÖRÜNÜYOR ablacim ben enginar hic yapmadim daha tadinida merak ediyorum ama bir cesaret gelirse denerim insallah ellerine saglik sevgiler güzel bir hafta sonu dilerim

NiNo dedi ki...

bu memlekette enginar bulamiyorum bu yuzden annecim her sene dondurucuya atiyoda yazin yiyorum :) ne guzel sey enginar hele egede bide dolmasi yapilirki mmmmmmmmmmmmmmmmv ellerine saglik ablacim

Unknown dedi ki...

Canımmm ablacım harika olmuş çok sağlıklı,leziz ellerine sağlık.Mutlu hafta sonları,sımsıcak sevgiler ablacım öpüyorum...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Enginara bayılıyorum dolmasıda değişik ve nefis olmuş ellerine sağlık ablacığım...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bir sanat şahaseri:)Sevgiler...

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Merhabalr...
Ellerinize sağlık enginar ve sarma harika gözüküyor sunum süper...
Sevgilerimle:)

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Gulcugum hersey cok nefis gorunuyor herzamki gibi ellerine saglik canim.
Enginar ve yaprak sarma cok sevdigim iki lezzet canim gulcugum yakinda olsan yemege gelirdim:))

guzel bir pazar tatili gecirmen dileklerimle.
Kucak dolusu sevgiler.

meleginmarifetleri dedi ki...

Bayılırım enginara nefis bir görüntü ellerine sağlık.
Sevgiler.

made in funda dedi ki...

gerçekten ama gerçekten harika olmuşlar.ellerine sağlık canım...

Baharcicegi dedi ki...

Bende hic enginar yemedim ve yapmadim,ama görüntüsü cok güzel olmus bir gün kesin deneyecegim enginari.
Ablacigim biraktigin yorumlar icin tesekkür ederim acilarda sevinclerde paylasinca daha bir anlamli oluyor.
cok öpüyorum ablam

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

ablacım nefis olmuş.ellerine sağlık.uzun zamandır uğruyamıyorum yurddışından kardeşim geldi çok kısa bir süreliğine siparişler çocuklar ev derken bunların arasında bilgisayara pek oturamıyorum :(
sağlığında iyidir inşallah:)
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

SOFRAM dedi ki...

Canım merhaba,dolmalar harika görünüyorlar,bayıldım, çok ta severim zaten, ellerine sağlık güzelim.Aşağıdaki salata da ne güzel görünüyor öyle afiyetler olsun canım...
Canım biz de yeni döndük, pil kontrolleri iyi çıktı,diğer muayeneleri de normal ama neden bu krizler zaman zaman oluyor onu anlayamıyorlar, onu da iş ortamındaki yoğunluğa, fazla yorulmasına bağladılar artık,ne diyelim buna da şükür, allah dermansız dert vermesin.Biz de Ankara'ya gitmişken biraz gezdik, Beypazarına da gittik, harika sarmaları var, ona lezzetini veren ekşi pestillerinden aldım bir de öyle deneyeceğim.İşte biz de artık fırsat buldukça geziyoruz,havaların ısınmasıyla birlikte.
Sen nasıl oldun güzelim,aman kendine iyi bak, öpüyorum sevgilerimle...

www.hayriye73.blogcu.com dedi ki...

canım karaciğer dostu enginarı çok severim ve süreklide yaparım, biz egeliler bu konuda şanslıyız, enginar bahçesinden gidip alıyoruz ve çokça alıp dipfirize koyuyorum ve bütün kış yapıyorum, harika bir lezzet yapmışsın ellerine sağlık canım...Afiyet olsun....

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım Merhaba
Çok değişik bir yemek olmuş, ben daha önce hiç denememiştim. Eminim çok lezzetli olmuştur eline sağlık.

Hesna

hdidem95 dedi ki...

gece gece yapıştım ekrana ablacım nefisss ellerine sağlık öptüm sevgiler

harikamutfak dedi ki...

ablacım günaydın....harika yapmışsın dolmaları...ellerine sağlık...keyifli bir gün geçirmeni dilerim...

Tijen dedi ki...

Gül'cüğüm,
Enginar dolmasına bayılırım. Ege'nin bazı yerlerinde kabuklu enginarla yaparlar, bir güzel olur ki!

yildiz dedi ki...

Ablacigim neler yapmissin böyle,
olsa da bizde yapip yesek,sizler afiyet,bal-seker olmus bile.
Hayirli cumalar diliyorum,sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım ne kadar güzel görünüyor harika valla, sen yaparsında kötü olurmu zaten ellerine sağlık canım benim öptüm sevgiler. Aleyna

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Aleynacığım canım msnyede not yazacağım ama burayada yazayım dedim dene tavsiye ederim çok lezzetli enginarı seviyorsanız eğer biz çok beğendik yorumun için çok teşekkürler canım güzel bakan güzel görür derler çokkkkkkkkkkk öpüyorum sevgiler

HİLAL YÜKSEL dedi ki...

merhaba,
çok değişik olmuş, ellerine sağlık... enginarı çok severim, klasik z.yağlı yapıyorum, ama bunu merak ettim, hazır taze yaprak çıkmışken yapmalıyım:))

http://belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

MERHABA ELINIZE SAĞLIK ZEYTINYAĞLI ENGINARI ÇOK SEVERIMELLERINE SAĞLIK