7 Haz 2009

ENGİNAR ÇORBASI



MALZEMELER
3 adet enginar
1 litre su
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 kaşık sıvıyağ
2 kaşık tereyağ
1 adet limon ,pulbiber
Dereotu,tuz, karabiber
YAPILIŞI
Enginarlar yıkanıp limonla ovulur, kaynayan tuzlu suda haşlanır, blendırda iyice ezilir . Un sıvıyağda hafif sararana kadar kavrulur ,yavaş yavaş pişirilen enginarlara ilave edilir, eğer topaklanma olursa tekrar blendırla hafif karıştırlır 1 su bardağı süt ilave edilir tuz, karabiber eklenir tereyağ ertitilir, pulbiber katılır , çorbanın üzerine dökülerek sıcak servis yapılır.( arzuya göre dereotu serpilir ).suyu az veya çok gelebilir kıvamını arzunuza göre ayarlayabilirsiniz .
NOT: çok besleyici lezzetli bir çorba ,enginarlar bitmeden yapmanızı tavsiye ederim .

21 yorum:

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerine sağlık gül ablacım harika görünüyor.

Sevgiler...

made in funda dedi ki...

ENGİNAR HİÇ YEMEDİM.NEDENSE BİR ÖNYARGIM VAR.BELKİ BU ÇORBA ÖNYARGIMI YOK EDEBİLİR.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

e.esma.albayrak dedi ki...

enginarı sevmeyenlere bir tuzak daha özellikle çocuklar için..
trif için tşekkürler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

!!
BEN BİRAZ ŞAŞIRDIMM..
İLK DEFA DENK GELDİM GÜLCÜĞÜM ..
AMA ZEYTİNYAĞLI OLARAK YESEM BANA KIRILMAZSIN DİMİ :))))

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacım piyasada enginar bırakmadın çorbası yemeği derken:))) gerçekten zamanında mümkünse hergün yenmeli çok faydalı bir sebze bizde çok severiz ama çorbasını hiç yemedim ellerine sağlık,şifa olsun,sevgiler...

tasarım mekani dedi ki...

cok nefis duruyor ve resim cekimi de hos... elinize saglik. medinem

Lezizsofralar,Seval dedi ki...

Gül ablacim ayiklanmis enginari burda bulamiyorum ben yaprakli olanida denedim ama hosuma gitmedi tek denedigim ve sevdigim sekli konserve hali tadini cok begeniyorum birde pizzanin üzerinde olursa enfes oluyor gercektende,eger bir sekilde ayiklanmisini elde edebilirdem bu nefis corbasinida denemek isterim ellerine saglik ablacim sevgilerimi gönderiyorum...

Unknown dedi ki...

ENGANARIN HER HALİNİ SEVİYORUM ÇORBASINI HİÇ DENEMEK NASİP OLMADI ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM GÖRÜNTÜSÜ SUNUMUDA ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR..
ELLERİNE SAĞLIK...
SEVGİLER...

SOFRAM dedi ki...

Gülüm ne güzel bir görüntü, enginarı çok severim ama hiç bu şekilde çorbasını içmedim. Ama mutlaka bu da yemeği gibi çok leziz olmuştur, denemeye değer ellerine sağlık güzelim.
Sağlıkla güzel bir hafta diliyorum canım, öpüyorum...
Sevgilerimle...

harikamutfak dedi ki...

gül ablacım çorbanın sunumu bir harika..tadıda mutlaka öyledir.hiç denemedim.ama yaparım.ellerine sağlık.iyi haftalar...

Baharcicegi dedi ki...

enginar corbasini ilk defa duydum,tadini merak ettim ,sunumu gibiyse cok lezzetli olmustur ellerine saglik ablacim.
cok öpüyorum

Adsız dedi ki...

canım güll denemyi çok istediğim ama bu yıl engianara bile doğru düzgün doyamadığımdan ertelenen bir tarif..afiyetler olsun canım benim yerime de iç..çok öptümm inşAllah bir gün kısmet olur...

hanife dedi ki...

ne kadar iştah açıcı bir görüntü eline sağlık

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, nefis bir lezzet olmus, harika bir görüntü ellerine saglik, sevgiler...

ipek dedi ki...

Ilk defa enginar çorbası görüyorum. En kısa zamanda denemek isterim. Ellerine sağlık.

ÖZGÜLÜNTARİFLERİ dedi ki...

Gul'cugum nekadar guzel bir sunum lezzetininde sunum kadar muthis lezzetli olduguna eminim ellerine saglik canim benim.
mutlaka deneyecegim senin yaptigin tum tarifler nefis canim opuyor sevgilerimi birakiyorum.

www.hayriye73.blogcu.com dedi ki...

canım enginarla çok haşır neşirim hatta dipfirize her yıl attığım gibi bu haftada bitmeden attım izmirde enginar cennetindeyiz bu konuda şanslıyız ama bak çorbasını bilmiyordum teşekkür ederim canım hemen deneyeceğim, ellerine sağlık.. sevgilerimle...afiyet bal şeker olsun...

Adsız dedi ki...

Ablacım harikasın ellerine sağlık ne kadar güzel görünüyor.Hele sunumuna bayıldım.Afiyet şeker olsun canım benim.Ablacım bişey soracak kroketi denedim ama benimkiler kızarırken patladı ve dışarı fışkırdı dışı boş kabuk gibi kaldı niye olabilir acaba bir fikrin varmı.ben anlayamadım....

www.lezzetmutfagi.blogcu.com

Hesna dedi ki...

Gül Hanımcığım merhaba
Nasılsın umarım herşey yoluna girmiştir sağlığın iyidir.
Enginar çorbasını hiç denememiştim daha önce. Gerçektende çok besleyici kesinlikle denemek gerek.
Kurabiyeni çok çok beğendim görüntüsü bile kıyır kıyır. Tarifini aldım en kısa sürede yapacağım Eline sağlık canım.


Hesna

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım, senin de dönmüş olmana ne kadar sevindim bilemezsin. Ellerine sağlık. Yine harikalar yaratmışsın.
Hele irmik tatlının süslemesine bayıldım.
Sevgiler...
guldenelkan.blogcu.com

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Ben de bu hafta enginar alsam diyordum tam da :)
Enginardan çorba yapıldığını hiç bilmiyordum valla.Çok merak ettim şimcik valla.
Gerçi sen yapıp buraya koyduğuna göre muhakkak süper bişidir.Aksini düşünemem.
Ellerine sağlık canım ablişim ben de seni çok özledim.Bilgisayarım normale döndü artık kimse bizi ayıramaz :D
mucuk!!!