11 Haz 2009

MAKARNALI BÖREK

MALZEMELER
2 adet yufka
3 adet yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı tereyağ
1 çay fincanı su
1 çay fincanı süt
300 gram az yağlı beyaz peynir
1/2 paket makarna + 1 yemek kaşığı tereyağ
YAPILIŞI
Makarna tuzlu suda haşlanır ,suyu süzülür içine 1 yemek kaşığı tereyağ ilave edilir iyice harmanlanır .Peynir ezilir içerisine ince kıydığımız maydanoz ilave edilir, makarnaya eklenip iyice karıştırılır .
3 adet Yumurta, sıvıyağ, erittiğimiz tereyağ, su , süt ve tuz çatalla çırpılır. Tepsi yağlanır yufkanın bir tanesi kenarları dışa sarkacak şekilde tepsiye yerleştirilir , hazırladığımız harç'ın üçte biri serpiştirilir, makarnanın yarısı konur diğer yufka 2 parçaya bölünür makarnanın üzerini kapatacak şekilde serilir, harç'ın yarısı her tarafına gelecek şekilde tekrar serpilir, kalan makarna üzerine yayılır, diğer yarım yufka tekrar makarnanın üzerine buruşturularak konur ilk koyduğumuz yufkanın kenarları üzerine kapatılarak kalan harç üzerine dökülerek ısıtılmış fırında 180 dercede pişirilir .

17 yorum:

özgülün tarifleri dedi ki...

Gulcugum nefis olmus makarna boregi ellerine emeklerine saglik canim.
Sıklıkla yaparim su boregi lezzetinde oluyor.
canim arkadasim kilolarla basim dertte her hafta basi rejime basliyorum hafta sonunu getiremiyorum.)))biri yer biri bakar o misal yapiyorum sonunda dayanamayip azda olsa yiyorum malesef:)))
canim cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

Unknown dedi ki...

Canım ablacım ellerine sağlık hari
ka olmuş böreğin.Teşekkür ederim biraz daha iyiyim kocaman öpüyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

gülcüğüm ellerine sağlık canım..
buda çok hoş bir lezzet oluyor..
uuzun zamandır yapmadım ne yazıkki
çokk sevgiler..

Baharcicegi dedi ki...

bir arkadasimda yemistim ogünden beri denemek istiyordum ,yapim asamasinida detaylariyla anlatmisin .
senin elinden ne olsa güzel olur hani bazi kisiler ne yapsa lezzetiyle yaparya sende öylesin ablacim
sevgilerimi gönderiyorum ve cok öpüyorum

Unknown dedi ki...

ABLACIM ELLERİNE SAĞLIK SANA VE AİLENE AFİYET OLSUN..
KENDİNE İYİ BAKMAN DİLEĞİYLE..
SEVGİLER..
MELİKE..

Melek* dedi ki...

çok duydum adını ama bir türlü yapamadım ellerine sağlık arkadaşım..

dantelistan dedi ki...

nefis görünüyor iki gün önce bende yaptım oldukca doyurucu ve bereketli oluyor ellerine sağlık

SOFRAM dedi ki...

Gül'üm nasılsın,anneciğin nasıl, inşallah daha iyidir, hepinize sağlıklar diliyorum canım.
Canım böreğin aynı su böreği gibi görünüyor, harika, arkadaşlarda çok yedim ama nedense kendim hiç yapmadım. Ama şu görüntüden sonra mutlaka senin tarifinle deneyeceğim, ellerine sağlık güzelim.
Sevgilerimle öpüyor, güzel bir hafta sonu diliyorum canım.

HÜLYA dedi ki...

en sevdiği börek... yanımda olsa diyet miyet dinlemez niyeti bozup koca bir dilim yemiştim sanırım...

ellerine sağlık harika görünüyr...

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Bende yaparım bu tarifi çok güzel oluyor gerçekten. Su böreği tadında bir börek oluyor. Ellerine kollarına sağlık ablacım.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sene 1984 kızıma hamileydim,çok sevdiğim bir abimiz 42 yaşında vefat etmişti,orada bu böreği yemiştim hala unutamadım tadını( 7 gün dua okunur ya o zaman vermişlerdi)hep denemek istedim hiç denemedim.hatırlattığın iyi oldu,hemen defterime not edeyim.ellerine sağlık öpüyorum canım.
jale

yildiz dedi ki...

Makarnali böregi bu sekliyle hic yapmadim.Ellerine saglik ablacigim.
Hayirli cumalar diliyorum,sevgiler...

made in funda dedi ki...

harika harika bir tarif.nefis.amaaaa biraz uzak dursak iyi olur bu saatte şimdi!!ellerine sağlık ablacığım...

camay dedi ki...

Cok guzel gorunuyor, ellerinize saglik..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık. açınca blogunu karşımda enfes bir börek gördüm.

Adsız dedi ki...

Canım benim gene çok güzel şeyler yapmışsın ellerin dert görmesin bu arada bizde annemin yanına gidiyoruz köyümüze. Tüm kalbimle dilerim hiç bir sıkıntın kalmamıştır inşallah. Allaha emanet ol GÜLÜMMMM. Kocaman öpücüklerimi ve kucaklar dolusu sevgilerimi yolluyorum sana. Aleyna-Dilara

Adsız dedi ki...

vala cnm boyle trıf harıka tşk edm kocam çok beyendi yanı çok sıkıntılıydım ama oldu bu iş ilk tarıdfım vala