16 Ara 2010

KURU BAMYA YEMEĞİ





MALZEMELER
50 Gram kuru bamya
1 su bardağı haşlanmış nohut
250 gram kuşbaşı et
2 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası( ben yazdan doğrayarak yaptığım domates sularından 3 yemek kaşığı koydum )
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Tuz, pul biber
1 adet limon
YAPILIŞI
Nohutlar akşamdan ıslatılır, sabah haşlanır. Bamyalar  bir süzgecin içinde iyice çöpleri ve tüyleri gidene kadar elle hafifçe karıştırılır, kaynayan  yarım limon sıktığımız suyla ıslatılıp 2-3 saat bekler.
 Sıvı yağ tencerede kızdırılır, etler ilave edilir,  etler suyunu çekince yemeklik doğradığımız soğanlar eklenir, birlikte kavrulur, salçalar ilave edilip biraz kavrulduktan sonra , sıcak su,  yarım limon suyu, tuz ve  pul biber  koyulur, Bamyalar katılır pişmeye bırakılır, pişmeye yakın haşlanmış nohutlarda ilave  edilir on dakika kadar birlikte pişirilip ateşten alınır.NOT: NOHUT İLAVE ETMEDENDE PİŞİRİLE BİLİNİR BU ADANALI BİR ARKADAŞIMIN  BİR TARİFİ( ADANA YÖRESİ)

18 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

KURULARIN TAM ZAMANI:)YARIN BEN DE DOLABI KARIŞTIRAYIM:))
ŞİFA OLSUN SEVGİLER

Unknown dedi ki...

Canım ablam hayırlı cumalar elleri
ne sağlık bayılırım öpüyorum koca
man...

sarımutfak-hande dedi ki...

banyayı çok severim bu gün bizde de var:)))
ellerine sağlık nefis görünüyor

Unknown dedi ki...

selam Gül hanımcığım
hayırlı cumalar bamya yemeğin nefis olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun
hatim bloğuma uğrayıp cüzünü alabilirsin hazırladım
sağlıcakla kal

Sevil Şahin dedi ki...

ablacım ellerine sağlık nefis olmuş annemde yapar çok severim bende sevgiyle kal

Gönülünce dedi ki...

Görüntüye bayıldım nefiss olmuş ellerinize sağlık...


Sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlıkcanım nefis görünüyor.

Gülcan dedi ki...

bamyayı çok severim ellerinize sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Annecigimde cok yapardi ,burda kurusu yok konserve var oda lezetli olmuyor
Ellerine saglik ablacim saglikli beeketli bir hafta sonu dilerim

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

kış kendini gösterince kışlıklar arz-ı endam etmeye başladı gülcüğüm . valide sultanım pek sever, afiyet olsun canım.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Her zaman ki gibi insanın yüreğine dokunan yorumlarınızla beni mutlu ettiğiniz gibi kızım da bu yorumu okuyunca çok mutlu olacaktır.. sevgi ve saygıyla.. size de iyi hafta sonları diliyorum..

mintinin dünyası dedi ki...

AYYYYY...GÜL ABLAAAMMM...
NASIL ÖZLEDİM NASIL SEVERİM Bİ BİLSEN.
BU SENE ALMADIM EVE.
MUTLAKA ALMAM LAZIM,YAPMAM LAZIM.
ŞİİFA KAYNAĞI BU YEMEK İNAN BANA.
ELLERİNE SAĞLIK.NASIL DA LEZİZ DURUYO...
SEVGİLER VE CİCİ HAFTASONLARI ABLALARIN GÜL'Ü

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Gül ablacim ellerine saglik enfes dopdolu kis yemegi olmus, afiyetler olsun...güzel bir haftasonu diliyorum,sevgilerle.

Cafe Pepela dedi ki...

Kuru sebzeler daha tatlı oluyor değil mi ablacığım? Çok leziz görünüyor.Bamyayı pek severim.Ellerine sağlık..

reyhandan dedi ki...

ellerinize sağlık eşim sevmediği için ben pişiremiyorum ama baya özlemişim bamyayı en kısa zamanda kendime yapıyım bari bloğunuzu ilk ziyaretim hepsi birbirinde güzel ablacım banada beklerim SELAMETLE...

dokuzuncubulut dedi ki...

Hem de etli, nohutlu. Bir de bol ekşili olursa çok severim çok.
Ellerine sağlık arkadaşım. Çok güzel olmuş.

Sevgiler.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Gülcügüm, sagolasin var olasin.
Bende sizlere cok tesekkür ediyorum, bu güzel dostlugunuz icin, iyki varsiniz canim.
Bamya yemeginde harika olmus, bende bamyayi cok sevenlerdenim. Hele bamyaynin mini mini olmasi harika, senin elinden de nefis olmus, sevgiler...

Adsız dedi ki...

ay olsa da yesem şimdi o kadar çok severim ki bamyayı.bir ip dizip kurutmuştum bir bakayım ben de pişireyim iyi oldu hatırlatman canım.elelrine sağlık..