17 Eyl 2011

BELİ KIRIK (PATLICAN KEBABI)






  • MALZEMELER
  • 4 adet patlıcan 
  • 2 adet domates 
  • İÇ MALZEMESİ 250 gram kıyma 
  • 2 adet sivribiber
  • 2 adet küçük kuru soğan 
  • 1 büyük boy domates
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber 
  • Maydanoz
  • tuz karabiber 2 kaşık sıvıyağ
  • YAPILIŞI
Patlıcanlar 2 santim kalınlığında kabukları soyulmadan ve ayrılmadan verev verev kesilir, tuzlu suda 10 dakika bekler , yıkanır.kabuklarını soyduğumuz domatesler ve 2 adet soğan yemeklik doğranır, biberler küçük doğranır, kıymaya ilave edilir, ,maydanoz, pulbiber, tuz ve karabiberi konur, iyice yoğrulur. Patlıcanların aralarına kıymalı harç doldurulur. Domateslerde düz olarak birer santim aralıklı kesilir, kıymalı harçtan doldurulur,harcın kalan suyu ve sıvıyağ üzerine gezdirilir,kendi suyunda önce hızlı sonra kısık ateşte pişer.


8 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerinize sağlık ne kadar iştah açıcı görünüyor
sevgiler

Gönülünce dedi ki...

Patlıcan olurda çirkinmi olur hiç nefiss olmuş bayıldım...Ellerine emeğine sağlık ablacığım...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ablacım yine enfes bir lezzet elleri
ne sağlık kocaman öpüyorum.

Aynur dedi ki...

Selam Ergül hanımcığım
ellerine sağlık çok güzel bir yemek bende çok severim afiyetle

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah şu renklere bakarmısınız..
ey güzel toprak ana..
ne mübareksin !

ellerine sağlık gülüm.
hayran olduk.

Unknown dedi ki...

Kayinvalidem cok guzel yapar bu yemegi. Onlarin yoresinde "Tencere Kebabi" diyorlar. Ellerinize saglik.

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Ablacigim resmi görünce benimde belim kırıldı "ben de istiyorum" diye bağırdı :-)
Ellerine sağlık,öpüldün cnm.

made in funda dedi ki...

vay vay vaaaaaay.muhteşem.ellerine sağlık ablacığım.süpersin yine.