16 Oca 2012

MANTI









 MALZEMELER
2  adet yumurta
1 kilo un
Aldığı kadar su
1 tatlı kaşığı tuz
İÇİ İÇİN
500 gram kıyma
2 adet soğan
Tuz ,karabiber
ÜZERİNE
büyük bir kase yoğurt
2 diş sarımsak

YAPILIŞI
unun ortasını açıp tuz, yumurta ve ılık suyu  koyup  sert bir hamur yoğurup  hamurumuzu 4 veya 5  bezeye ayırıp  yarım saat dinlendiriyoruz . İçi için soğanı  rendeliyoruz tuz ve  karabiber  katıp iyice yoğuruyoruz .
Hamurumuzu 2 mm kalınlığında açıp karelere bölüyoruz,  kıymalı harcımızı resimlerdeki gbi koyup kapatıyoruz ,tuz ve sıvıyağ koyduğumuz Kaynayan suda haşlayıp pişen mantıların üzerine 1 su bardağı soğuk su ilave edip kapağını kapatıyoruz 5 dakika dinlendiriyoruz  . Üzerine sarımsaklı yoğurt ve eritilmiş tereyağına  pulbiber ilave edip mantıların üzerlerine döküp sıcak servis yapıyoruz

13 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ablam nasıl severim bilsen elle
rin dert görmesin öpüyorum.Bu arada
sen bana bir video yollamıştın gül yapımı ile ilgili çağkan bilgisayara format atınca dosyam kaybolmuş mümkünse linkini tekrar mail atarmısın öpüyorum ellerinden...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerin dert görmesin arkadaşım nasıl güzel mini mini hazırlanmış mantılar :)
kaç tabak yesem doyarım acaba ...?
enfes sevgiler güzel mutlu haftalar:))))

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

kapatmaya gelelim payımızı da alalım neyse neyse afiyet şeker olsun sizlere bizede ellerinize sağlık demek düşüyor selamlar

Unknown dedi ki...

nasıl canım çekti ellerinize sağlık sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Ablacim bu kadar mantiyi yalnizmi doldurdun yoksa
ben bir kilodan yapmistim bitene kadar boynum tutuldu
manti olurda nefis olmazmi olsada yesek simdi ellerine saglik

yildiz dedi ki...

Ablalarin ablasi,o tepsinin birini almaya gelebilseydim...
Ellerine saglik,sevgiyle ve dostca kal

Unknown dedi ki...

çok severim ellerinize sağlık:)

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım çok muntazam olmuşlar:) ellerine sağlık:) nefis görünüyor mantıların:)

TuruncuTatlar dedi ki...

enfes ellerine sağlık sağlıkla kal..

lezzetlilerim dedi ki...

ellerine sağlık bayılırım mantıya... sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Ergülcüm mantı benim ensevdiğim yemek
ama artık yapamıyorum, hazır yufkadan yalancıları ile avunuyorum.
Bak sende benim şikayetlerimin aynısından şikayet ediyorsun, bileklerin sana artık örgü örme bana yüklenme diyor.
Lütfen yapma canım. Benim ördüklerim de senede 1 tane falan oluyor o derece yasak yani.
Ellerine sağlık canım benim..
Sevgiler..

Gönülünce dedi ki...

Mantı deyince bütün akan sular durur hımmm bayılırım...Çok ama çokk güzel görünüyor elllerine sağlık ablacığım...
Sevgiler...

Hayattan Azıcık dedi ki...

Bu sene 17 Ocak - 17 Şubat tarihleri arasında ikincisini düzenlediğim Ben Buldum! etkinliğine iştirak etmeniz beni çok mutlu edecektir.

Hem aramıza katılan yeni bloglar hemde koca bir seneye bir sürü kendi tarifini sığdıran bloggerların tariflerini şimdiden merak ediyor ve bu etkinliğin bloğumda en çok tıklanan tariflere sahip olduğunuda belirtmeden geçemeyeceğim

Blogu olan arkadaslarin bana link atmalarini blogu olmayan arkadaslarin bana tariflerini bir resim ile birlikte mail atmalarini rica ediyorum...

hayattanazicik@gmail.com