6 Tem 2012

MAYALI ve KABARTMA TOZLU POĞAÇA


MALZEMELER:
1 bardak yoğurt
1 bardak yağ(yarısı eritilmiş margarin, yarısı sıvıyağ)
1 paket kabartma tozu
1 paket yaşmaya ya da kurumaya
1 yumurta -tuz
üzeri için yumurta sarısı-susam
YAPILIŞI:
tüm malzeme cıvık olacak şekilde yoğurulur ,yaş maya kullanılacaksa biraz ılık sütle eritilir,kuru maya kullanılacaksa direk una karıştırılır.Hamurun mayalanması beklemeden poğaçalar yapılıp tepsiyle mümkünse 1 gün dolapta bekletilir ertesi gün yumurtası sürülüp pişirilir,geceden yapılıp sabah gelecek misafirlere sıcak sıcak ikram edilebilecek harika bir poğaça,ben bunları bekletmeden pişirdim yine de çok güzel oldular mutlaka denenmesi gereken bir tarif...
alabildiği kadar un
Sevgili kardeşim Dilek mutfakta'nın tarifini aynen kopyalıyorum. yumuşacık nefis poaçalar oluyor mutlaka deneyin


5 yorum:

Unknown dedi ki...

Ablacım günaydın elimi uzatıp almak istedim öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

görüntü harika canım.eminim lezzetide süperdir.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bloğunuzu uzun süredir takip ediyorum, istanbul güzellik merkezleri olarak paylaşımlarınızın devamını diliyorum.

Gönülünce dedi ki...

Hımmm nefis olmuşlar ellerine sağlık ablacığım...

canikom dedi ki...

elinize sağlık....ele yapışan bir hamur mu olacak yoksa kulak memesi yumuşaklıgında mı.selamlar...